Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@08:26:28 GMT

تکلیف ۲۲۲ خانه سازمانی در قزوین مشخص می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۲۳۰۱

تکلیف ۲۲۲ خانه سازمانی در قزوین مشخص می‌شود

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  ابراهیم مبارک‌قدم افزود: از این تعداد، ۹۰ منزل مسکونی در شهرستان قزوین، ۵۷ واحد در تاکستان، ۳۷ واحد در بویین‌زهرا، ۲۴ واحد در آوج و ۱۴ خانه سازمانی در آبیک واقع شده است.

وی با اشاره به ماده ۸ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، مصوب سال ۸۷ و اصلاح آن در سال ۸۹، مبنی بر فروش برخی از واحدهای یاد شده تا سال ۹۲، تصریح کرد: براین اساس، ۹۷ واحد شامل ۵۵ خانه سازمانی در قزوین، ۳۳ واحد در تاکستان و ۹ واحد نیز در شهرستان آبیک مشمول این مصوبه بودند که تاکنون این کار در سطح استان انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول حوزه راه و شهرسازی تاکید کرد: از مجموع ۹۷ خانه سازمانی تصرف شده در سطح استان، ۱۴ واحد دارای قرارداد بوده، ۲۱ خانه بدون قرارداد، ۴۹ خانه به صورت غیرمجاز، پنج خانه تصرف عدوانی شده و ۸ منزل نیز تخلیه شده‌اند.

مبارک‌قدم به برنامه‌های اجرایی سال جاری این اداره کل در خصوص تصمیم‌گیری روی خانه‌های سازمانی موجود در استان، گفت: در گام نخست برای تمامی واحدهای سازمانی اخذ سند برای عرصه و اعیان با اولویت خانه‌هایی که در شهرهای یاد شده قابلیت فروش دارند و سپس در حوزه منازلی که تصرف عدوانی در آنها انجام شده، پیگیری حقوقی و قانونی از طریق دستگاه قضایی برای تخلیه و مطالبه خسارت صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در حوزه منازل سازمانی که سکونت مجاز در آنها انجام شده، برای تعیین تکلیف و بررسی واجدان شرایط ساکن برای واگذاری، براساس قانون اصلاح ماده ۸ قانون ساماندهی اقدام و در بخش سکونت‌های غیرمجاز نیز پیگیری برای تخلیه و مطالبه خسارت اجاره بها به عمل خواهد آمد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: در حوزه منازل ویلایی، بنا داریم نشستی را با دستگاه‌های نظارتی برای چگونگی فروش یا واگذاری، با توجه به قانون اصلاح ماده ۸ سال ۸۹ و همچنین در خصوص واحدهای آپارتمانی نیز با استفاده از ظرفیت شورای تامین مسکن برای اخذ پایان کار و فروش آنها اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

کد خبر 502960 برچسب‌ها استان قزوین مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین مسکن خانه سازمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در همایش متمرکز زائران بیت الله الحرام گفت: زایران بایستی معرفت و دانش خود را در خصوص حج بالا ببرند و آموزش ببینند و مطالعه کنند و بدانند این سفر مانند قیامت است و باید برای مهیا شدن چه کارهایی باید انجام دهیم.

وی بیان کرد: نماز در جوار کعبه حال و هوای خاصی دارد و باید ببینیم در نماز چقدر با خلوص و نیت هستیم و به آداب نماز با نیت در خانه خدا پایبند باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: گذشته خود را مرور کنید که در دنیا چقدر حواسمان به نمازمان بوده و چقدر با قرآن زندگی می کردیم و چقدر رفتارمان قرآنی بود و در سفر حج باید این امور را در خود تقویت کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در مسجدالحرام که می روید مراقب امور معنوی باشید و نماز و دعایتان معنادار باشد و به دعا و نماز و نیایش ها اهمیت ویژه دهید.

وی افزود: لازم است به نماز جمعه که حج فقراست توجه کنید و بدانید با حج زنده ایم و در زمان غیبت لازم است پیرو جانشینان باشیم و به ولایت اهمیت دهیم و یاوری و نصرت و پای کار بودن بیانگر امادگی ماست.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در زمان حج به یاد خدا باشید و بعد از مراسم هم بیشتر از گذشته خدا را یاد کنید و رعایت تقوا و شرکت در برنامه های مذهبی و دینی را جدی بگیرید.

در ادامه این مراسم به صورت نمادین طواف خانه خدا اجرا شد.

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند