Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@12:53:41 GMT

معلمی که عشق را پای تخته آورد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۲۶۵۹

معلمی که عشق را پای تخته آورد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس از مازندران،  کرونا با همه بدیمنی‌هایی که داشت ابتکارها و شیوه‌هایی را به دلیل فشارها و اجبارهایی به وجود آورد تا تلخی آن کمی قابل تحمل‌تر شود.

نقش معلم در شخصیت‌سازی

معلم‌ها همیشه از اقشار ارزشمند جامعه بودند و هستند که نقش برجسته‌ای در شخصیت‌سازی کودکان و نوجوانان دارند و نمایش این ارزشمندی در دوران سخت به شکل برجسته‌تری نمایان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمانه اسدیان ۹ سال سابقه تدریس درس ریاضی را در شهرستان‌های فریدونکنار و سیمرغ دارد و در ۳ سال اخیر در شهرستان سیمرغ و در پایه‌های ششم، هفتم و نهم تدریس می‌کند.

بیماری کرونا باعث تعطیلی مدارس شد و این تعطیلی برای علاقمندان به آموزش و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان نگرانی‌هایی را به همراه داشت ولی بسیاری از معلمان با تعهد و دلسوز برای عبور از مانع کرونا و آموزش دانش‌آموزان چاره‌اندیشی کردند که سمانه اسدیان یکی از آن معلمان متعهد و دلسوز است.

جزوه، عکس، فیلم، صوت

وی با اشاره به اینکه فصل‌ها درس ریاضی را به صورت جزوه می‌نویسم و از جزوه عکس می‌گیرم و موضوع هر صفحه را در بالای آن قرار می‌دهم و در زیر جزوه‌ها هم توضیحات را به صورت صوتی بیان می‌کنم، گفت: فیلم و صدا را با زبان خودم مثل کلاس درس تهیه می‌کنم و برای دانش‌آموزان ارسال می‌کنم.

اسدیان به شرایط مختلف دانش‌آموزانی اشاره کرد که دارای نِت نیستند و یا به هر دلیل به فضای اجتماعی دسترسی ندارند و افزود: فیلم‌ها را در فضای اجتماعی «واتس آپ» قرار می‌دهم و فیلم و فایل صوتی را برای بچه‌هایی که به اینترنت دسترسی ندارند به مسؤولان مدرسه می‌دهم تا با فلش و لوح‌فشرده به دانش‌آموزان منتقل شود.

تدریس تصویری در دوران کرونایی

اسدیان که به صورت تخصصی، ریاضی تدریس می‌کند به شرایط خاص این درس اشاره می‌کند و با بیان اینکه برخی درس‌ها را می‌توان با فایل صوتی برای دانش‌آموزان فرستاد ولی برای ریاضی نمی‌توان با فایل صوتی اقدام اثرگذاری کرد و ریاضی نسبت به سایر درس‌ها سنگین‌تر است و و دانش‌آموزان باید ریاضی را در شکل، پای‌تخته، مشاهده معلم در هنگام تدریس ببیند و به صورت ارسال فیلم در دوران کرونایی عمل کنیم.

فیلم تدریس از کلاس فیزیکی برای همذات‌پنداری اثرگذار

وی با بیان اینکه برای تهیه فیلم به مدرسه می‌روم تا دانش‌آموزان با مشاهده فضای کلاس و معلمی که با لباس معلمی در حال تدریس است، همذات‌پنداری مناسب برای اثرگذاری تدریس داشته باشند، خاطر نشان کرد: در پای تخته فیلم گرفتم و با توجه به ضعف نِت و اینکه برخی بچه‎ها هم نت در منزل ندارند و برای برخی دانش‌آموزان هم با تأخیر دانلود مواجه هستند، راه‌های مختلفی را آزمایش کردیم.

این معلم، افزود: وقتی معلم در فضای کلاس تدریس را انجام بدهد حس و حال خاصی دارد و تدریس را برای معلم دلنشین‌تر می‌کند و دانش‌آموزان هم خود را در کلاس حس می‌کنند که معلم را با لباس فرم می‌بینند و با توجه به اینکه چند وقت هم به کلاس نیامدند خودشان را در کلاس حس و همذات‌پنداری می‌کنند و یادگیری درس برای آنها راحت‌تر انجام می‌شود.

اسدیان با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم با مدل دیگری به کرونا نگاه کنیم و البته اختلال کرونا در زندگی و آموزش و مشکلات را داریم ولی کرونا، مدل جدید رفتار و زندگی جدید را به ما یاد داد که خیلی از رفتارها و شیوه‌های کار ما را تغییر داد و ما اگر در دوران تدریس از فضای اجتماعی بیشتر استفاده می‌کردیم، کارایی تدریس ما بسیار بالاتر می‌رفت و من به عنوان معلم حاضرم همه روزهای هفته را در کلاس باشم ولی درگیر تهیه و انتقال فیلم به دلیل مشکلات نِت و وضعیت مقصد کار نباشم که این وضعیت بهینه‌سازی شود.

این معلم به بیان خاطره یک روز تدریس در کلاس درس بدون دانش‌آموز اشاره می‌کند و می‌گوید؛ یک روز  از صبح تا ظهر در کلاس حاضر شدم و برای یک فصل چند قطعه فیلم ۲ تا ۳ دقیقه گرفتم ولی از عصر آن روز تا عصر روز بعد وقتم گرفته شد که فیلم‌های ۲ تا ۳ دقیقه‌ای را ارسال کنم و باید با فاصله ارسال می‌کردم تا دانلود توسط دانش‌آموزان انجام شود و پس و پیش نشود.

اسدیان، گفت: کرونا به ما یاد داد که به سمت آموزش مجازی برویم و امسال بچه‌ها ضرر می‌کنند و اگر فعالیت الان را در گذشته برای تدریس داشتیم شاهد نتیجه‌گیری بهتر دانش‌آموزان بودیم و چند نفر از همکاران ما با لباس فرم مدرسه برای دانش‌آموزان فیلم تدریس را ارسال می‌کنند.

«جور دیگر دیدن» کرونا برای تدریس

تغییر زندگی هر چند با مشکلات و تغییر رفتارهایی همراه است که بسیاری از آن ناخوشایند است ولی در مقابله با کرونا رفتارهایی مشاهده می‌شود که انگیزه برای کاهش مشکلات و «جور دیگر دیدن» رویدادها را به ما می‌آموزد.

فعالیت معلمانی مانند سمانه اسدیان نشان داد که آموزش در کرونا تعطیل نیست ولی شیوه‌های جدید و متفاوتی نسبت به گذشته دارد.

کد خبر 502958 برچسب‌ها استان مازندران آموزش از راه دور كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران آموزش از راه دور كرونا در ايران دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۲۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک