Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام نظری گفت: کانون فرهنگی هنری «موعود(عج)» در شهرستان شهریار تهران، با شناسایی آسیب‌های این منطقه محروم توانسته در محورهای کارآفرینی، اشتغال، ازدواج آسان و تامین رهن منزل نیازمندان منشا اثرات خیر و پیشرو در رزمایش مواسات و همدلی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی که به مناسبت نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) انجام دادند، بر اجرای رزمایش مواسات و خدمت مومنانه در ماه مبارک رمضان برای رسیدگی به وضعیت محرومان و نیازمندان و آسیب دیدگان اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری بسیاری از مساجد و کانون های فرهنگی هنری مسجدی بلافاصله وارد میدان عمل شدند تا به نحوی در آستانه ماه میهمانی خدا و در شرایطی که بسیاری از اقشار دچار آسیب اقتصادی شده اند، یاری رسان آنها باشند و برخی دیگراز مساجد و کانون های  فرهنگی هنری مساجد که از بدو تاسیس و شکل گیری رویکرد و نگاهشان رسیدگی به نیازمندان و محرومین و نیز ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای افراد جویای کار و یا زنان سرپرست خانوار بوده است، در شرایط حاضر سعی کردند، برنامه ها و رویکردهای قبلیشان را تقویت کنند. یکی از این کانون فرهنگی هنری کانون موعود مسجد قائم(عج) در شهرستان شهریار است.

 

کانون موعود درسال 87 با مجوز ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران راه اندازی شد و فعالیت های کانون در محورهای جوانان، اردویی و آموزش، کمک رسانی به نیازمندان و محرومین است.  در راستای معرفی فعالیت ها و اقدامات این کانون گفت و گویی با حجت الاسلام «حمیدرضا نظری»، مدیر این کانون فرهنگی هنری انجام داده ایم که در ادامه مشروح آن را می خوانید:

 

فعالیت های کانون موعود در چه محورهایی تعریف شده و دنبال می شود؟

 

کانون موعود در کنار فعالیت های فرهنگی هنری و اردویی، آموزشی اقدام به راه اندازی هیئت «خادمیاران حضرت زهرا(س)» کرده است که این هیئت در دو محور خواهران و برادران در طول سال فعالیت های فرهنگی و مذهبی برگزار می کند. راه اندازی موکب «شهدای مدافع حرم» یکی دیگر از محورهای فعالیت این هیئت است که همه ساله در ایام اربعین حسینی در مرز مهران اقدام به برپا شده و به زائران حسینی خدمت می کند. در اربعین سال گذشته این موکب به 72 هزار زائر حسینی خدمات پذیرایی و فرهنگی ارایه داد.

 

یکی دیگر از محورهای فعالیت کانون فرهنگی هنری موعود مسجد قائم(عج) خیریه حضرت زهرا(س) است، این خیره چه خدماتی ارائه می کند؟

 

محور فعالیت خیریه حضرت زهرا(س) کمک به نیازمندان است. این خیریه دو ماه یکبار به خانواده های نیازمند بسته های غذایی اهدا می کند، ضمن اینکه سال گذشته به 10 تا 15 خانواده ای که نمی توانستند، پول پیش منزلشان را تهیه کنند، کمک هایی داشت.

 

علاوه بر این، برای بیماران نیازمند که نمی توانند هزینه های درمانشان را تامین کنند، اقلام دارویی با هماهنگی پزشکان تهیه می شود. در بحث کمک به جوانان در شرف ازدواج نیازمند نیز اقدامات قابل توجهی از سوی کانون موعود صورت می گیرد به گونه ای که از بدو تاسیس کانون، تاکنون برای 500 زوج جهیزیه تهیه شده است.

 

در سیلی که در چند سال گذشته در کشور پاکستان و غرب و شمال کشورمان شاهد آن بودیم، حدود 500 میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی به همت خیریه کانون جمع آوری شد. در تلاش هستیم که برای کودکان عقب مانده تحصیلی یعنی کسانی که به دلیل مشکلات مالی نتوانسته اند، تحصیل کنند به همت خیریه کانون فرصت تحصیل را فراهم کنیم.

 

بسیاری از افراد نیازمندی هستند که آرزومند زیارت عتبات عالیات و مشهد مقدس هستند و به دلیل مشکلات مالی امکان تشرف به این اماکن مقدس را ندارند، کانون موعود برای فراهم کردن امکان زیارت برای این افراد چه برنامه ای در نظر دارد؟

 

یکی از برنامه های کانون موعود که به همت خیریه حضرت زهرا(س) انجام می شود، اجرای طرح «نائب الزیاره» است. براساس این طرح به کسانی که بضاعت مالی ندارند و تاکنون نتوانسته اند، به سفر مشهد مقدس و کربلا بروند، کمک های مالی توسط خیرین صورت می گیرد، تا آنها به این سفر زیارتی مشرف شوند.

 

در محور تبلیغ معارف اسلامی چه فعالیت هایی به همت کانون موعود برگزار می شود؟

 

یکی دیگر از محورهای فعالیت کانون موعود اقدامات تبلیغی جهادی است در این راستا طلابی را برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر به مدارس اعزام می کنیم. علاوه بر این، طرح تبلیغی نیز تحت عنوان «حیات طیبه» اجرا و در آن آموزش سبک زندگی اسلامی به دانش آموزان ارائه می شود.

 همچنین در ایستگاه های مترو، بیمارستان ها و فرودگاه ها نیز این طلاب برای تبلیغ و ترویج معارف و آموزه های اسلامی حضور می یابند.

 

رویکردها و فعالیت های کانون موعود در بحث کارآفرینی و اشتغال چیست؟

 

کانون موعود در محور کارآفرینی و اشتغال نیز برنامه ریزی های داشته است تا بتواند بخشی از مشکلات جوانان را در این زمینه حل کند. به عنوان مثال اقدام به راه اندازی کاروان های زیارتی به مشهد مقدس، کربلا و سوریه به صورت اقساطی و نیز اقدام به راه اندازی خط تولید لیوان یک بار مصرف و ایجاد اشتغال در این زمینه کرده ایم. سالن ورزشی نیز برای ورزش همه گروه های سنی راه اندازی کردیم.

 

ایجاد مرکز پخش لبنیات ارگانیک وابسته به نرم افزار مارکتو در غرب استان تهران و نیز راه اندازی تعاونی مصرف بخش دیگری از برنامه ها و رویکردهای کانون موعود در محور اشتغال زایی است. به صورت مستقیم برای 25 نفر و غیرمستقیم برای 150 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

 تاسیس مهد قرآن نیز یکی از برنامه های در دست اقدام کانون موعود است.

 

استقبال از برنامه های کانون در چه حجم و کیفیتی است؟

 

برنامه های مناسبتی کانون با استقبال گسترده نوجوانان و جوانان برگزار می شود به گونه ای که در عزاداری محرم این کانون فرهنگی هنری بیش از یک هزار نفر شرکت می کنند. تعدادی از شهدای مدافع حرم همچون شهید یداللهی، جوانترین شهید ارتش و شهید سجاد عفتی و شهید مرتضی ابراهیمی از شهدای مدافع امنیت از فعالان هیئت خادمین حضرت زهرا(س) کانون موعود بودند.

اما متاسفانه به دلیل آنکه مکان ثابت و حسینیه ای برای برگزاری مراسم نداریم مجبوریم برای برپایی مراسم اقدام به اجاره مکان بکنیم که  در این زمینه نیازمند یاری خیرین برای خرید مکان هستیم.

 

دیگر فعالیت ها و برنامه های کانون در چه بخش هایی است؟

 

راه اندازی مرکز مشاوره سمت خدا، برگزاری دوره های ازدواج موفق و برپایی اعتکاف جوانان، پیاده روی انتظار در روز نیمه شعبان از برنامه هایی است که همه ساله به همت کانون موعود برگزار می شود.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات و همدلی کانون های مساجد کانون فرهنگی هنری خیریه حضرت زهرا س کانون موعود کانون موعود برنامه ها راه اندازی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، در ملاقات چهره به چهره در مرکز ارتباطات ریاست جمهوری، درباره آخرین وضعیت تولید داروی بیماران SMA، گفت: رئیس‌جمهور، موضوع حمایت از بیماران SMA را در سال ۱۴۰۰ مطرح کرد. پس از اینکه متخصصان سازمان غذا و دارو، طرح‌های اولیه این دارو را تأیید نکردند نسبت به ورود ۲ محموله دارو اقدام کردیم و بر اساس اولویت میان بیماران تقسیم شد. در حال حاضر, محموله دوم داروی این گروه از بیماران به صورت خوراکی و تزریقی وارد شده و در اختیار بیماران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یک شرکت دانش بنیان در زمینه تولید داروی بیماران SMA گام برداشته و طبق موارد اعلام شده این دارو تا پایان خرداد وارد بازار می‌شود. در حال حاضر، این دارو به میزان آزمایشگاهی تولید شده و اگر نتایج نهایی این دارو اثربخش باشد وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود.

محمدی درباره توزیع داروی بیماران SMA تولید داخلی گفت: سازمان غذا و دارو فقط نسبت به تولید دارو تصمیم‌گیری می‌کند اما نحوه چگونگی توزیع آن بر عهده معاونت درمان وزارت بهداشت است.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

کد خبر 6097498 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان