Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه باید با تمام‌توان شهر را به سمت شهر هوشمند هدایت کنیم، گفت: دولت، مردم و شهرداری می‌توانند شهر هوشمند را اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، شهرام دبیری در جلسه شورای شهر تبریز رییس لازمه‌های شهر هوشمند را استفاده از اینترنت اشیا و حکم‌روایی هوشمند دانست و افزود: ‌در شهر هوشمند تمامی جوانب زندگی شهروندان به سمت هوشمندی حرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: شهر ایده‌آل آینده شهری ‌است که خدمات مورد نیاز شهروندان را با قابلیت دسترسی‌ امن و آسان در اختیار شهروندان قرار دهد و شهروندان نیز آموزش‌های لازم را دیده باشند و بتوانند از هوشمندی شهر استفاده کنند.

دبیری تاکید کرد: با استفاده از اینترنت اشیا می‌توان استفاده از انرژی‌ را کنترل، مشکلات موجود در شهر را شناخته و بررسی کرد.

دبیری با بیان اینکه اینترنت اشیا می‌تواند بسیاری از فعالیت ها را در برگرفته و فعالیت‌های انسان را سرعت دهد، تصریح کرد:شهر نشینی روز به روز درحال رشد است و امروز شهرنشینی به ۶۰ درصد جمعیت رسیده است شهر هوشمند می‌تواند در زمینه کاهش گازهای گلخانه‌ای و بسیاری از آلودگی ها کمک کرد.

رئیس شورای شهر تبریز هدف از شهر هوشمند را ارتقا خدمات و کاهش هزینه‌ها، ایجاد ارتباط بیشتر با شهروندان، مراقبت از محیط زیست و جلوگیری‌از آلودگی ها دانست و افزود: امروز در نقاط مختلف دنیا تمامی یا بخشی از سیستم‌های ارائه‌دهنده خدمات به شهروندان به صورت هوشمند ارائه‌ خدمت‌ می‌دهند.

او با اشاره به آتش‌سوزی بازار تبریز گفت: اگر سنسورهای هوشمند در بازار وجود داشت به راحتی می‌توانستیم آتش سوزی‌ را کنترل کنیم. امروز شهرهای مختلف دنیا در زمینه‌هوشمندی‌ اقدامات بسیاری انجام داده‌اند که برخی از آنها جزو هوشمندترین‌شهرهای دنیا هستند.

دبیری با بیان اینکه شهر هوشمند می‌تواند مدیران را به راحتی با مردم مرتبط کند گفت: در زمینه بهداشت و سلامت نیز از طریق اینترنت اشیا و شهر هوشمند می‌توان خدمات درمانی‌ و بهداشتی را از راه دور انجام داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برای ایجاد شهر هوشمند باید تمامی ادارات و مسئولین دولتی و شهری پای‌ کار آمده تا بتوان از توانایی های شهر هوشمند استفاده کرد.

او در این جلسه همچنین با تبریک روز ارتش گفت: ارتش چه در زمان جنگ و چه در حال حاضر در دوران شیوع بیماری کرونا در صحنه حضور دارد که امیدواریم این اقتدار روز به روز افزایش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در سخنان پیش از دستور خود نیز ضمن اشاره به روز علوم آزمایشگاهی از زحمات کادر پزشکی و فعالین در زمینه آزمایشگاهی قدردانی کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس شورای شهر تبریز تبریز اینترنت اشیا شهر هوشمند رئیس شورای شهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز

شهردار منطقه یک تبریز از اجرای عملیات اصلاح، ساماندهی و توزیع آسفالت کول پل‌های مسیر ضلع شمالی اتوبان پاسداران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حمید شاهوردی ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکیپ‌های عمرانی این منطقه با توجه به نشست قسمتی از کول پل‌های ضلع شمالی اتوبان پاسداران که باعث ایجاد مخاطراتی برای شهروندان شده بود و چند مورد تصادف را شاهد بودیم، با هدف اصلاح و ساماندهی این کول پل‌ها وارد عمل شدند و اقدامات اجرایی را عملیاتی کردند.

وی افزود: بر همین اساس، این عملیات به صورت توزیع آسفالت اساسی در ۱۰۰ متر مانده به پل‌های شهید بهشتی و یوسف آباد و ۱۰۰ متر بعد از پل‌ها جهت اصلاح نشست کول پل‌ها به صورت شبانه (ساعت ۴۵/۲ بامداد) اجرا و ساماندهی شد.

شهردار منطقه یک تبریز خاطرنشان کرد: این عملیات سبب ایمن‌سازی و پیشگیری از مخاطرات عدیده‌ای خواهد شد و می‌تواند نقش مهمی را در روان‌سازی این مسیر پرتردد و حساس شمال شهر ایفا می‌کند.

شاهوردی از آغاز عملیات احداث جدول گذاری و اصلاح کانیو در کوی ممتاز واقع در خیابان عباسی به میزان ۲۵۰ متر خبر داد و عنوان کرد: این ناحیه با هدف ساماندهی محلات و در راستای اجرای طرح «نگهداشت شهری» و رسیدگی به وضعیت خیابان‌ها، کوچه‌ها و جداول مطابق برنامه و همسو با درخواست‌های شهروندان اقدامات ویژه ای انجام داده است که همچنان تداوم خواهد داشت.

وی گفت: بر همین اساس یکی از پروژه‌های در دست اقدام، اجرا و احداث جدول‌گذاری و اصلاح کانیو در مسیر کوی ممتاز واقع در خیابان عباسی است که نیاز به ساماندهی دارد، چراکه در زمان بارش باران آب‌های موجود به مسیر تردد و سطح کوچه سرریز می‌شد و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کرد که با اجرای این پروژه شاهد ساماندهی و هدایت صحیح روان آب‌ها خواهیم بود

شهردار منطقه یک تبریز افزود: این پروژه ۲۵۰ متر بوده است که در محدوده کوی ممتاز واقع شده و هم‌اکنون توسط اکیپ‌های اداره عمران ناحیه در حال انجام است.

کد خبر 747833

دیگر خبرها

  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم