Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:39:10 GMT

اقلام بهداشتی در مناطق عشایری گچساران و باشت توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۳۰۶۰

اقلام بهداشتی در مناطق عشایری گچساران و باشت توزیع شد

صادق فاتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۰۰ عدد ماسک و ۲۰۰ عدد مایع دست شویی با مشارکت خیران تامین و در مناطق عشایری گچساران و باشت توزیع شده است.

وی یا اشاره به انتشار بیماری کرونا در کشور بیان کرد: این اقلام بهداشتی به منظور تشویق عشایر به انجام مراقبت های بهداشتی در این شهرستان ها توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاتحی به تعیین بیستم اردیبهشت برای انجام کوچ به مناطق ییلاقی اظهار داشت: برخی عشایر اقدام به کوچ زود هنگام کرده اند که این امر می تواند برای آنان خطرآفرین و منجر به ایجاد کانون های شیوع بیماری ویروس کرونا شود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت سلامتی عشایر این قشر و امکان سرایت ویروس تا پیش از زمان تعیین شده عشایر اقدام به کوچ به مناطق ییلاقی ندارند.

رئیس امور عشایر شهرستان های گچساران و باشت عنوان کرد: کار خدمات رسانی به صورت مستمر و بی وقفه در مناطق قشلاقی این شهرستان ها در حال انجام است.

وی گفت: ماهیانه ۸۰ تن آرد بین عشایر گچساران و باشت توزیع می شود.

فاتحی انجام بازگشایی ۹۰۰ کیلومتر از ایل راه ها از دیگر خدماتی بوده که در یک ساله گذشته را از دیگر خدمات انجام شده برای رفاه عشایر این شهرستان ها ذکر کرد.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان های گچساران و باشت تاکید کرد:هم اکنون کار آبرسانی سیار با استفاده از ۶ دستگاه تانکر و با انجام ۱۸ سرویس در طول روز انجام می شود.

وی تصریح کرد:  سه فروشگاه در مناطق پاکوه،باباکلان و دژسلیمان مایحتاج مورد نیاز عشایر را توزیع می کنند.

فاتحی تصریح کرد: تپه ماهوری بودن یکی از ویژگی های منحصر به فرد طبیعت گچساران است که امکان پرورش دام بیشتر را در این شهرستان فراهم کرده است.

فاتحی ادامه داد : تنوع اقوام متشکل از ترک و لر از دیگر ویژگی های عشایر این خطه است که به دلیل وجود خرده فرهنگ ها ،جاذبه های مردم شناسی آن را در کنار تولید و خودکفایی افزایش داده است.

وی گفت: بالا بودن تعداد دام عشایر نقش مهمی در افزایش سطح درآمد این قشر تولید کننده دارد.

وی افزود: گچساران دارای ۶۸ نقطه عشایری است.

دریلا، آبگندی و کلاغ نشین از جمله مناطق عشایری گچساران است.

مناطق قشلاقی شهرستان گچساران و باشت سالانه محل استقرار و سکونت حدود ۲ هزار خانوار عشایر کوچرو از مناطق سردسیری استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است.

این قشر مولد سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز،۶ هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید تولید می‌کنند.

عشایر گچساران شامل طوایف بویراحمد علیا و سفلی، ترک های قشقایی و دره شوری هستند.

مناطق ییلاقی عشایر گچساران شامل سمیرم، سپیدان و مناطق سردسیری شهرستان بویراحمد است.

تاکنون ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و  ۵۱۱۸ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها زندگی عشایری ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد گچساران زندگی عشایری ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد گچساران گچساران و باشت شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام

فرزاد اسماعیلی اظهار کرد: استان ایلام دارای ۲ هزار و ۵۰۰ کیلیومتر ایل‌راه است که طی بارش‌های رگباری اخیر به بیش از یک هزار کیلومتر از راه‌های عشایری خسارت وارد شده است.

وی افزود: میزان خسارت‌های واره به ایل‌راه‌ها از ۳۰ درصد تا تخریب کامل بوده و همچنین بخشی از ابنیه فنی عشایر مانند پل‌ها نیز خسارت جدی دیده است.

اسماعیلی ادامه داد: بیشترین خسارت به ایل‌راه‌ها در شهرستان آبدانان گزارش شده که بر این اساس،۲۵۰ کیلومتر از راه‌های عشایری این شهرستان تخریب شده است.

معاون توسعه امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان ایلام اضافه کرد: همچنین ۵۰ رأس از احشام عشایری نیز در این بارندگی‌های اخیر تلف شد که ۳۵ رأس آنها به علت حمله گرگ در شهرستان ملکشاهی هنگام بارش‌ها از بین رفت.

به گفته معاون توسعه امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان ایلام، اسباب و وسایل برخی از عشایر نیز در این بارندگی‌های سیلابی اخیر آسیب دیده یا از بین رفته است.

وی تاکید کرد: هرچند برای عشایر آسیب دیده اقدامات خدماتی نظیر تامین آب آشامیدنی و مایحتاج ضروری انجام گرفته است اما تا زمان خروج سیستم های بارشی از استان امکان تعمیر و بهسازی ایلراه ها وجود ندارد.

اسماعیلی به تداوم بارش ها در اواسط هفته جاری اشاره کرد و یادآور شد: با خروج کامل سامانه بارشی از استان عملیات بازسازی و مرمت ایل‌راه‌ها و ابنیه عشایر با استفاده از ظرفیت اداوات بخش دولتی و خصوصی انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان