Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بعد از گذشت نزدیک به یک هفته از اکران فیلم سینمایی خروج و شروع موفقیت آمیز این فیلم در گیشه اینترنتی، اهالی تئاتر نیز به دنبال اکران آنلاین و اینترنتی افتاده اند، هر چند پیش از این اجراهای آنلاین در بستر فضای مجازی رخ داده بود اما اکران آنلاین اینترنتی تئاتر اقدامی تازه در این عرصه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 09:49 - 01 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۴۱۲۰

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پس از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دو ماهه سالن‌های سینما، تئاتر و کنسرت اکثریت اهالی هنر و فرهنگ به دنبال ایجاد راهکاری برای مقابله با وضعیت فعلی و ادامه روند فعالیت‌های هنری کشور شدند. 

شیوع کرونا علاوه بر تعطیلی آثار در حال اجرا، تولیدات را نیز با مشکلات فراوانی روبرو کرده به نحوی که اکثریت آثار در حال فیلمبرداری متوقف شده و تمرینات آثار نمایشی نیز به کار خود تا اطلاع ثانوی پایان دادند، حال فارغ از مشکلات مالی فراوان بوجود آمده برای اهالی تئاتر و سینما، نبود این فعالیت‌های فرهنگی معضل دیگری بود که نزدیک به دو ماه جامعه را در برگرفته بود. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

در این میان به یکباره روزنه امیدی در سینما باز شد، ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان برجسته کشور در اقدامی جسورانه تصمیم به اکران آنلاین فیلم سینمایی «خروج» پیش از اکران سراسری این اثر گرفت، اقدامی که ریسک بالایی را برای این اثر به همراه داشت. 

حرکت گروه سازنده فیلم سینمایی «خروج» چالشی بزرگ در تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شود گامی که سینما را از شیوه اکران کلاسیک خود بر پرده نمایش وارده مرحله تازه اکران اینترنتی کرده است، به نوعی که این آثار بتوانند بدون ترس از ورشکست شدن در شبکه‌های اینترنتی مجاز به نمایش درآیند.

حال بعد از گذشت نزدیک به یک هفته از اکران فیلم سینمایی خروج و شروع موفقیت آمیز این فیلم در گیشه اینترنتی، اهالی تئاتر نیز به دنبال اکران آنلاین و اینترنتی افتاده اند، هر چند پیش از این اجراهای آنلاین در بستر فضای مجازی رخ داده بود اما اکران آنلاین اینترنتی تئاتر اقدامی تازه در این عرصه محسوب می‌شود.

موفقیت احتمالی اکران فیلم-تئاتر می‌تواند روزنه بسیار امیدوار کننده‌ای در عرصه هنرهای نمایشی باشد، هنری که از لحاظ مالی بسیار ضعیف بوده و با دو ماه تعطیلی شاهد مشکلات فراوانی برای هنرمندان خود بوده است، هنرمندانی که هر چند با دستمزدهای پایین اما با همان مبالغ گذران عمر می‌کردند اما دو ماه است که هیچ پرداختی نداشته اند. 

بر همین اساس اکران محدود اینترنتی فیلم‌تئاتر نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان» در سه روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت، پنجشنبه ۴ اردیبهشت و جمعه ۵ اردیبهشت صورت گرفته و فروش بلیت این اثر از امروز ساعت ۱۲ ظهر آغاز خواهد شد.

نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان» از محبوب ترین اجراهای دهه نود بوده و بیشترین تعداد اجرا را با بیش از ۳۳۰ شب اجرا به خود اختصاص داد، حال باید دید آیا اکران آنلاین تئاتر هم می تواند همپا با اکران آنلاین آثار سینمایی با موفقیت روبرو شود یا خیر. 

«رویای یک شب نیمه تابستان» اثری به قلم ویلیام شکسپیر و به کارگردانی مصطفی کوشکی نخستین گام را در اکران اینرنتی بعد از شیوع کرونا برداشته و حال باید در انتظار ماند تا هنرهای نمایشی نیز همچون سینما بازخورد مخاطبان نسبت به این نوع از پخش اثر را مشاهده و بررسی کند. 

گفتنی است نازآفرین کاظمی، صادق ملک، سجاد باقری، روشنک گرامی، مجید نوروزی، شهروز دل افکار، هومن کیایی، علیرضا کی منش، خاطره حاتمی و غزل شجاعی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش پرداخته اند. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما اخبار تئاتر اکران آنلاین فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد

با گذشت چهل روز از آغاز سال ۱۴۰۳، فروش فیلم‌های سینمایی در اکران‌های مردمی (سیار) از یک میلیارد تومان گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با گذشت چهل روز از آغاز سال ۱۴۰۳، فروش فیلم‌های سینمایی در اکران‌های مردمی (سیار) از یک میلیارد تومان گذشت؛ بر این اساس سه فیلم «آپاراتچی»، «ایلیا جستجوی قهرمان» و «آسمان غرب» که همزمان با سینماها، وارد اکران‌های مردمی (سیار) شدند، تاکنون بیش از ۵۰ هزار مخاطب در ۵۷۰ سانس اکران به خود دیده‌اند.

از این میان ۲۵۸۷۳ مخاطب در ۳۱۳ سانس اکران‌های مردمی عمار را برای تماشای فیلم‌ها انتخاب کرده‌اند و ۲۵۶۸۱ نفر در ۲۵۷ سانس از طریق اکران‌های سیار بهمن سبز به تماشای فیلم نشسته‌اند.

فروش این سه فیلم از طریق اکران‌های عمار ۵۳۳ میلیون تومان و اکران‌های بهمن سبز ۵۷۵ میلیون تومان بوده است.

اکران مردمی فیلم‌های آپاراتچی، ایلیا جستجوی قهرمان و آسمان غرب همچنان پررونق است؛ فعالان فرهنگی می‌توانند جهت اکران فیلم مدنظر خود در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، ادارات، سالن‌های فرهنگی و … به نشانی اینترنتی Ekranmardomi.ir مراجعه کنند یا با شماره ۰۲۱۴۲۷۹۵۰۶۰ تماس بگیرند.

کد خبر 749962

دیگر خبرها

  • با تایید خروج ناچو؛ رئال مادرید لنی یورو را همین تابستان می‌خواهد نه در سال 2025
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • «مدیر مدرسه» به اکران آنلاین رسید