Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالقاسم سلطانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با وجود این میزان از حجم تعهد مالی، اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و وزارتخانه متبوع به شدت با محدودیت ها و تنگناهای مالی مواجه است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که احداث راه در شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی کشور هزینه های بسیار فراوانی دارد و امروزه در بیشتر کشورها دیگر دولت ها به دنبال ورود مستقیم و سرمایه گذاری در این حوزه نیستند و بخش خصوصی در این بخش مهم اقتصادی فعال شده و مشارکت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی، مجموع طرح های مهم ملی زیرساختی راه آذربایجان شرقی در سالجاری را ۲۴ مورد اعلام و اضافه کرد: عملیات اجرایی این تعداد طرح در بخش راه، جاده و راه آهن امسال آغاز می‌شود که عمده ترین این طرح ها عبارتند از آزادراه تبریز- ارومیه، آزادراه تبریز- مرند- بازرگان و تبریز- اهر، خواجه- ورزقان، اهر- مشکین‌شهر، جلفا- اصلاندوز، مرند- جلفا، تبریز - سهند و راه آهن تبریز - بستان آباد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در ۱۵ ماهه گذشته، گفت: در این مدت با تلاش پیمانکاران و هماهنگی و همکاری مسئولان استانی موفش شدیم ۲۳۰ کیلومتر انواع راه در اسان احداث و به زیر بار ترافیک ببریم.

سلطانی، اتمام ۳۱ کیلومتر از آزادراه تبریز - ارومیه را از جمله مهمترین اقدامات راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در سال گذشته برشمرد و اظهار داشت: در این مدت ۴۰ کیلومتر از مجموع ۹۰ کیلومتر از بزرگراه تبریز- اهر نیز به بهره برداری رسید.

به گفته وی طی سالجاری تلاش می شود بقیه بزرگراه تبریز- اهر به طول ۸ کیلومتر حداکثر تا پایان سال به اتمام رسیده و برای بهره برداری آماده شود.

سلطانی، اتمام ۱۵ کیلومتر از باند دوم آزادراه سراب- بستان آباد، ۱۴ کیلومتر از جاده مرند- ائواوغلی، پل میدان معلم شهر بناب به طول ۷ کیلومتر و بهسازی و روکش آسفالت جاده های روستایی به طول ۲۴۰ کیلومتر را از دیگر اقدامات انجام شده حوزه راه آذربایجان شرقی در سال گذشته بیان کرد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز تلاش می شود جاده تبریز- سهند، ورزقان- خاروانا به طول ۱۵ کیلومتر و تبریز- مرند به طول ۷ کیلومتر به اتمام برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اجرای ۴۰۰ هزار تن آسفالت و روکش در جاده های استان را از اقدامات مهم این مجموعه بیان کرد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت های مالی رقمی بسیار قابل توجه به شمار می رود.

سلطانی اضافه کرد: برای سال جاری در حوزه مسکن نیز اجرای ۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی در آذربایجان شرقی در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز وزارت راه و شهرسازی اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز وزارت راه و شهرسازی اعتبارات آذربایجان شرقی تبریز وزارت راه و شهرسازی اعتبارات راه و شهرسازی آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: ۲ خط اصلی انتقال آب تبریز با قدمت ۶۵ ساله که ۲ هزار لیتر در ثانیه بخش اعظمی از آب شرب مورد نیاز تبریز را انتقال می‌داد، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و شهرداری تبریز جابجا شد.

خانی افزود: این دو خط آب از ۶۵ سال پیش به طول ۴۰ کیلومتر برای انتقال آب ۱۰۰ حلقه چاه در مسیر سعید آباد، هروی و قزلجه میدان به تبریز اجرا شده بود، و ۴۰ درصد آب تبریز را تامین می‌کردند.

وی ادامه داد: این جابجایی بدون ایجاد قطعی آب برای مشترکان تبریز، در مسیر ۷۰۰ متری این خط، اجرا شد.

شهردار تبریز نیز با بیان انکه وجود این دو خط مانع تکمیل طرح شبدری خلعت پوشان و اجرای مسیر اتوبان تبریز باسمنج بود، گفت: با جابجایی این دو خط انتقال آب، تقاطع غیر هم سطح یا همان طرح شبدری خلعت پوشان و اتوبان مسیر باسمنج آماده اجراست.

به گفته هوشیار این پروژه ۳۷ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

دیگر خبرها

  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز
  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • دو بانده شدن ۲ جاده دو طرفه در شهرستان نجف آباد
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی