Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به تنش میان ایران و آمریکا در عراق به نقل از یک مقام ارشد عراقی که به هویت وی اشاره‌ای نکرده، مدعی شد که واشنگتن حمله به ۱۲۲ هدف را در عراق شبیه‌سازی کرده است که در صورت حملات بیشتر به نظامیان آمریکایی و کشته شدن آن‌ها این طرح را اجرایی کند.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به این ادعا گزارش داد که در صورت انجام چنین حملاتی تبعات آن گسترده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس این گزارش، ژنرال «پت وایت» رئیس نیرو‌های ائتلاف ضد داعش عراق در ماه مارس طی نامه‌ای به فرماندهی مرکزی آمریکا نگرانی خود را درباره خطراتی که متوجه نظامیان ائتلاف است بیان کرده است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه به نقل از دیپلمات‌های دو کشور عضو ائتلاف نوشت: اعضای غیرآمریکایی ائتلاف نگران هستند که حملات آمریکا به کشته شدن غیرنظامیان منجر شود و دولت بغداد را بیشتر به سمت اخراج نیرو‌های خارجی سوق دهد.

سه دیپلمات غربی نیز در این زمینه گفته‌اند که طرح آمریکا فعلا به دلیل جنگ واشنگتن با ویروس کرونا کنار گذاشته شده است. اما اگر حملات دیگری علیه نیرو‌های آمریکایی انجام شود و منجر به تلفات شود همه این طرح‌ها دوباره روی میز بازخواهد گشت.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید که آمریکا از زمان آخرین حمله راکتی به نیرو‌های این کشور در پایگاه تاجی در عراق که در آن دو نظامی آمریکایی و یک انگلیسی کشته شدند طراحی این حملات را آغاز کرده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران فرانسه خبرگزاری فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا) از اعلام کاندیدای مورد حمایت این شورا در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان خبر داد. - اخبار استانها -

مجید فروردین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم از شیراز، بیان کرد: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا)، آقایان سید اسماعیل حسینی و ابراهیم عزیزی را دو کاندیدای مورد حمایت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز و زرقان معرفی کرده است.

وی گفت: اطلاعیه رسمی شانای کشور نیز در خصوص اعلام حمایت از این دو کاندیدا تا فراد اعلام خواهد شد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا) افزود: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز شانا هنور فرد مورد حمایت خود را اعلام نکرده و به احتمال زیاد صبح فردا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/424.

دیگر خبرها

  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران