Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جان بابایی، در جلسه ویدئو کنفرانس با معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران، با اشاره به روند رو به کاهش مراجعا سرپایی، بیماران بستری و مورتالیتی کرونا در روزهای اخیر، افزود: نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم آمار کرونا در ماه‌های آتی به صفر می‌رسد، ولی با توجه به روند رو به کاهش آن دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی بیماران مبتلا به کرونا و خروج از بحران برنامه‌ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ابتدای بحران کرونا تاکنون درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها به شدت کاهش یافته و از طرفی توقف پیگیری درمان بیمارانی که به علت ترس از همه‌گیری کرونا از ادامه درمان و مراجعه به بیمارستان‌ها اجتناب کرده‌اند نیز پیامدهای ناگواری را در پی خواهد داشت.

جان بابایی با بیان این نکته هزینه درمان کرونا بسیار بالاتر از بیماران معمولی است، افزود: در ادامه مسیر بحران کرونا باید پرداختی کارکنان و سایر هزینه‌های مراکز ریفرالی که به عنوان مرکز خدمت دهنده کرونا دانشگاه‌ها تعیین می‌شوند به‌طور ویژه دیده شوند.

وی گفت: طبق تجربیات این بحران، نحوه مدیریت بیماری کرونا در کاهش مورتالیتی آن نقش بسزایی دارد. از این رو تیم‌های مدیریتی و درمانی قوی در بیمارستان‌ها بر میزان موفقیت در این بحران و نجات جان مردم بسیار موثرند.

معاون وزیر بهداشت، با تأکید بر ثبت مستندات این بحران، افزود: من از معاونان درمان دانشگاه‌ها می‌خواهم هم در ثبت علمی و درس آموخته‌های کووید ۱۹ که در حقیقت مانور بزرگ بحران در کشور است و هم در ثبت تصاویر فداکاری‌های تیم درمان بیمارستان‌ها که تداعی‌کننده دوران جنگ است برای نسل‌های آینده و کمک به بحران‌های مشابه، تمام تلاش خود را انجام دهند.

جان بابایی بر جلوگیری از فعالیت مطب‌های دندانپزشکی و اعمال جراحی زیبایی تأکید کرد و گفت: ضروری است دانشگاه‌ها تنها برای اعمال اورژانسی دندانپزشکی چند مرکز را تعیین و از فعالیت تمامی مطب‌های دندانپزشکی به شدت جلوگیری کنند چرا که اقدامات دندانپزشکی انتشار ویروس کرونا را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی فوری درمانگاه‌ها و کلینیک‌های ویژه برای درمان بیماران روماتیسمی، دیابتی، سرطانی و… نیازی جدی و کمک به بیمارانی است که به دلیل بحران کرونا درمان آنها متوقف شده بود.

جان بابایی در ادامه از ابلاغ آئین‌نامه کلینیک مجازی در روزهای آتی خبر داد و آن را اتفاقی خوب خواند که پس از سال‌ها تلاش با همراهی ستاد ملی کرونا به ثمر نشست و می‌تواند از بار مراجعات غیرضروری به بیمارستان‌ها بکاهد.

معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به‌ضرورت پیگیری ویژه دارو و خدمات درمانگاهی بیماران خاص در شرایط فعلی، گفت: از اول خرداد ۹۹ داروی بیماران خاص صرفاً از طریق حواله الکترونیک انجام می‌شود.

جان بابایی در پایان بر مدیریت جدی نحوه مصرف تجهیزات حفاظت فردی در بخش‌های غیر کرونا در بیمارستان‌ها و رعایت پروتکل‌های ابلاغی تأکید کرد.

کد خبر 4904929

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماران خاص ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور علیرضا زالی سازمان بیمه سلامت سعید نمکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سازمان نظام پزشکی سرطان کووید 19 شیوع کرونا طرح فاصله گذاری هوشمند دارو بیمارستان ها جان بابایی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان

این طرح بنا به تصمیم وزارت بهداشت و با تصویب و ابلاغ دولت باهدف ارتقا سلامت جامعه و اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بااستناد به بند الف ماده نه قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت:در بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تحت پوشش این دانشگاه تمام خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال بیمه شده کاملا رایگان خواهد بود

 کامران قدس بااشاره به اینکه در مرحله نخست این طرح در بیمارستان امیرالمومنین سمنان اجرایی شده است گفت: پذیرش، بستری، عمل‌های جراحی، اقدامات تشخیصی درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به صورت رایگان انجام خواهدشد

قدس  گفت: این طرح درراستای بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از خدمات حوزه سلامت و تحقق طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: اگر کودکان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه نباشند و در مدت زمان بستری در بیمارستان بتوانند تحت پوشش بیمه پایه قرار بگیرند از خدمات درمانی رایگان بهره مند می‌شوند و برای کودکان زیر ۲ سال شرط پوشش خانوار حذف شده است و اگر فقط کودک زیر ۲ سال تحت پوشش بیمه پایه باشد از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود؛ به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه ، آزمایشگاه ، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود
  • سارق کارت بانکی بیماران و کادر بیمارستان دستگیر شد
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟