Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با بیان اینکه با توجه به شعار سال "جهش تولید"، تسهیلات ویژه‌تری را برای صنایع در دستور کار خود قرار داده‌ایم گفت: ترخیص کالاها در حداقل زمان ممکن را با ایجاد انبار تخصصی برای صنایع دنبال می‌کنیم. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، گمرک به عنوان یکی از با سابقه‌ترین سازمان‌های دولتی و همچنین مرزبان اقتصادی کشور، نقش مهمی در اجرای سیاست‌ها و خط‌مشی‌های اقتصادی ـ بازرگانی کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گمرک پل ارتباطی میان سیاست‌های مالی و بازرگانی و مهم‌ترین سازمان اثرگذار در روند تجارت بین المللی از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین اجرای این سیاست‌ها مستلزم گمرکی کارآمد و مؤثر است.

دریافت، نگهداری، حفاظت و ترخیص کالاهای ورودی و خروجی، همچنین اخذ حقوق گمرکی، سود بازرگانی و سایر وجوه، نظارت بر صحت و سقم اظهارنامه و رسیدگی به اختلافات گمرکی و مبارزه با قاچاق و تخلفات گمرکی، جلوگیری از ورود مواد مخدر، مشروبات الکلی و کالاهای مضر برای اخلاق جامعه و کنترل ورود کالاهای خطرناک، پرتوزا و مضر، اعمال مقررات بهداشتی، قرنطینه‌ای، استاندارد و کنترل ورود کالاها، مواد و گازهای مخرب لایه ازون و آلوده‌کننده محیط زیست، اعمال قوانین و مقررات بازرگانی خارجی و حمایت از حقوق مالکیت فکری و کنترل کالاهای بدلی و تقلبی جهت جلوگیری از اغفال مردم، تلاش در راستای توسعه صادرات و تسهیل امور گردشگری و غیره از جمله وظایف گمرک به شمار می‌روند.

با توجه به نام‌گذاری سال 99 به نام جهش تولید نقش گمرک هم در تسهیل‌گری برای صادرات و توسعه آن و کمک به تولید داخل اهمیت یافته و باید با تسهیل‌گری در این راستا به تحقق شعار سال کمک کند.

تمهیدات گمرک استان مرکزی برای تسهیل امور صنایع و توسعه صادرات در سال جهش تولید

اسماعیل حسینی، مدیرکل گمرکات استان مرکزی در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: با توجه به شعار سال "جهش تولید"، گمرک نیز همچون سال‌های گذشته تسهیلات ویژه‌تری را برای صنایع در دستور کار خود قرار داده که از جمله آن می‌توان به ترخیص کالاها در حداقل زمان ممکن، ایجاد انبار تخصصی( به این صورت که کالاهای وارداتی وارد گمرک نشوند بلکه مستقیم وارد خود شرکت شود که این اقدام سبب می‌شود امکان مجدد ترخیص کالا از گمرک برای صنایع نداشته باشیم و مستقیم وارد خود شرکت شوند) از طرفی در بحث هزینه‌ها، نحوه چیدمان کالا با توجه به تخصصی که خود صنایع دارند، همچنین سلامت کالا نیز مورد توجه بوده و صنایعی که انبار تخصصی ندارند می‌توانند با توجه به نوع کالا از کامیون در شرکت تخلیه کنند.

امکان پذیرش ضمانت‌نامه بانکی به جای پرداخت نقدی عوارض کالاهای صادراتی

وی افزود: همچنین به سبب شیوع ویروس کرونا سعی کردیم صنایع کارهای خود را از طریق سامانه از منزل پیگیری کنند تا صادرات سریع‌تر انجام شود، همچنین برخی کالاهای صادراتی عوارض دارند و با توجه به اینکه برخی مشکل نقدینگی برای پرداخت عوارض دارند می‌توانند ضمانت‌نامه بانکی در بحث حقوق ورودی گمرک بدهند.

واکنش گمرکات خوزستان به گزارش تسنیم؛ سر در رسمی بخش ایرانی مرز چذابه را تحویل گرفته‌ایممصوبه جدید برای ترخیص کالاهای اساسی دپوشده/دستور تأیید کد تخصیص ارز به گمرک+سندامکان تمدید ثبت سفارش‌ خودروهای خارجی دپو شده در گمرک فراهم شد

امکان پرداخت ارزش افزوده به صورت ضمانت‌نامه تا مردادماه 99

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده نیز که 9 درصد بود، بخشنامه ابلاغ شده، افرادی که توان پرداخت نقدی ندارند تا مردادماه امسال به صورت ضمانت‌نامه  می‌توانند ارزش افزوده خود را پرداخت کنند.

حسینی بیان کرد: تعرفه ترجیحی در برنامه داریم، یک آموزش همگانی مشترک با کشورهای اوراسیا و سایر کشورها که با آنها تعامل داریم برای تولید کنندگان در بحث واردات در دستور کار است تا با ساز و کارهای صادرات و واردات آشنا شوند که ان‌شاءالله بعد از پایان کرونا این آموزش‌ها اجرا می‌شود.

پذیرش ضمانت‌های بانکی به جای پول نقد در بحث حقوق ورودی گمرک

وی ادامه داد: برای واردات نیز ضمانت‌های بانکی درنظر گرفته‌ایم و از امروز تا 15 بهمن‌ماه می‌توانند ضمانت‌های بانکی به جای پول نقد در بحث حقوقی ورودی گمرک به گمرک ارائه دهند.

انتهای پیام/716/ش

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانکی به جای استان مرکزی ضمانت نامه برای صنایع ترخیص کالا جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر روز شنبه در نشست کمیته تخصصی نهضت ملی مسکن، بر تسریع در پرداخت اقساط تسهیلات پروژه‌ها توسط بانک‌ها تأکید کرد و گفت: تا پایان هفته قرارداد تسهیلات پروژه‌های ۴۸ واحدی امور عشایری ایوان، ۴۰ واحدی شهر دره‌شهر و ۷۲ واحدی شهر سرابله منعقد و پرداخت‌ها انجام شود.

وی افزود: در این جلسه برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی برای ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد در سطح استان انجام گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به تأمین زمین در شهرهای هلیلان، دره شهر، آبدانان و بدره، به اداره کل راه و شهرسازی تاکید شد که در خصوص تسریع در طراحی‌ها و واگذاری به کارگزار اقدام کند.

هژبری اضافه کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب تعدادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و آمادگی واگذاری به مردم، ضروری است متقاضیان نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند تا در مهلت مقرر واحدها تکمیل و تحویل آنان شود.

کد خبر 6090489

دیگر خبرها

  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان