Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی ارجمند گفت: در روزهای گذشته به دلیل اینکه ۲ و نیم میلیون تن ذرت وارداتی روی کشتی ها مانده است و ترخیص نمی شود و همین موضوع باعث گرانی دان شد و برخی از شرکت ها که جوجه ۱ روزه تولید می کردند علاوه بر جوجه های خروس، جوجه های تخم گذار را هم از بین بردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عضو هئیت رئیسه انجمن ارگانیک ایران در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: اخیرا با انتشار کلیپ هایی از معدوم کردن جوجه های یک روزه، روحیه بسیاری از مردم عزیز کشورمان جریحه دار شد، واقعیت این است که متاسفانه امروز مرغ های ارگانیک در کشور ما تنها در روستاها یافت می شود اما در آلمان، ژاپن و کره مرغداری های بزرگ ارگانیک و صنعتی در کنار هم وجود دارد، و اقبال عمومی به پرورش مرغ ها در مزرعه ها و بدور از قفس های صنعتی روز به روز در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام ارجمند افزود: جامعه ما مصرف کننده مرغ و تخم مرغ صنعتی است، در پی اصلاحات متعددی که بر روی مرغ ها صورت گرفته است به مرور زمان به مرغ های لاین مبدل شده اند و ما مصرف کننده و واردکننده مرغ لاین خارجی هستیم به جز شرکت آرین که در ایران، مرغ لاین گوشتی تولید می کند، در زمینه مرغ های تخم گذار کاملا و در مرغ های تخم گذار غالبا وابسته هستیم، بیشتر مرغ های لاین از کشور آلمان وارد می شود و سپس مرغ های اجداد تولیده شده در مرغداری های صنعتی مورد استفاده و تکثیر قرار می گیرد.  
 
وی اظهار داشت: بخش عمده جیره غذایی مرغ های صنعتی ذرت است که واردات آن در کشور ما در انحصار افراد خاصی است به عنوان مثال ۶۵ درصد ذرتهای وارداتی توسط (م) وارد می شود که غالب آنها تراریخته است. شرکت هایی که جوجه یک روزه تولید می کنند کارگران ماهری دارند که با نگاه به نوع پرها و پشت جوجه می توانند به سرعت جوجه خروس را از جوجه مرغ تفکیک کنند.  
 
حجت الاسلام علی ارجمند تصریح کرد: یکی از فاکتورهای شرکت تولید کننده جوجه های یک روزه داشتن کوره یا چاه برای معدوم کردن جوجه خروسها و جوجه های معدومی است. در روزهای گذشته به دلیل اینکه ۲ و نیم میلیون تن ذرت وارداتی روی کشتی ها مانده است و ترخیص نمی شود و همین موضوع باعث گرانی دان شده و از سوی دیگر با توجه به اینکه به دلیل پاندمی کرونا و کاهش قدرت خرید مردم، ۴۰ درصد مصرف گوشت مرغ در کشور کاهش پیدا کرده، برخی از شرکت ها که جوجه ۱ روزه تولید می کردند علاوه بر جوجه های خروس، جوجه های تخم گذار را هم از بین بردند. بنابراین آن صحنه های فجیعی که در آن کلیپ ها مشاهده شد برای شرکت های تولید جوجه یک امر عادی تلقی می شود!
 
وی گفت: واقعیت این است که برای نظام سرمایه داری، اخلاق محور نیست. در کشور ما کشتار مرغ در شب انجام می می شود تا اول صبح روانه بازار شود، از نظر اسلامی کشتار حیوانات در شب کراهت دارد، و همه کشتارگاه ها به مرغ ها شوک برقی وارد می کنند تا کار ذبح راحت تر صورت بگیرد و این اقدام نیز از نظر اخلاقی صحیح نیست ولی بدون شوک عملا کشتار چندین هزار مرغ در یک شب توسط یک یا دو ذابح مقدور نمی باشد.
  حجت الاسلام علی ارجمند افزود: اگر چه مقام معظم رهبری در بند ۸ سیاست های کلی ابلاغی در حوزه محیط زیست تاکید بر تولید محصولات سالم و ارگانیک دارد، ولی تولید محصولات ارگانیک هرگز از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی نبوده است.   وی اظهار داشت: محصولات ارگانیک در دنیا سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارد، در کشوری مثل آلمان که ما از آن مرغ لاین خریداری می کنیم حدود یک و نیم میلیون هکتار محصولات ارگانیک کاشته می شود اما در کشور ما ۸۰ هزار هکتار کشت داریم که غالبا آنها گیاهان دارویی است.  
 
عضو هئیت رئیسه انجمن ارگانیک ایران در خاتمه خاطر نشان داشت: امیدوارم روزی برسد که در حوزه کشاورزی ساختارهای حمایتی دولت با باورهای اعتقادی، اخلاقی و فقهی همسوتر باشد و مسائل اخلاقی قربانی اولویت های اقتصادی نشوند.
 
     

 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تخم گذار حجت الاسلام کشور ما یک روزه شرکت ها مرغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدصادق خیاطیان به همراه جمعی از مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی، صبح امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن نشست با اعضای هیئت مدیره شهرک صنعتی هشتگرد، از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک بازدید کرد.  

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، در گفتگو با مدیران عامل و مسئولان این شرکت‌های دانش‌بنیان، دستورات لازم جهت رسیدگی به مشکلات و پیگیری درخواست‌های این شرکت‌ها را صادر کرد.  

شهرک صنعتی هشتگرد با وسعتی بالغ بر ۲۵۰ هکتار، در فاصله ۹۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

 دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی صبح امروز از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و دستاورد‌های این شرکت‌ها قرار گرفت.

خیاطیان با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحد‌های صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاورد‌های بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحد‌های صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: شرکت دانش‌بنیان الکترونیک افزار آزما که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتور‌های دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشور‌های مختلفی صادر کرده است.  

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان همراه پوشش نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴)  باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

خیاطیان در پایان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیاز‌های اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید