Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@04:41:51 GMT

مروری بر خاطرات مرحوم هاشمی‌تبار پیرغلام اهل‌بیت(ع)+فیلم

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۳۸۸۲

مروری بر خاطرات مرحوم هاشمی‌تبار پیرغلام اهل‌بیت(ع)+فیلم

‍‍‍‍‍‍

چهل روز است که خاک میزبان پیرغلام اهل‌بیت (ع) است، مداحی مهذّب که حالا فقط خاطراتی از خود به جای گذاشته است. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حاج سیدمحمد هاشمی‌تبار، مداح و مناجات‌خوان هیأت فاطمیه تهران، 20 فروردین 1399 دار فانی را وداع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهل روز از درگذشت این پیرغلام اهل‌بیت(ع) گذشته و حالا فقط خاطراتی از آن مرحوم به جای مانده است.

به مناسبت چهلمین روز درگذشت مرحوم هاشمی‌تبار، ویدئویی از عرض ارادت مرحوم هاشمی به اهل‌بیت(ع) را مشاهده می‌کنید:

مرحوم هاشمی‌تبار در خانواده‌ای سنتی و مذهبی به دنیا آمد و از دوران کودکی اشتیاق و انگیزه زیادی در امور خیریه داشت. از سن 15 سالگی به همراه پدر از هیأت‌های تهران در زمینه‌های فرهنگی و امور خیریه الگوبرداری کرد. پس از پایان تحصیلات خود، در سن 24 سالگی در مسیر علایق خود در حوزه امور فرهنگی و خیریه، کلاس‌هایی درباره مسائل تربیتی برای جوانان و نوجوانان منطقه سکونت خود تشکیل داد. پس از مدت کوتاهی فعالیت‌های فرهنگی خود را با رویکرد برگزاری کلاس‌های اخلاقی و اعتقاداتی در منطقه جنوب تهران گسترش داد و بدین ترتیب در سال 1354 مجموعه‌ای با عنوان «هیئت فاطمیه (س)» شکل گرفت.

مرحوم هاشمی‌تبار در ایام فاطمیه سال گذشته، میهمان خبرگزاری تسنیم (باشگاه خبرنگاران پویا) بود و در حوزه ستایشگری و مداحی اهل‌بیت(ع) با خبرنگار این حوزه به گفت‌وگو پرداخت.

بازنشر|عملکرد برخی مسئولان و مداحان عامل دین‌گریزی است/ مداحی نیازمند کلاس، اخلاق و اخلاص است + فیلم

 

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مداحان اهل بیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مداحان اهل بیت مداحان اهل بیت اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد

سازمان‌های مذهبی و خیریه رسمی مصر دیروز دوشنبه هفتمین کاروان امدادی خود را با کمک به فلسطینیان در غزه به عنوان بخشی از یک کمپین بین المللی تحت هدایت و حمایت احمد الطیب، شیخ اعظم دانشگاه الازهر، اعزام کردند.

شیخ احمد الطیب گفت: این کاروان شامل ۱۱۵ کامیون حامل حدود ۲۰۰۰ تن مواد غذایی، به علاوه لوازم پزشکی و اولیه، نیاز‌های کودکان، سالمندان و افراد دارای معلولیت و مقدار زیادی لباس و تشک است. 

شیخ الطیب خاطرنشان کرد که این کاروان هفتمین کاروان در کمپین "کمک به غزه" است که او در اکتبر گذشته راه اندازی کرد. وی توضیح داد: بسیاری از کشور‌ها در پاسخ به فراخوان من برای حمایت و کمک رسانی به مردم غزه، به سرعت در آن شرکت کردند.

بیش از ۸۵ کشور از سراسر جهان در آماده سازی کاروان خانه زکات و امور خیریه شرکت کردند.

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، مصر از نخستین کشور‌هایی بوده که کمک‌های بشردوستانه خود را به غزه ارسال کرده است. این کشور همچنین تلاش‌هایی برای برقراری آتش بس انجام داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد
  • زنگ سپاس از معلمان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰۰۰ آموزشگاه نواخته شد
  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • ببینید/ مروری بر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان که نام خلیج فارس بر تارک‌شان می‌درخشد
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • روزنامه‌های اقتصادی دو‎شنبه ۱۰ اردیبهشت
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است