Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@07:46:51 GMT

تولد۳ گوساله گوزن زرد ایرانی در ایلام

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۳۹۰۲

تولد۳ گوساله گوزن زرد ایرانی در ایلام

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ راس گوساله گوزن زرد ایرانی، در سایت احیا، تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی متولد شده است.

به گزارش برنا از ایلام محمد زاده گفت : گوزن زرد ایرانی از خانواده گاوسانان است که در ایلام در فصل پاییز جفت گیری و اواخر فروردین تا اردیبهشت زایمان کرده و معمولا یک گوساله به دنیا می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست ایلام بیان داشت: سایت گوزن زرد ایرانی ایلام از جمله سایت‌های موفق کشور است که به علت ازدیاد جمعیت تاکنون تعدادی از آنها زنده گیری و به استان‌های یزد و خوزستان به منظور رهاسازی در زیستگاه طبیعی و احیا جمعیت طبیعی آن‌ها منتقل شده است.

وی ادامه داد: پرورش گوزن زرد ‌ایرانی در استان ایلام از سال ۸۶ با انتقال شش رأس از این گونه جانوری در معرض انقراض از جزیره ‌اشک دریاچه ارومیه به ایلام شروع شد. ‌

وی بیان داشت: آب و هوای مناسب، طبیعت چهار فصل و مراتع غنی موجب شده که این منطقه زاگرس نشین زیستگاهی مناسب برای بسیاری از گونه‌های جانوری باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گوزن زرد ایرانی محیط زیست ایلام تولد ایلام گوزن زرد ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها

در پارک‌های ژاپن، گوزن‌ها با سر خم کردن و تعظیم در برابر بازدیدکنندگان، درخواست غذا و توجه می‌کردند. این رفتار آموخته‌شده در طول زمان در آنها شکل گرفته بود، زیرا متوجه شده بودند که این حرکات می‌تواند به آنها پاداش برساند.

 مردم نیز از این تعامل لذت می‌بردند و با غذا دادن و نوازش کردن گوزن‌ها، این رفتار را تقویت می‌کردند. این صحنه‌ها نشان می‌داد که چگونه حیوانات می‌توانند با محیط پیرامونشان سازگار شوند و رفتار‌های جدیدی بیاموزند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

 

tags # حیوانات سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر
  • اتفاقی عجیب برای سردار آزمون در رم
  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند
  • زنده گیری افعی دم عنکبوتی در ایلام (فیلم)
  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • وضعیت نامشخص آزمون و ۵ بازیکن رم در پایان فصل
  • (ویدئو) راننده خوش‌شانس یک گوزن سفید کمیاب را دید
  • (ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • ببینید | تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها