Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد مردمی مدافعان سلامت منطقه ۱۸ تهران با تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و حمایتی رایگان مخصوص بیماران کرونایی و انجام رسالت طلبگی یعنی کار فرهنگی با اتکاء به توان بچه‌های مسجد گامی موثر در مقابله با کرونا برداشته است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف  خبرگزاری شبستان، از بدو شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی ایمنی برای قطع زنجیره مبتلایان به آن، گروه های مختلف مردمی دوشادوش مدافعان سلامت به میدان آمدند و با اقدامات مختلف کوشیدند به سهم خود با این ویروس منحوس مبارزه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه اندازی قرارگاه مردمی مدافعان سلامت که مناطق مختلف شهر تهران را تحت پوشش قرار داده است ازجمله این اقدامات محسوب می شود. این قرارگاه با کمک روحانیون و طلاب، اهالی مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد و ... در این دو ماه شیوع کرونا اقدامات موثری داشته است. از این رو، در این گزارش مروری داریم بر فعالیت این قرارگاه در منطقه 18 شهر تهران.

 

حجت الاسلام والمسلمین «یونس سمیعی»، مسئول ستاد مردمی مدافعان سلامت منطقه 18 تهران درباره محورهای عملکرد این ستاد، اظهار کرد: ما برای پیشبرد و سهولت کار، منطقه 18 را به 18 محله تقسیم کردیم، و اکنون نزدیک به 600 نیرو در این ستاد مشغول به فعالیت و همکاری هستند.

 

 

 

 

وی با بیان اینکه کار ابتدا با حضور طلاب و روحانیون کلید خورد، گفت: با توجه به اینکه قبل از این، در منطقه 18 تهران کار به شکل تشکیلاتی و جبهه سازی منظم انجام نشده بود، مقرر شد بعد از آغاز کار، بتدریج جهش در فعالیت ها داشته باشیم که تقریبا این مهم محقق شده است.

 

بنابر این گزارش، قرارگاه مردمی مداقعان سلامت با اتکاء به توان و ظرفیت مسجدی ها و بچه های مسجد و نیز طلاب و روحانیون در گام نخست وارد مرحله عملیات شده و لذا اکثر قریب به اتفاق پایگاه های این قرارگاه در مساجد مستقر هستند و با همکاری اعضا و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد، کار را پیش می برند.

 

حجت الاسلام سمیعی در این باره بیان کرد: تقریبا پایگاهی نداریم که مقر آن در مسجد نباشد و خوشبختانه 100 درصد کار به همت مسجدی ها و بچه های مسجد انجام شده و در حال تداوم و پیگیری است.

 

 

 

 

به گفته امام جماعت مسجد سیدالشهداء(ع) (واقع در منطقه 18 تهران)، ستاد مردمی مدافعان سلامت این منطقه در 18 محور کلی فعالیت کرده است.

 

این محورها عبارتند از: تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و سلامت(مخصوص نیازمندان، معلولان و بیماران خاص) به همراه تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و حمایتی رایگان مخصوص بیماران کرونایی؛ اعزام نیروهای جهادی برای کمک در تهیه اقلام ضروری و مایحتاج سالمندان و افراد بی سرپرست، تهیه و توزیع بسته های ارزاق معیشتی به ارزش 500 هزار تومان میان خانواده های نیازمند و مبتلا به کرونا، راه اندازی کاروان شادی روزانه و نیمه شعبان همراه با پخش سرود، پیام بهداشتی و ...؛ تهیه داروی امام کاظم علیه السلام و توزیع رایگان میان بیماران کرونایی، تشکیل تیم ضربت با تجهیزات مراقبتی و پزشکی جهت ضدعفونی منظم منزل و ساختمان محل سکونت بیماران کرونایی.

 

 

 

علاوه بر این، تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و فرهنگی میان عموم مردم با قیمت تمام شده هشت هزار تومان، ضدعفونی و سم‌زدایی مراکز و معابر عمومی هر شب، ایجاد تشکیلات هماهنگ و منسجم خدمت رسانی در منطقه از طریق معرفی سرتیم محلات، اجرای برنامه های فرهنگی و مولودی خوانی در دو نوبت ظهر و شب در بیمارستان شهدای یافت آباد، تشکیل تیم تغسیل و تدفین از طلاب خواهر و برادر داوطلب برای حضور در بهشت زهرا(س)، اهدای تابلوفرش متبرک آستان قدس رضوی میان کادر درمانی و بیماران بیمارستان شهدای یافت آباد، ارائه خدمات بهداشتی و غذایی به کادر درمان و بیماران کرونایی بیمارستان فیاض‌بخش، برپایی ایستگاه های سلامت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تشکیل تیم تخصصی پزشکی و مشاوره برای بیماران کرونایی و خانواده هایشان، برگزاری مسابقات مجازی، اهدای 500 بسته صلواتی ماسک و شکلات و توزیع 300 پرس غذای گرم میان نیازمندان در روز نیمه شعبان و تهیه آبمیوه طبیعی و توزیع میان جهادگران هم به همت این پایگاه انجام شده است.

 

حجت الاسلام سمیعی از همکاری قرارگاه مردمی مدافعان سلامت منطقه 18 تهران با رزمایش مواسات و همدلی خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه، نهادهای مختلف اعم از بسیج، سپاه، شهرداری و ... برای این رزمایش فعال شده اند ما نیز برای برخورداری از سهیمه، رایزنی کرده ایم تا خودمان اقلام را جمع آوری و بین نیازمندان شناسایی شده، تقسیم کنیم.

وی تاکید کرد: ما در قرارگاه به دنبال انجام رسالت طلبگی یعنی کار فرهنگی هستیم تا ارتباط امام جماعت با ماموم در ایام تعطیلی موقت مساجد، قطع نشود. در این راستا جلسه هم اندیشی با حضور استادان حوزه و دانشگاه برگزار و بسته پیشنهادی برای ائمه جماعات برای ماه مبارک رمضان تهیه شد.

 

 

این گزارش می افزاید: با توجه به آنکه ماه مبارک رمضان در پیش است و تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی نباید سبب قطع تعاملات مذهبی مردم شود، این بسته پیشنهادی مفادی را شامل می شود، ازجمله: برگزاری منبر مجازی در شبکه های اجتماعی که برای مخاطب و مامومین جذابیت بسیار دارد؛ پخش دعای هفتم صحیفه سجادیه قبل از اذان از بلندگوی مساجد، راه اندازی خیریه هوشمند، فعال سازی نرم افزار «سایه» به منظور ثبت نیازمندان و نیازهای آنها مثل تهیه جهیزیه و گلریزان خیران برای آن.

 

تبلیغ در فضای مجازی به همت روحانیون و ائمه جماعات، پیشبرد کار تشکیلاتی و هم افزایی، تولید محتوا از طریق کتاب «حجرات» تفسیر سوره مبارکه حجرات و ارائه محتوای سخنرانی، زمینه سازی برای انجام لایوهای اینستاگرامی توسط روحانیون و ائمه جماعات علاقمند با همکاری موسسه «امیر بیان» نیز در این بسته پیشنهادی لحاظ شده است.

 

بنابر آنچه بیان شد قرارگاه مردمی مدافعان سلامت در منطقه 18 تهران با همکاری طلاب حوزه های علمیه و نیز بچه های مسجد، حضوری اثرگذار و هدفمند در مقابله با کرونا داشته اند.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات و همدلی قرارگاه مردمی مدافعان سلامت برنامه های ماه رمضان تهیه و توزیع بسته های بهداشتی مردمی مدافعان سلامت بیماران کرونایی قرارگاه مردمی بسته پیشنهادی منطقه 18 تهران بچه های مسجد منطقه 18

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: شهدا فراموش شدنی نیستند و آنها ناظر اعمال ما هستند از این رو باید با عمل به وصیت نامه شهدا به رسالت خود که پاسداری از خون آنها است عمل کنیم.

امام جمعه تبریز افزود: همه شهدا در راه قرآن، اسلام و امام حسین(علیه السلام) از بهترین دارایی خود گذشتند و هیچ وقت ملت ایران که پاسدار خون شهدا هستند اجازه نمی‌دهند خون جوانان پاک باخته پایمال شود.

وی با بیان اینکه مردم به احترام خون شهدا در برابر دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی مقاومت می‌کنند خاطرنشان کرد: اینکه مسئولان ما با شوکت و اقتدار و عزت از حقوق ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی دفاع می‌کنند به برکت خون شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید بر لزوم صیانت و حراست از ولایت فقیه را وجه مشترک وصیت نامه شهدا عنوان کرد و با تجلیل از جوانان مدافع حرم افزود: مدافعان حرم نشان دادند که جوانان امروز کمتر از جوانان اول انقلاب و روز‌های دفاع مقدس نیستند بلکه پرشورتر و مقاوم تر هستند.

دیدار با خانواده مدافع حرم و رونمایی از شهید شاخص بسیج ورزشکاری و مدافع حرم شهید شبان گورچین قلعه از برنامه‌های دیگر این یادواره شهدا بود.

 

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • غذای پزشکی تولید شد
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: ارتباط بین روده و مغز!
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!