Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@18:44:36 GMT

قطع زنجیره انتقال کووید 19 چگونه ممکن است؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۴۱۸۲

قطع زنجیره انتقال کووید 19 چگونه ممکن است؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: «برای قطع زنجیره انتقال کووید 19، حاکمیت با ایجاد ممنوعیت، قرنطینگی و مردم با خودمراقبتی می‌توانند به مقابله با کرونا بپردازند.»

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مجید شیرانی با اشاره به تعریف جامع سازمان بهداشت جهانی از سلامت اظهار کرد: «سلامت تنها نبود بیماری نیست، بلکه رفاه کامل جسمی، روحی و معنوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گفته وی، براساس این تعریف تنها حوزه بهداشت و درمان، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی تأمین‌کننده 20 تا 25 درصد سلامت جامعه هستند و سایر بخش‌های حاکمیتی، نهادها، سازمان‌های مردمی و مردم تأمین‌کننده بخش اعظم سلامت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال‌وبختیاری، هفته سلامت را فرصتی برای بازنگری، برنامه‌ریزی و توانایی‌های نیروی انسانی و گسترش زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: «با توجه به تدوین و تصویب سند سلامت استان و تعیین وظایف همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها، دانشگاه به‌عنوان یکی از متولیان سلامت، اجرای این وظایف را نظارت می‌کند.»

شیرانی  با ابراز خرسندی از شروع شیب نزولی منحنی شیوع کرونا افزود: «همچنان افراد بیماری که در جامعه هستند می‌توانند به‌عنوان انتقال‌دهندگان ویروس سلامت افراد در معرض خطر را تهدید کنند.»

وی گفت: «برای قطع زنجیره انتقال کووید 19، حاکمیت با محدودیت، ایجاد ممنوعیت، قرنطینگی و مردم با خودمراقبتی و رعایت نکات بهداشتی می‌توانند به مقابله با کرونا بپردازند.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: «با توجه به شرایط معیشتی و لزوم توجه به سایر مسائل اجتماعی در کنار حفظ و محافظت از سلامت مردم و رفع برخی محدودیت‌ها، اکنون خودمراقبتی مهم‌ترین اصل در پیشگیری از همه‌گیری بیماری است.»

انتهای پیام/4078/

منبع: آنا

کلیدواژه: سلامت ویروس کرونا استان چهارمحال وبختیاری کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی

 استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با تجمع در گلزار لاله گمنام واقع در مسجد پردیسِ این دانشگاه و سردادن شعارهای اعتراضی، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم و از خیزش دانشجویان و استادان بیدار دانشگاه‌ های آمریکا و کشورهای اروپایی حمایت کردند.

 

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در این مراسم گفت: وظیفه ماست که از هر مظلومی در هر کجای جهان حمایت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین دین پرور با اشاره به ظلم سنگین وارده شده به مردم مظلوم غزه و فلسطین اظهار داشت: مستکبران گروه های مظلوم فلسطینی را جزء تروریست ها قلمداد می کردند اما امروز مردم، اساتید و دانشجویانی همین کشورها به این نتیجه رسیده‌ اند که فلسینی ها مظلوم اند نه تروریست؛ به همین دلیل پا به صحنه اجتماع گذاشته اند و به جنایات علیه مردم غزه و فلسطین اعتراض می کنند.

 

وی ادامه داد: جنبش اعتراضی استادان بیدار و دانشجویان در کشورهایی که ادعای آزادی بیان و حمایت از حقوق بشر دارند، نشان می دهد که این کشورها نه تنها به دانشجویان و اساتید خود آزادی بیان نمی دهند بلکه اقدام به ضرب و شتم و سرکوب جامعه نخبگانی خود می کنند.
 
دین پرور ادامه داد: جامعه دانشگاهی علوم پزشکی سبزوار همراه با دیگر دانشگاه های سطح کشور با برپایی این تجمعات و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل و مرگ بر حقوق بشر آمریکایی از خیزش اساتید و دانشجویان در آمریکا و کشورهای اروپایی حمایت و جنایات آمریکا و رژیم پوشالی صهیونیستی را در غزه و فلسطین محکوم می کند.

 

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در پایان گفت:  قطعاً این تجمعات اولین و کوچکترین گام است تا وعده خداوندی که پیروزی مستضعفان بر مستکبران است با ظهور ولی عصر (عج الله) محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی