Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر درخواست کرد برای خرید کتاب درسی دانش آموزان مناطق محروم یارانه بیشتری اختصاص یابد.

غلامرضا دانش فر پس از شرکت در جلسه ویدئوکنفرانس با رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و معاون وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: تقاضا شده تا برای خرید کتاب درسی دانش آموزان مناطق محروم یارانه بیشتری نسبت به سنوات قبل اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته مبلغ یک میلیارد ریال یارانه برای خرید کتاب درسی دانش آموزان مناطق محروم اختصاص یافت که با توجه به افزایش هزینه ها، درخواست یارانه بیشتری برای سال تجصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ شده است.

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: در سال تحصیلی گذشته ۹۸-۹۷ تعداد ۶۸۷۷ دانش آموز در ۵۱۱ کلاس چندپایه در سراسر استان از خرید کتاب درسی بهره مند شدند و انتظار می رود در سال جاری تحصیلی تعداد بیشتری از دانش آموزان مناطق محروم تحت پوشش یارانه خرید کتاب درسی قرار گیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته شهرستان دشتستان با ۶۵ کلاس چند پایه دارای بیشترین تعداد دانش آموز در زمینه برخورداری از یارانه خرید کتاب درسی مناطق محروم استان بوده است.

دانش فر عنوان کرد: امید است با پرداخت به موقع هزینه توزیع کتاب ها، آموزش و پرورش در هزینه کرد و   توزیع کتاب های درسی با مشکل مواجه نشود.

وی با اشاره به تاثیر شیوع ویروس کرونا در شروع سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ گفت: باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا کتاب درسی به موقع و حتی زودتر از سال های قبل در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یارانه بیشتری آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از سال گذشته حوزه هنری و دفاتر حفظ آثار در شهرستان‌ها فعال شده و قرار است زندگینامه شهدای هر شهرستان توسط جوانان داوطلب در همان شهرستان به تحریر درآید.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ عنوان کتابچه چاپ شد که هر کدام اختصاص به یک شهید دارد و به صورت جیبی قابل حمل است.

سرهنگ فلاحی بیان کرد: این کتابچه‌ها شامل زندگینامه، خاطرات و با وصیت نامه شهدا به همراه تعدادی عکس است تا دانش آموز با فضای دفاع مقدس آشنا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در مدارس هر شهرستان، کتابچه‌ها توزیع می‌شود تا دانش آموز قهرمانان خود را بشناسند.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه در حوزه تولید کتاب قلم و تجربه نویسندگان مهم اند، افزود: در خراسان جنوبی از نظر نویسنده توانمند مشکل داریم، به همین منظور با کمک دستگاه‌های هنری و برگزاری کارگاه در تقویت قلم نویسندگان تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۶ نویسنده در حوزه دفاع مقدس داریم که ۲۳ نفرشان فعال اند و کتاب‌ها در حوزه‌های کودک، نوجوان، موسیقی، تئاتر، رمان، کتاب شعر، تاریخ شفاهی، خاطره، داستان و کتاب‌های اسنادی تالیف می‌شوند.

سرهنگ فلاحی گفت: در نمایشگاه کتاب که قرار است از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در تهران برگزار شود به صورت حضوری و میدانی شرکت خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • عشقی فراتر از خدمت.../ماندن در منطقه محروم؛ به واسطه عشق به دانش‌آموزان
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟