Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:27:27 GMT

کتاب جدید بشیر حسینی به‌زودی منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۴۶۷۰

کتاب جدید بشیر حسینی به‌زودی منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «حرفی به قدر کفایت» اثر مشترک حمید شکری اویلق و سیدبشیر حسینی به‌زودی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

نویسندگان این‌کتاب تلاش کرده‌اند در چارچوب نهج البلاغه، تمام نقطه‌نظرات امام علی (ع) درباره ارتباط کلامی و نیز شیوه‌های ارتباط کلامی ایشان را بر اساس روش تحلیل محتوای کیفی، جمع‌آوری و تحلیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌این‌ترتیب، این‌کتاب اولین اثری است که علوم ارتباطات را به کتاب نهج‌البلاغه پیوند می‌زند و براساس یک نگاه علمی، دنبال استنباط و اکتشاف مدلی از پدیده‌ ارتباط کلامی دارد.

حمید شکری یکی از نویسندگان این‌اثر می‌گوید «حرفی به قدر کفایت» حاصل بیش از ۲ سال تلاش و مطالعه بوده و نتیجه پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشدش بوده است. این‌پژوهشگر کتاب خود را با راهنمایی حسینی، در ۳ فصل کلی نوشته است.

به‌این‌ترتیب در اولین‌فصل کتاب تلاش شده تقریبا تمام اظهارنظرهای علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) درباره موضوع ارتباطات کلامی و نیز شیوه‌های ارتباط کلامی خود ایشان استخراج، دسته‌بندی و تحلیل شود. همچنین در فصل دوم مفاهیم، تعاریف و نظریات مرتبط با موضوع ارتباط کلامی، که حاصل اندیشه و تفکر اندیشمندان مطرح بوده‌اند، ارائه شده است.

سومین فصل کتاب هم با تکیه بر مطالب دو فصل پیشین، عصاره‌ یافته‌ها و جمع‌بندی بحث ارتباط کلامی در قالب مدل استنباطی و اکتشافی است. 

به‌گفته شکری، در نوشتن این‌کتاب از ۳۶ منبع معتبر استفاده شده است.

کد خبر 4904503 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سید بشیر حسینی نهج البلاغه انتشارات سروش ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی خبرگزاری مهر رایزنی فرهنگی ادبیات موزه حسن انوشه گردشگری شیوع کرونا میراث فرهنگی ادبیات جهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازار نشر معرفی کتاب ارتباط کلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا

 حسین  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیش از آغاز رسمی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

ایران و مصر در جریان جنگ غزه تماس‌های خود را افزایش داده اند.

دیدار رئیس جمهور ایران با عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر در ریاض و ملاقات امیرعبداللهیان با سامح شکری در ژنو و نیویورک بخشی از هماهنگی‌های تهران و قاهره در چند ماه گذشته بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • مکتب کلامی امام صادق علیه السلام و امتداد آن تا عصر حاضر
  • بر سر سفره بزرگ فقهی، کلامی و عقلی امام صادق (ع)نشسته‌ایم
  • وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا
  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید