Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدرضا حاجی عزیزی دوشنبه اول اردیبهشت افزود: بالاترین آمار دستگیرشدگان حوزه میراث فرهنگی در فروردین امسال مربوط به شهرستان ملایر است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل یگان حفاظت همدان با عوامل نیروی انتظامی، نهادهای امنیتی، مراجع قضایی، انجمن‌های میراث فرهنگی و معتمدان زمینه‌ساز کشف چهار قلم اشیاء تاریخی و سه دستگاه فلزیاب در شهرستان‌های همدان، اسدآباد، ملایر، تویسرکان و رزن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اثر کشف‌شده از این افراد یک ظرف سفالی مربوط به دوره اشکانی - ساسانی در شهر همدان است.

وی یادآوری کرد: فروردین امسال فردی که به‌صورت غیرمجاز در یک‌منزل مسکونی واقع در بافت قدیمی شهر اسدآباد اقدام به عملیات حفاری کرده بود نیز شناسایی و دستگیر شد.

به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: سال گذشته در این استان ١٢٠ نفر در رابطه با جرائم حوزه میراث فرهنگی از قبیل حفاری غیرمجاز، کشف فلزیاب و اشیا تاریخی دستگیر شدند.

سرهنگ حاجی عزیزی افزود: در این مدت هزار و ۵۰۷ قلم اشیاء تاریخی و ١۶ دستگاه فلزیاب کشف‌شده است.

کد خبر 503059 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان فرهنگ - میراث فرهنگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان فرهنگ میراث فرهنگی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۴۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: ۲۵۰ برنامه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، ولی جهانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی استان گیلان به منظور حفاظت بهتر و گسترده‌تر از آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها ۲۵۰ برنامه طراحی و برنامه‌ریزی شده است، افزود: افتتاح و بهره‌برداری از بناهای تاریخی که طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مورد مرمت قرار گرفته از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان خاطرنشان کرد: بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان، افتتاح پروژه‌های مرمت و احیای بناهای تاریخی در سطح استان، تقدیر از میراث‌بانان و برگزاری رویداد تخصصی افتتاح موزه مردم‌شناسی رودبار بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته میراث فرهنگی است.

جهانی اضافه کرد: افتتاح دفاتر خدمات مسافرتی، نمایشگاه باستان‌شناسی و نمایش اشیای شاخص و کمتر دیده شده، برگزاری جشنواره بهار نارنج ثبت ملی استان و دیدار با چهره‌های شاخص فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.‌

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی ویژه این هفته از جمله پاکسازی آثار و محوطه‌های تاریخی سطح استان، برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آنلاین و حضوری آموزشی، نمایشگاه‌ها، تجلیل از مفاخر و میراث‌بانان حوزه میراث فرهنگی، تورهای آشناسازی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران و سازمان‌های مردم نهاد انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با قدردانی از مقام عالی دولت در گیلان گفت: استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان تعامل خوبی با حوزه میراث فرهنگی دارند و اعتبار خوبی برای سه حوزه تخصصی تخصیص داده شده که بخش عمده این تخصیص مربوط به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی است.

کد خبر 748691

دیگر خبرها

  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست