Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: سیلاب ۲۹ فروردین ماه در بخش شهداد و گلباف حدود ۱۲۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی این منطقه خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی، میزان خسارت وارده سیلاب به بخش شهداد را حدود 120 میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: خوشبختانه خسارت جانی در سیلاب بخش شهداد نداشتیم، اما آسیب و خسارت‌ زیادی در بخش کشاورزی از جمله باغ‌های مرکبات و نخلستان‌ها وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 45 میلیارد تومان خسارت به باغ‌ها و 45 میلیارد تومان خسارت به راه‌های ارتباطی بخش شهداد برآورد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: در حال حاضر وضعیت منطقه تحت کنترل است، مدیر بحران استان و نیروهای امدادی و خدماتی در منطقه حضور دارند و تصمیمات گرفته شده در حال اجراست.

آیت‌اللهی موسوی ابراز داشت: حجم بارندگی بالا در مدت زمان کوتاه روز جمعه 29 فروردین ماه موجب آبگرفتگی 25 روستا و انسداد 20 راه روستایی و دو راه اصلی بخش شهداد شد.

وی همچنین به قطع برق20 روستا، قطع آب 7 روستا و  قطع ارتباط مخابراتی 10 روستا اشاره کرد و گفت: از ساعت اولیه وقوع سیلاب با هماهنگی و دستور استاندار کرمان نیروهای هلال‌احمر و راهداری در منطقه حضور یافتند و با بازگشایی تمام مسیرهای روستایی تا 5 صبح روز 29 فروردین، امکان امدادرسانی زمینی میسر شد.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان همچنین به دو نوبت امداد هوایی در منطقه شهداد و کمک به مردم گرفتار در سیلاب اشاره داشت و تصریح کرد: برق روستاها در ابتدا از طریق موتور ژانراتورها برقرار شد.

آیت‌اللهی موسوی افزود: در حال حاضر آب و برق پایدار تمام روستاها برقرار است و مرحله تخلیه آب داخل منازل نیز انجام شده و رو به اتمام است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موسوی سیل شهداد استاندار کرمان میلیارد تومان بخش شهداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرپرست فرمانداری مهریز گفت:بر اثر بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب نه منزل سطح شهر و مناطق روستایی دچار خسارت شدند.


احمد آخوندی افزود: خسارت وارده به منازل بالای پنجاه درصد بوده که بررسی و اقدام لازم صورت گرفته است.


فرمانده حوزه علی بن ابطالب (ع) مهریز گفت: گروه‌هایی که به صورت خودجوش برای کمک به شهروندان مهریزی آماده به خدمت بودند، گروه‌های جهادی بودند که با هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای تخلیه سیلاب، رفع گل و لای خانه‌های درگیر سیل اقدامات موثری را انجام دادند.


دهقانیزاده افزود: در قالب سه گروه جهادی حدود سی نفر از بسیجیان و جهادگران چای کار بودند و کمک کردند.

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات
  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد