Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به لزوم توسعه انرژی های نو اظهار کرد: کرمان یکی از نقاط بسیار خوب و مطلوب برای توسعه انرژی های خورشیدی است و با توسعه فعالیت ها در این زمینه، برق کرمان را باید قطب انرژی های نو بدانیم.

"همایون حائری" امروز دوشنبه اول اردیبهشت ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با تشکر از زحمات آقای «نصراللهی» در شرکت برق منطقه ای استان کرمان اظهار کرد: آقای نصراللهی نقش ماندگاری در صنعت برق استان کرمان ایفا کرده و آقای حبیبی(مدیرعامل جدید) شبکه بسیار خوبی را تحویل می گیرند و باید کارها را به اتمام برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از تجربیات آقای نصراللهی در صنعت برق استفاده خواهیم کرد، افزود: با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد، برق کرمان از اهمیت زیادی برخوردار است و جایگاه مهمی در تعادل نُرم کشور دارد.

حائری تصریح کرد: باید برنامه ریزی های مکمل برای کار و طرح های آغاز شده در زمان مدیریت آقای نصراللهی صورت بگیرد و طرح ها را کامل کند که یکی از پروژه های اصلی برق کرمان، خط «بم – زاهدان» (خط جنوبشرق) است که باید هرچه زودتر تکمیل شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بیان کرد: در سال جهش تولید باید صنعت برق که همیشه بخش زیادی از زیرساخت های اقتصاد کشور را انجام می داد، فعال باشد و امیدواریم با تلاش همه همکاران سال بسیار خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم توسعه انرژی های نو اظهار کرد: کرمان جای بسیار خوبی برای توسعه انرژی های خورشیدی است و با توسعه فعالیت ها در این زمینه، برق کرمان را باید قطب انرژی های نو بدانیم.

به گزارش ایسنا، "محمدحسن متولی زاده" مدیرعامل شرکت توانیر نیز در این ارتباط ویدئوکنفرانسی بیان کرد: اظهار کرد: برق منطقه ای و استان کرمان یکی از بزرگ ترین شرکت های برق منطقه ای در ایران است و از شرکت های موفق در این مدت بوده و صنعت برق کرمان صنعت موفقی است.

متولی زاده با اشاره به اینکه درخواست بازنشستگی آقای نصراللهی را ناچارا پذیرفتیم، افزود: انتظار این است این تلاش و فعالیت همچنان با حضور مدیرعامل جدید ادامه پیدا کند.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: در دوره مدیریت جدید، همکاران ما در صنعت برق کرمان باید تلاش مضاعفی برای تامین زیرساخت ها انجام داده و پیک 99 را مدیریت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انرژي خورشيدي وزارت نيرو اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی توسعه انرژی آقای نصراللهی انرژی های نو برق منطقه ای برق کرمان صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ در هسته خورشید، دما به 15 میلیون درجه سانتیگراد می‌رسد! اینجا جایی است که همجوشی هسته ای اتفاق می‌افتد و با ترکیب اتم‌های هیدروژن به هلیوم انرژی ایجاد می‌شود. انرژی تولید شده در اینجا به سمت بیرون حرکت می‌کند و به ما نور می‌دهد.

در بیرون هسته، ناحیه تابشی وجود دارد. در این منطقه، انرژی از طریق تابش الکترومغناطیسی - مشابه نور - منتقل می‌شود. ممکن است هزاران سال طول بکشد تا انرژی تولید شده در هسته به لایه بعدی یعنی ناحیه همرفتی منتقل شود.

ناحیه همرفتی مانند یک دیگ جوشان سوپ است. پلاسمای داغ به سمت بالا می‌رود، در سطحش سرد می‌شود و سپس به پایین فرو می‌رود. این حرکت ثابت به انتقال انرژی به بیرون به سمت سطح خورشید کمک می‌کند.

لایه بیرونی خورشید که از زمین می‌بینیم فوتوسفر(photosphere) نام دارد. این نقطه جایی است که بیشتر نور مرئی ساطع می‌شود. در سطح خورشید گهگاه لکه‌های خورشیدی دیده می‌شود که نواحی سردتر ناشی از فعالیت مغناطیسی آن است.

فعالیت خورشید از طریق چرخه‌هایی به نام «چرخه‌های خورشیدی» می‌گذرد که تقریباً 11 سال طول می‌کشد. تنها ستاره منظومه ما در طول اوج خورشیدی، دارای لکه‌های خورشیدی و شعله‌های زیادی است، در حالی که در حضیض خورشیدی فعالیت کمتری دارد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

خورشید با افزایش سن  به تدریج گرم‌تر و درخشان‌تر می‌شود. حدود 5 میلیارد سال دیگر وارد مرحله جدیدی به نام فاز غول سرخ خواهد شد. در آن دوره منبسط خواهد شد و احتمالاً برخی از سیارات داخلی مانند عطارد و زهره را خواهد بلعید.

خورشید لایه‌های بیرونی خود را پس از مرحله غول سرخ به بیرون منتشر می‌کند و یک صحنه زیبا به نام سحابی سیاره ای ایجاد خواهد کرد. آنچه از هسته خورشید باقی می‌ماند سرد می‌شود و ستاره کوچک و متراکمی به نام کوتوله سفید تشکیل می‌شود.

چرخه حیات خورشید سفری جذاب است که میلیاردها سال به طول می‌انجامد. درک ساختار و تغییرات آن به ما بینشی از دوره حیات و آینده این ستاره دوست‌داشتنی می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی