Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@19:35:25 GMT

کوچ بهاره عشایر از گلستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۵۴۳۷

کوچ بهاره عشایر از گلستان آغاز شد

رضا علیپوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پایان مهلت یک ماهه تعویق کوچ عشایر خراسان‌های شمالی و رضوی در مراتع گلستان به دلیل شیوع ویروس کرونا، از امروز کوچ بهاره آنها و بازگشت به مراتع استان‌هایشان آغاز شد.

وی یادآور شد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس تصمیم و موافقت دو سازمان امور عشایری ایران و سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، زمان کوچ عشایر یک ماه (تا پایان فروردین) به تعویق افتاد که با پایان مهلت اعلام شده، کوچ عشایر از امروز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شده و آنها باید برای حمل دام‌ها و بارها از کامیون و وانت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مدت حضور عشایر کُرد در گلستان موردی از ویروس کرونا در آنها مشاهده نشد افزود: تیم‌هایی دامپزشکی و بهداشت در مبادی ورودی و خروجی حرکت عشایر در گلستان و خراسان شمالی بر سلامت عشایر و دام‌های آن ها نظارت خواهند داشت.

مدیرکل امور عشایری گلستان ادامه داد: زمان لازم برای کوچ عشایر خراسان شمالی و رضوی از مراتع مناطق شرقی استان گلستان تا ۱۵ اردیبهشت پیش بینی شده و آنها باید از سه ایلراه‌ خشتلی، قازانقایه و شلمی به زادگاه خود کوچ کنند.

علیپوری یادآور شد: معمولا عشایر کوچنده استان‌های خراسان شمالی و رضوی با یک هزار و ۹۷۸ خانوار و جمعیت تقریبی ۱۱ هزار نفر از ۱۵ آبان هرسال برای گذران قشلاق وارد استان گلستان می‌شوند و تا ۱۵ فروردین سال بعد در این استان حضور دارند.

۱۲۰ هزار هکتار از مراتع قشلاقی شهرستان‌های "مراوه‌تپه، گنبدکاووس و کلاله" در شرق گلستان هر ساله در اختیار عشایر کُرد دو استان خراسان شمالی و رضوی و حدود ۴۰۰ هزار راس دام آنها قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها زندگی عشایری گنبدکاووس اداره کل امور عشایر استان گلستان گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری گنبدکاووس گلستان زندگی عشایری گنبدکاووس گلستان خراسان شمالی شمالی و رضوی کوچ عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۴.۲ ریشتری تیتکانلو در خراسان شمالی را لرزاند

زلزله ۴.۲ ریشتری تیتکانلو در خراسان شمالی را لرزاند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، زلزله ای به بزرگی 4.2 در عمق 8 کیلومتری تیتکانلو استان خراسان شمالی را به لرزه درآورد.

خبر در حال تکمیل

دیگر خبرها

  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • زلزله ۴.۲ ریشتری تیتکانلو در خراسان شمالی را لرزاند
  • خراسان شمالی لرزید
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی