Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی و اطلاع رسانی رزمایش ضیافت همدلی و دست‌های مهربانی اوقاف قزوین که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، افزود: ارزش هر بسته توزیعی به طور متوسط ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال است و اقلام توزیعی شامل برنج ایرانی، مرغ، روغن، رب گوجه، تن ماهی، ماکارانی، سویا، پنیر، خرما، قند و شکر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال نیز هدایای توزیعی به صورت نقدی و غیرنقدی (البسه) در شب عید بین نیازمندان استان توزیع شد و در جریان شیوع ویروس کرونا هم هفت میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال از محل درآمد موقوفات متصرفی، غیرمتصرفی، کمک هیات امنا و بقاع متبرکه برای خرید لباس، گان و غذای گرم نیز هزینه شده است.

به گفته این مسوول، از زمانی که مقام معظم رهبری به رزمایش همدلی و کمک مومنانه تاکید کردند، رزمایش ضیافت همدلی و دست‌های مهربانی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و از تمام امکانات مادی و معنوی خود برای کمک به نیازمندان استفاده به عمل آمد.

این مسؤول با بیان اینکه اماکن متبرکه استان قزوین به دلیل شیوع ویروس کرونا تا اواسط اردیبهشت ماه سال جاری تعطیل خواهند بود، افزود: از این تاریخ به بعد قرار است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخی اماکن بازگشایی شوند، اما همچنان بیشتر اقدامات ما به شکل مجازی بوده و از برگزاری هر نوع تجمع جلوگیری می‌شود.

مدیرکل اوقاف قزوین ادامه داد: از جمله برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزاری طرح فرهنگی خدیجه مادر امت، نسیم انتظار و نسیم کرامت در ماه مبارک رمضان خواهد بود که با همراهی گروه‌ مولودی‌خوانی در خیابان‌ و کوچه‌ها و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی به شکل سرودخوانی پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام مجیدی تاکید خاطرنشان کرد: قرار است در ماه مبارک رمضان، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین و در یک فضای معنوی برنامه قرآنی را بین کادر درمان و پزشکی یکی از بیمارستان‌های استان با اجرای مولودی خوانی و سفره افطاری برپاکنیم.

وی خاطرنشان کرد: تقبل هزینه نان چند نانوایی در مناطق کمتر توسعه یافته از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه است که البته در این میان بدهی دفتری برخی خانواده‌های نیازمند در خواربارفروشی محلات مورد نظر نیز پرداخت خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین با اشاره به لغو مسابقات قرآنی به دلیل شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد: برای ادامه فعالیت‌های قرآنی، ثبت نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی در ماه مبارک رمضان انجام و در رده‌های حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء قرآن کریم، ترتیل، تحقیق، قرائت، همخوانی و تفسیر قرآنی (هشت رشته برای زنان و ۱۰ رشته برای مردان) مسابقات از ۲۴ خرداد ماه سال جاری آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام مجیدی تاکید کرد: همدلی و مواسات که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته، همواره از جمله وظایف اصلی اوقاف و امور خیریه بوده و همچنان نیز ادامه دارد تا جایی که از یک سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ بسته کمک تحصیلی و آموزشی هر یک به ارزش یک میلیون ۳۰۰ میلیون ریال بین دانش آموزان استان توزیع شده است.

وی یادآور شد: ۱۸۰ جهیزیه به زوج‌های جوان هر یک به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال و آزادی ۴۱ زندانی جرایم غیرعمد از مواردی بوده که تا قبل از مواسات و همدلی از سوی این اداره کل به اجرا درآمده بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: در احادیث قرآنی آمده که کمک به مومن از هزاران حج و فرستادن هزاران اسب به جهاد، ارزش معنوی بالاتری دارد و حتی خداوند نیز در قرآن کریم به کمک مومنان بعد از نماز تاکید فرموده‌اند.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه ویروس کرونا استان قزوین همدلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه ویروس کرونا استان قزوین همدلی سازمان اوقاف و امور خیریه ویروس کرونا استان قزوین همدلی کل اوقاف و امور خیریه ماه مبارک رمضان میلیون ریال ویروس کرونا اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 

جمشید زمانی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۰ تن گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فرآورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

زمانی بیان کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • افتتاح نمایشگاه وقف