Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، در این بیانیه آمده است: ارزیابی وزیران بهداشت نشان می‌دهد، همه‌گیری کووید-۱۹ بر ضعف نظام‌مند نظام‌های بهداشتی تاکید دارد و آسیب‌پذیری در توانایی جامعه بین‌المللی در پیشگیری و پاسخگویی به تهدیدهای همه‌گیری را نشان می‌دهد.

این بیانیه با یادآوری اینکه وزیران بهداشت گروه ۲۰ اقدامات پیشگیرانه ای را برای مهار این همه‌گیری بکار بسته اند از تشریح چنین اقداماتی خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توفیق الربیعه وزیر بهداشت عربستان که کشورش ریاست کنونی گروه ۲۰ را در اختیار دارد، در نطق آغازین این نشست ویدئو کنفرانسی، گفت: به اقدامات فوری برای همکاری و تعامل با سازمان‌های جهانی با هدف واکنش هماهنگ به این همه‌گیری نیاز هست.
وی بر حمایت از کشورهای نیازمند به کمک و سرمایه‌گذاری در تحقیقات برای تولید فناوری ها، ابزارها، واکسن و درمان این بیماری تاکید کرد.

مقام‌های کشورهای اسپانیا، سنگاپور، اردن و سوئیس برای شرکت در نشست دیروز (یکشنبه ۳۱ فروردین) گروه ۲۰ دعوت شده بودند. همچنین مقام هایی از سازمان های منطقه ای و بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی در این نشست حضور داشتند.

خبرگزاری اسپوتنیک در همین زمینه گزارش داد: بر اساس بیانیه نهایی، کشورهای عضو گروه ۲۰ به ارزیابی شکاف ها در آمادگی جهانی در مقابل بیماری های همه گیر ادامه خواهند داد.
نشست روز یکشنبه گروه ۲۰ که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد به دنبال نشست دیگر این گروه در اسفندماه بود که در آن وزیران بهداشت این گروه ارائه بهترین راهکارها در سطح ملی و بکار بستن اقدامات فوری برای مقابله مشترک با همه گیری کرونا را هدف قرار می داد.

گروه ۲۰ متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان در زمینه اقتصاد است که در مجموع ۸۵ درصد کل اقتصاد جهانی و دو سوم جمعیت جهان را در بر دارند.
2023

برچسب‌ها ویروس کرونا عربستان سعودی گروه ۲۰ سازمان جهانی بهداشت بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا عربستان سعودی گروه ۲۰ سازمان جهانی بهداشت بهداشت و سلامت ویروس کرونا عربستان سعودی گروه ۲۰ سازمان جهانی بهداشت بهداشت و سلامت همه گیری گروه ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی برای ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم