Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@18:21:58 GMT

کوچ بهاره عشایر از گلستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۶۰۱۱

کوچ بهاره عشایر از گلستان آغاز شد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا از گلستان، رضا علیپور اظهار کرد: با توجه به پایان مهلت یک‌ماهه تعویق کوچ عشایر خراسان‌های شمالی و رضوی در مراتع گلستان به دلیل شیوع ویروس کرونا، از امروز  دوشنبه یکم اردیبهشت ۹۹ کوچ بهاره آنها و بازگشت به مراتع استان‌هایشان آغاز شد.

وی یادآور شد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس تصمیم و موافقت دو سازمان امور عشایری ایران و سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، زمان کوچ عشایر یک ماه (تا پایان فروردین) به تعویق افتاد که با پایان مهلت اعلام شده، کوچ عشایر از امروز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شده و آنها باید برای حمل دام‌ها و بارها از کامیون و وانت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیپوری با بیان اینکه در مدت حضور عشایر کُرد در گلستان موردی از ویروس کرونا در آنها مشاهده نشد، افزود: تیم‌هایی دامپزشکی و بهداشت در مبادی ورودی و خروجی حرکت عشایر در گلستان و خراسان شمالی بر سلامت عشایر و دام‌های آن ها نظارت خواهند داشت.

مدیرکل امور عشایری گلستان ادامه داد: زمان لازم برای کوچ عشایر خراسان شمالی و رضوی از مراتع مناطق شرقی استان گلستان تا ۱۵ اردیبهشت پیش‌بینی شده و آنها باید از سه ایلراه‌ خشتلی، قازانقایه و شلمی به زادگاه خود کوچ کنند.

علیپوری یادآور شد: معمولا عشایر کوچنده استان‌های خراسان شمالی و رضوی با یک هزار و ۹۷۸ خانوار و جمعیت تقریبی ۱۱ هزار نفر از ۱۵ آبان هرسال برای گذران قشلاق وارد استان گلستان می‌شوند و تا ۱۵ فروردین سال بعد در این استان حضور دارند.

۱۲۰ هزار هکتار از مراتع قشلاقی شهرستان‌های "مراوه‌تپه، گنبدکاووس و کلاله" در شرق گلستان هر ساله در اختیار عشایر کُرد دو استان خراسان شمالی و رضوی و حدود ۴۰۰ هزار راس دام آنها قرار می‌گیرد.

کد خبر 503099 برچسب‌ها استان گلستان عشایر كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گلستان عشایر كرونا در ايران خراسان شمالی شمالی و رضوی کوچ عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ این طرح‌ها شامل مرکز دیالیز فاروج، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودر مانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.
سپس در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی با حضور معاونان وزیر بهداشت، افتتاح خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد