Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@10:56:53 GMT

اقتصاد انگلیس ۳۵ درصد در بهار امسال کوچک می شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۶۱۳۱

اقتصاد انگلیس ۳۵ درصد در بهار امسال کوچک می شود

تولید ناخالص داخلی انگلیس در حال حاضر کاهش چشمگیری داشته است. دفتر بودجه این کشور اعلام کرد اقتصاد انگلیس احتمالاً ۳۵% در بهار سال جاری میلادی کوچک می شود. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس، یک مشاور ارشد دولت انگلیس هشدار داد تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا باید طی سه تا چهار هفته آینده برداشته شوند تا اقتصاد بهبود پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تولید ناخالص داخلی انگلیس در حال حاضر کاهش چشمگیری داشته است. دفتر بودجه این کشور اعلام کرد اقتصاد انگلیس احتمالاً 35% در بهار سال جاری میلادی کوچک میشود.

جرمی فارر، متخصص سازمان جهانی بهداشت امیدوار است اوج همه گیری ویروس کرونا در انگلیس گذشته باشد. وی ابراز امیدواری کرد با تأثیر مثبت فاصله گذاری اجتماعی و پایین آمدن نرخ مرگ و میر در انگلیس می توان به تدریج تعطیلی ها را برداشت.

وی گفت:« این تعطیلی ها به کسب و کار آسیب زده و تمام زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است، بنابراین نمی توان تا ابد آنها را ادامه داد».

 وی هشدار داد اگر محدودیت ها به سرعت برداشته شوند، موج آینده انتشار ویروس کرونا در راه خواهد بود. دولت انگلیس در حال حاضر هیچ زمان مشخصی برای این تعطیلی ها ندارد و فعلا تا هفتم ماه می ادامه خواهند داشت.

سقوط 35 درصدی اقتصاد انگلیس با ادامه تعطیلی هارکود بی سابقه بخش خدمات انگلیس پس از شیوع کرونا

 بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس دستور داده کمک ها بر جلوگیری از موج دوم شیوع این ویروس متمرکز شوند. دولت انگلیس یک طرح سه مرحله ای برای برداشتن تدریجی تعطیلی ها ایجاد کرده که اقدامات اولیه آن طی سه هفته اجرایی می‌شوند.

 دفتر بودجه انگلیس همچنین هشدار داده بیکاری در این کشور در فصل بهار احتمالاً به بیش از 2 میلیون نفر میرسد که از پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کروناست. ضربه اولیه همه گیری این ویروس به زندگی مردم سخت تر از شوک اولیه ای است که در بحران مالی 2008 وارد شده بود.

 این دفتر همچنین اعلام کرد بیکاری در انگلیس تا پایان ژوئن احتمالاً به 10 درصد می‌رسد و بدهی دولتی در سال جاری میلادی با بیشترین سرعت پس از جنگ جهانی دوم رشد میکند. 120067 مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس شناسایی شده و تا حالا 16060 نفر جان خود را از دست داده اند.

 انتهای پیام/112

R7586/P/S7,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد انگلیس ویروس کرونا تعطیلی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی

امتداد- رئیس کل بانک مرکزی از ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین امسال خبر داد و گفت: این به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محمدرضا فرزین در جلسه هیئت دولت اعلام کرد: نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است.

او تأکید کرد: نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

فرزین البته این را هم گفت که در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • دولت در فروردین ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • تولید خودرو در نخستین ماه بهار افت کرد
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد