Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@04:56:37 GMT

فروردین امسال مصرف اینترنت در اصفهان بیش از ۲ برابر شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۶۱۷۳

فروردین امسال مصرف اینترنت در اصفهان بیش از ۲ برابر شد

جعفر مطلب‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیک مصرف اینترنت در فروردین سال گذشته ۵۴ گیگ و در فروردین سال ۹۷ حدود ۳۷ گیگ بر ثانیه بود.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف اینترنت در فروردین امسال در روزهای نخست این ماه بود، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و افزایش استفاده مردم از سامانه‌ها و برنامه های مختلف مانند آموزش مجازی، خرید آنلاین و سرگرمی به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در افزایش میزان مصرف پهن باند تاثیر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطلب‌زاده با اشاره به اینکه ۸۴ درصد مصرف اینترنت در استان اصفهان به صورت دیتای همراه نسل سوم ( ۳G) و چهارم (۴G ) است، اضافه کرد: ۱۵ درصد مصرف نیز به‌صورت ثابت مانند اینترنت پر سرعت (ADSL) و یک درصد به صورت ثابت بی سیم (TD-LTE) است.

وی ضریب نفوذ پهن باند در استان اصفهان را صد درصد اعلام کرد و گفت: این آمار بدین معناست که بیش از پنج میلیون ابزار ثابت و سیار در اختیار مردم برای استفاده از پهن باند اینترنت وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان همچنین با اشاره به توقف تحویل حضوری سیم کارت رایگان به نام سرپرست خانوار در دفاتر پیشخوان دولت، تصریح کرد: افراد متقاضی برای صدور این سیم کارت‌ها می‌توانند به روش‌های مختلف مانند ارسال پیامک و ثبت‌نام در سایت اپراتورهای تلفن همراه اقدام کنند.

به گفته وی با این وجود، برخی از دفاتر پیشخوان دولت که برای ثبت نام سامانه سجام برای بورس اعلام آمادگی کرده بودند با مراجعه زیاد مردم مواجهند.

مطلب زاده درباره سرویس اینترنت خانگی پرسرعت VDSL گفت: با توجه به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تسریع در تامین زیرساخت های ارتباطی، پورت VDSL برای مشترکان تهران و قم فعال شد هرچند امکان استفاده از این سرویس از قبل در استان اصفهان فراهم شده بود.

اینترنت VDSL مخفف Very-high-bitrate Digital Subscriber Line و نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بسترهای کابل‌های شبکه است و سرعت دانلود آن نزدیک به چهار برابر ADSL است و به مرز ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه میرسد. 

وی با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۲۰۰ مشترک در استان اصفهان از پورت VDSL استفاده می کنند، توضیح داد: در زمان حاضر مخابرات منطقه اصفهان امکان استفاده از این سرویس در شهرستان های مختلف استان را فراهم کرده است.

استان اصفهان حدود ۶۵۱ هزار پورت دیتای فعال دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان اصفهان اصفهان اینترنت پیامک قم بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان اصفهان مصرف اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی

ذوقی با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه درصد تغییر شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می‌دهد گفت: تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۱۴۰۲ در استان آذربایجان شرقی که به ۶۳.۹ درصد رسید در فروردین ماه ۱۴۰۳ به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یافت.

 ذوقی اظهار کرد: نتایج حاصل از گزارش شاخص قیمت مصرف کننده حاکی از آن است که خانوار‌های آذربایجان شرقی سال جدید را با کاهش تورم آغاز کردند.

وی افزود: براساس این شاخص خانوار‌های استان در فرودین ماه ۱۴۰۳ به طور میانگین حدود ۲۹.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کردند.

ذوقی با بیان اینکه تورم ماهانه خانوار‌های استان نشان دهنده درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل است گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۳ تورم ماهانه خانوار‌های استان برابر ۲.۹ درصد بود که در مقام مقایسه با اسفند ماه سال گذشته ۰.۹ درصد افزایش داشت که به نظر می‌رسد به دلیل مصادف شدن با تعطیلات عید نوروز و تغییر در سطح ارائه خدمات و کالا‌ها باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد