Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@06:34:28 GMT

مساجد نشان دادند که کارکردشان فقط اقامه نماز جماعت نیست

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۶۳۴۲

مساجد نشان دادند که کارکردشان فقط اقامه نماز جماعت نیست

حجت الاسلام مازنی با بیان اینکه مساجد در طول دو ماه گذشته نشان دادند که کارکردشان فقط نماز جماعت نیست، گفت: این فرصت، فرصتی بود که مسجد در جایگاه واقعی خودش ظهور و بروز عینی پیدا کند.

حجت الاسلام «احمد مازنی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت مساجد کشور در طول دو ماه گذشته برای مقابله با بیماری کرونا گفت: مساجد به صورت خودجوش فعالیت هایی را در طول دو ماه گذشته داشته اند که جای تقدیر از مومنان و مومناتی دارد که در مساجد با برنامه ریزی و اقدامات موثر چه در بحث کمک رسانی به نیازمندان و افرادی که در بحران کرونا آسیب دیده بودند و چه تامین تجهیزات و لوازم مورد نیاز کادر درمانی برای حل این بحران در کشور کمک کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در واقع این حرکت از تعطیلی مساجد جلوگیری کرد و به نوعی مومنان و مومنات اعلام کردند که کارکرد مسجد فقط برگزاری نماز جماعت نیست بلکه مسجد پایگاهی برای زکات، جهاد و حل مشکلات مردم است. در حال حاضر شرایط و اقتضائات زمانه شاید همانند صدر اسلام نباشد که از مسجد از همه جهات استفاده کرد ولی روح حاکم بر مساجد می تواند به گونه ای باشد که ضمن اینکه اقامه نماز می شود، خدمات دیگری هم از طریق مساجد ارایه شود.

 

وی تاکید کرد: این فرصت، فرصتی بود که مسجد در جایگاه واقعی خودش ظهور و بروز علنی پیدا کند و آن جایگاه نیز حل مشکلات مردم بود که از این جهت ما حرکت ها را تحسین می کنیم و امیدواریم تداوم داشته باشد. نمازگزاران در کنار اقامه نماز، بحث پرداخت زکات و رسیدگی به مشکلات سایر مومنان را نیز انجام دهند.

 

حجت الاسلام مازنی گفت: در شهرها و شهرستان های مختلف کشور شاهد بودیم که فعالان در مسجد روزانه تعداد زیادی از لوازم مورد نیاز کادر پزشکی و درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی را تهیه و برای آنها ارسال می کردند، این حرکت قابل تحسین است و باید به مردم ایران تبریک گفت که چنین تدبیری کردند و امیدواریم این تدبیر تداوم داشته باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم این حرکت ها منوط به یک زمان خاص نباشد و در ادامه مساجد و کانون های فرهنگی و هنری که در این مسیر قرار گرفته اند، این حرکت ها را ادامه دهند

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مازنی حجت الاسلام احمد مازنی حجت الاسلام مازنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)

به‌ مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت رئیس مکتب تشیّع، مراسم سوگواری در سوّمین حرم اهل ‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسم عزاداری و سوگواری در روزهای پنجشنبه و جمعه سیزدهم و چهاردهم اردیبهش، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام به ایراد سخن خواهد پرداخت و حاج‌مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

همچنین روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت هم‌زمان با سالروز شهادت شیخ‌الائمه، امام جعفر صادق (ع)، ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، از ساعت ۹ صبح در قالب دسته‌جات عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت می‌کنند و از ساعت ۱۱ نیز در شبستان امام خمینی (قدس سره)، حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق سخنرانی و سیدحسین فتح اللهی، مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، در ظهر شهادت و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، حاج علی اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

کد خبر 749730

دیگر خبرها

  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز