Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:57:22 GMT

کرونا، معتادان متجاهر را به قرنطینه کشاند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۶۷۴۱

کرونا، معتادان متجاهر را به قرنطینه کشاند

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بر ضرورت قرنطینه معتادان متجاهر در ابتدای شناسایی آنها تاکید کرد و گفت: معتادان متجاهر مجددا از سطح شهرها جمع آوری می‌شوند و لازم است ابتدا این افراد غربالگری شده و در صورت لزوم قرنطینه شوند.

بهروز اکرمی روز دوشنبه یکم اردیبهشت ماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا به معنای تعطیلی سازمان‌ها و ادارت نیست بلکه قرار است که هر بحرانی که در جامعه ایجاد می شود با یک کار مضاعف مدیریت شود و بحران کرونا نیز مستثنی از این امر نیست و باید کار مضاعف در این راستا انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر افزود: در ابتدا باید دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، شهرداری، دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی طرح موضوع دقیق و شفافی در شهرهای استان در این راستا داشته باشند چراکه این مسئله استانی است و باید استانی تصمیم گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: سازمان‌های مذکور باید در خصوص مسئله موجود تصمیم‌گیری مناسب انجام دهند تا مکانیسم لازم جهت جمع آوری معتادان متجاهر مشخص شود.

اکرمی بیان کرد: معتادان متجاهر در ابتدا حتما باید قرنطینه شوند چراکه ممکن است این افراد ناقل بیماری بوده و جامعه و افراد را به خطر بیندازند، می‌توان از مرکز غربالگری که هنوز راه‌اندازی نشده برای قرنطینه استفاده کرد تا فرد معتاد پس از 14 روز قرنطینه به کمپ ماده 16 منتقل شود.

وی در خصوص برنامه‌های دستگاه‌های مختلف برای سال 99 در راستای مقابله با مواد مخدر بیان کرد: برنامه‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌ها برای سال جاری در حوزه مقابله با مواد مخدر، باید اثربخش باشد و برنامه‌های تکراری یا کم اثر از دستگاه‌ها پذیرفته نیست چراکه برنامه‌های روتین و معمولی دیگر نتیجه مثبتی ندارند.

اکرمی اضافه کرد: در کنار شناسایی قاچاقچی های کلان، باید به خرده فروشان در سطح شهر نیز توجه جدی داشت زیرا خرده فروشی مواد مخدر نیز به عنوان یک مشکل برای شهر و استان مطرح است و جلوگیری از آن مستلزم برنامه‌های اثربخش و انجام فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه پنج برنامه اثربخش بهتر از 500 برنامه بی نتیجه است، گفت: در این راستا لازم است ابتدا نقاط قوت و ضعف برنامه سال گذشته دستگاه‌ها احصا شود تا بتوان از این نقاط ضعف و قوت به برنامه‌های بهتر و مناسب‌تری دست پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، دادستان اراک نیز در این جلسه گفت: با توجه به آمار به دست آمده، افراد درگیر با مواد مخدر از معنویت و اخلاق به دور بوده‌اند و بحران اصلی نیز معنویت و اخلاق است. 70 درصد زندانیان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با مواد مخدر درگیر هستند.

عباس قاسمی با بیان اینکه 100 درصد افراد درگیر با مواد مخدر صنعتی اهل نماز نبوده‌اند، بیان کرد: رفع این مشکل را باید از خانواده ها آغاز کرد چراکه خانواده‌ها نباید از فرزندان و دین و معنویت فرزند خود غافل باشند، البته این معضل با شعار و پوستر برطرف نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، فرماندار اراک نیز در این جلسه گفت: به منظور جمع آوری، غربالگری و قرنطینه معتادان متجاهر در اراک ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که با استفاده از این پتانسیل‌ها می‌توان این اقدام را در سطح شهر اراک آغاز کرد تا بتوان با جمع آوری این افراد، چهره زیباتری از شهر را مشاهده کرد.

حسین بختیاری در خصوص فعالیت مراکز NA گفت: در حال حاضر حدود شش تا هفت هزار نفر عضو مراکز NA در استان هستند که لازم است مشوق‌هایی جهت حضور و گردهمایی مجدد این افراد ایجاد شود چراکه در حال حاضر حدود دو ماه است که این معتادان بهبود یافته رها شده‌اند و نگرانی جهت لغزش مجدد این افراد وجود دارد. در این راستا درخواست می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراکز NA راه‌اندازی شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی معتاد متجاهر قاچاق مواد مخدر معتادان متجاهر مواد مخدر دستگاه ها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سرهنگ "نبی اله قاسمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، ماموران پلیس خرم آباد دستگیری سوداگران و خرده فروشان مواد مخدر را درد ستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضائی ۴ سوداگر مرگ را شناسایی و دستگیر که در بازرسی از مخفیگاه آن ها، یک کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف شد.

گفتنی است در حاشیه این طرح ۲۴ معتاد متجاهر نیز جمع آوری و تحویل مراکز بازپروری شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901780

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران