Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:25:10 GMT

راه‌اندازی آزمایشگاه‌های خوردگی و پوشش

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۶۸۲۴

آزمایشگاه‌های خوردگی و پوشش در سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، این آزمایشگاه‌ها که زیر نظر گروه پژوهشی متالورژی فعالیت می‌کنند به عنوان آزمایشگاه‌های مرجع در حوزه آبکاری، خوردگی و پوشش، با اخذ تاییدیه از مراکز ذیصلاح، خدمات آزمایشگاهی مربوطه را به متقاضیان ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر این آزمایشگاهها با بیان این مطلب اظهار کرد: آزمایشگاه‌های خوردگی و پوشش سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با حمایت بخش خصوصی، در این سازمان راه اندازی شده است.

مهندس رضا مهدیزاده با اشاره به خدمات این آزمایشگاه‌ها گفت: آزمایشگاه‌های خوردگی و پوشش با بهره گیری از نیروی انسانی مجرب و با دارا بودن تمام ملزومات مورد نیاز جهت اجرای طرح های پژوهشی در زمینه های علل خوردگی، انتخاب پوشش و انتخاب مواد مناسب آبکاری آماده ی ارائه خدمات به پژوهشگران و مهندسان صنایع آهن و فولاد، نفت و گاز، پلیمر و پتروشیمی، خودروسازی و حمل و نقل، نیروگاهی و ... در سراسر کشور هستند.

وی در خصوص فعالیت‌های در حال انجام در آزمایشگاه‌های خوردگی و پوشش گفت: در حال حاضر آزمون های خوردگی در محیط ترش (HIC و SSC کششی و خمشی)، بررسی مقاومت فلزات و آلیاژها به انواع خوردگی اعم از موضعی و یکنواخت، تعیین خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی پوشش های فلزی و غیرفلزی، آزمون های الکتروشیمیایی و بررسی ممانعت کننده ها قابل انجام است.

 همچنین آزمایشگاه قابلیت و توانایی بررسی علل تخریب و خوردگی قطعات صنعتی، ارایه راهکار و انتخاب پوشش و ماده مناسب را نیز دارا  است.

دستیابی به اهداف تعیین شده در شبکه برنامه سه سال آینده گروه پژوهشی، مشتری مداری، تسریع در ارایه نتایج و افزایش در کیفیت و دقت خدمات ارایه شده از ماموریت‌های این آزمایشگاه‌ها اعلام شده است.

مدیر آزمایشگاه های خوردگی و پوشش، دسترسی آسان، دقت و کیفیت بالای آزمایش های ارائه شده توسط کادری با تجربه را از مزیت های این آزمایشگاه‌ها ذکر کرد.

گروه پژوهشی متالورژی جهاد دانشگاهی شریف علاوه بر آزمایشگاه‌های خوردگی و پوشش و آبکاری مجهز به آزمایشگاه‌های پیشرفته دیگری با قابلیت تعیین ترکیب شیمیایی، متالوگرافی، خواص مکانیکی، انجام انواع سیکل های عملیات حرارتی در اتمسفرهای مختلف و تحت کنترل، تحلیل علل شکست و یا تخریب قطعات فلزی و تهیه شناسنامه فنی برای قطعات نیز هست.

همچنین این گروه با دارا بودن آزمایشگاه‌های پرتابل و اندازه گیری دقیق ابعادی توانایی ارائه خدمات آنالیز کوانتومتر پرتابل (با یکی از دستگاههای بسیار پیشرفته، دقیق و منحصر به فرد در کشور با 10 پایه آلیاژی)، متالوگرافی پرتابل (رپلیکاگیری و تخمین عمر باقیمانده قطعات نیروگاهی)، سختی سنجی پرتابل و آزمایش‌های NDT، خدمات اندازه گیری سه بعدی (CMM)، پروفیل پروژکتور و دیگر ابزار اندازه گیری را دارا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف آزمايشگاه آزمایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، این پایگاه با توجه به ضرورت و نیاز به حضور بانوان در ارائه خدمات فوریت های پزشکی در شرایط بحرانی و تخصصی و نیز جهت بهبود خدمت رسانی و کسب رضایت مردم استان،راه اندازی شده است.
این نیروها برای ارائه خدمات فوریت های پزشکی در ماموریت های احتمالی ویژه بانوان در شهر سنندج آماده ارائه خدمات هستند.
تیم اورژانس بانوان به صورت ۱۲ ساعته و در روز از ساعت 8 صبع الی ۱۹:۳۰ برای خدمت‌رسانی به بانوان راه‌اندازی شده‌ است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم