Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@14:27:13 GMT

مشکلات گفتاری عامل بروز اختلال در آسیب‌های اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۶۸۵۴

مشکلات گفتاری عامل بروز اختلال در آسیب‌های اجتماعی است

ایسنا/کردستان رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان مشکلات گفتاری را عامل بروز اختلال در آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

خلیل رنجبر در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک فرارسیدن اول اردیبهشت ماه روز ملی گفتاردرمانی،اظهار کرد: دانش آموزان با نیاز ویژه دارای آسیب شنوایی، کم توان ذهنی، فلج مغزی، چند معلولیتی و دارای اختلالات یادگیری نسبت به سایر گروه ها نیازمند مداخلات بیشتری در حوزه اختلالات گفتاری می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: حدود ۱۳۸۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۸۸ مدرسه و مرکز مستقل و ضمیمه شهری و روستایی ویژه، بیش از۴۰۰ دانش آموز دارای آسیب بینایی، شنوایی خفیف تا شدید و معلول جسمی حرکتی در پایه های مختلف تحصیلی مدارس عادی با رویکرد تلفیقی فراگیر، ۱۵۰۰ دانش آموز دارای اختلالات یادگیری- رفتاری در پایه های اول تا سوم مدارس عادی دوره ابتدایی نیاز به تمهیدات توانبخشی در زمینه ارزیابی، تشخیص و درمان دارند.

رنجبر با بیان اینکه کودکانی که از اختلالات گفتار و زبان رنج می برند گفتار و کلمات را نمی توانند روان ادا کنند و انتقال پیام به دیگران برای آنان دشوار است،افزود: گفتار درمانی روشی درمانی است که گفتار کودک و توانایی او را در درک و استفاده از زبان حتی در ارتباط غیر کلامی بهبود می بخشد و با تشخیص و درمان زود هنگام از دوران کودکی می توان به رفع کامل اغلب اختلالات گفتار و زبان کمک کرد.

وی تاکید کرد: حدود ۱۲ درصد از جمعیت کشور به گفتار درمانی و مداخلات گفتاری نیار دارند و با افزایش سن جامعه و بروز اختلالات اکتسابی مثل تصادفات، سکته مغزی، آلزایمر، پارکینسون، ام اس و از طرفی افزایش نرخ اختلالات رشدی مثل اتیسم گفتار درمانی یا همان آسیب شناسی گفتار جزو ملزومات اساسی در حوزه سلامت به شمار می رود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان خاطرنشان کرد: عدم اطلاع رسانی به موقع و دقیق از سوی خانواده به مدارس موجب پنهان ماندن این اختلال در کودک و به مخاطره افتادن روابط فردی و اجتماعی کودک می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: اولیا با اطلاع رسانی به موقع به معلمان و مدیران مدارس نقش بسزایی در کاهش و رفع این اختلال در کودک ایفا می‌کنند، چنانچه این اختلال در زمان مناسب شناسایی و پیشگیری نشود، علاوه برایجاد مشکلات درسی، تحصیلی و ارتباطی درمدرسه جایگاه شغلی، اجتماعی و مهارتی آنان در آینده  نیز دچار مشکل و خسارت جبران ناپذیری می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حسین آبادی گفت: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و برقراری مشاوره تخصصی رایگان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سلامت روان جامعه مددجویان می‌توانند از طریق شماره ۱۴۸۰ از مشاوره تخصصی غیرحضوری بهره‌مند شوند.
او ادامه داد: در سال گذشته شش هزار و ۷۵۷ مراجعه کننده حضوری به صورت رایگان در ۲۴ مرکز غیردولتی خدمات تخصصی مشاوره دریافت کردند.
مدیر کل بهزیستی استان اختلافات خانوادگی، اختلال اضطراب، اختلال شخصیت و اختلال در ارتباطات فردی را از مهمترین موضوعات عنوان شده در مشاوره‌های تخصصی عنوان کرد.
حسین آبادی بر لزوم مشاوره‌های قبل از ازدواج تأکید کرد و گفت: در حال حاضر مشاهده می‌شود زوجین در سال‌های پس از شروع زندگی مشترک برای حل مشکلات به مشاور مراجعه می‌کنند و یا به دلیل به تفاهم نرسیدن برای طلاق راهی محاکم قضایی می‌شوند.
در پایان این مراسم از خدمات مددکاران، مشاوران و روانشناسان قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید