Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،در این مقاله می‌خوانیم: بوستان و گلستان سعدی، مشهورترین آثار این شاعر گرانمایه است که شهرت جهانی دارد.

سعدی در بوستان با زبانی رسا و روان مفاهیم عمیق اخلاقی را در یک دیباچه و ده باب که هرکدام اختصاص به موضوعی خاص مانند تواضع، عدل و تدبیر، شکر بر عافیت و ... دارد بیان می‌کند، شاعر گرانمایه در گلستان متشکل از یک دیباچه و هشت باب تصویری از زیبایی‌ها و زشتی‌های زندگی اجتماعی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابر اعلام این خبر، سایت ادبیات قزاق با ماهیت ادبی ـ فرهنگی مربوط به اتحادیه نویسندگان قزاقستان است. اتحادیه‌ای که از سال 1934 تا کنون متولی امور نویسندگان و حوزه نویسندگی این کشور است و میراثی باقیمانده از دوره شوراها که در همه کشورهای آسیای مرکزی همچنان فعال است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ ماه نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، نگارگری، خوشنویسی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به مناسبت بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، شاعر نامدار ایرانی افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با حضور هنرمندان و هنردوستان افتتاح شد، بیش از ۱۸۰ اثر ارائه شده است.



محمدخراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و تنی چند از مدیران شهری و اساتید به نام هنری و خوشنویسی در افتتاحیه شرکت کرده و نظاره‌گر آثار بی‌بدیل هنری در ستایش استاد سخن سعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است