Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@10:28:27 GMT

زندگی زیر سایه کرونا در بزرگترین زاغه هند+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۶۹۸۶

زندگی زیر سایه کرونا در بزرگترین زاغه هند+تصاویر

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، در زاغه بمبئی هند حدودا یک میلیون نفر زندگی می‌کنند و معمولا برای تهیه غذا به کمک‌های مردمی متکی هستند. اما اضطراب و نگرانی آنها از تاریخ 25 مارس (6 فروردین 99) به دلیل اجرای قانون قرنطینه هند در حال افزایش است.

بسیاری از ساکنان زاغه "داراوی" با چرخ دستی، دوچرخه و میله ورودی خانه یا کوچه‌های خود را بسته‌اند تا مانع عبور و مرور دیگران شوند/ عکس: رویترز

"نجما محمد" که در یک کارگاه پوشاک کار می‌کرد در این باره می‌گوید: تا زمانی که سر کار می‌رفتم به فرزندانم غذا می‌دادم اما حالا که کارگاه به دلیل قرنطینه تعطیل شده، هیچ کاری جز غم و غصه خوردن برایمان نمانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسر و دو دخترش برای تهیه مواد غذایی از همسایگان خود کمک می‌گیرند و به آنها تکیه کرده‌اند.

به اعتقاد بسیاری  "داراوی" بزرگترین زاغه آسیا است و بستن و قرنطینه آن زندگی را برای ساکنانش سخت‌تر خواهد کرد. این زاغه به دلیل تراکم جمعیت و ضعف امور بهداشتی در برابر ویروس جدید کرونا به شدت آسیب‌پذیرتر است.

 بزرگسالان برای گذران وقت در زاغه داراوی در حومه بمبئی هند شطرنج بازی می‌کنند/ عکس: رویترز

گاهی صدها نفر از مردم زاغه از یک توالت و حمام مشترک استفاده می‌کنند. هیچ ضمانتی برای دسترسی به آب پاک و تمیز در این محله وجود ندارد. صابون نیز یک محصول تجملاتی به شمار می‌آید.

"نمچاند مندال" یک کارگر مهاجر از ایالت "جارکند" (Jharkhand) هند در شمال شرقی این کشور که این روزها در "داراوی" زندگی می‌کند، در این باره می‌گوید: هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. 9 نفر از ما در یک اتاق زندگی می‌کنیم و همگی در معرض خطر هستیم.

تا کنون بیش از 138 نفر در "داراوی" به کرونا مبتلا شده‌اند و کارشناسان نگران رشد صعودی و ناگهانی این آمار در این زاغه بزرگ و تنگ هستند.

مانور پلیس در  زاغه داراوی بزرگترین زاغه آسیا در بمبئی هند/ عکس: رویترز

"شهید جمیل" یک ویروس‌شناس درباره این زاغه بمبئی گفت: من واقعا نگران سلامتی افراد در این زاغه هستم و مطمئنا مشکلات شکل گرفته در این زاغه در آینده نزدیک خود را نشان خواهد داد. حدود 65 درصد از مردم بمبئی در زاغه‌های اطراف این شهر 12 میلیون نفری می‌کنند و به همین دلیل جمعیت روزانه بمبئی حدودا 19 میلیون نفر برآورد می‌‌شود.

ساکنان مضطرب این محله به جای ماسک بهداشتی و مناسب، شال، دستمال، و آستین لباس‌ها را دور دهان و صورت خود گره زده‌اند. برخی نیز با میله‌های فلزی، چرخ دستی، دوچرخه یا چوب ورودی خانه یا کوچه‌های محل زندگی خود را سد کرده‌اند. این علائم به غریبه‌ها هشدار می‌دهد از این مناطق دوری کنند.

 پلیس برای ایجاد قرنطینه متخلفان را با چوب می‌زند/ عکس: رویترز

با این حال بسیاری از زاغه‌نشینان ماندن در این اتاق‌های کوچک را غیرممکن می‌دانند. آنها مجبورند در برخی مواقع حضور کارگرانی با تغییر شیفت و ساعات کاری در محله یا خانه خود بپذیرند.

در بطن این زاغه‌ها مردم به بازارهای غیر رسمی هجوم می‌برند. برخی از بزرگسالان برای گذران وقت در کنار هم شطرنج بازی کرده یا از طریق تلفن همراه خود فیلم می‌بینند. کودکان نیز کارت بازی می‌کنند.

 مردم زاغه داراوی در بمبئی هند بی‌توجه به قرنطینه در حال خرید هستند/ عکس: رویترز‌

 یک خیاط در اوایل روز، مغازه کوچک خود را باز  کرده و می‌گوید می‌خواهد قبل از رسیدن پلیس‌های قرنطینه کمی کاسبی کند.

به گفته یک شاهد عینی ماموران پلیس برای مجازات متخلفان قرنطینه آنها را با نشاندن در آفتاب، بشین پاشو و ضربات چوب تنبیه می‌کنند.

یک افسر پلیس در این باره می‌گوید: شرایط سختی است. هیچ کس به حرف ما گوش نمی‌کند.

 زاغه نشینان داراوی هند ورودی زاغه‌های خود را با میله بسته‌اند/ عکس: رویترز

 

 جوانترها زاغه داراوی هند برای گذران وقت در موبایل‌هایشان فیلم می‌بینند/ عکس:رویترز

 

 مردم با جمع آوری پایه میله بیلبوردها سر کوچه‌های تنگ در زاغه داراوی هند را بسته‌اند/ عکس: رویترز

 

وضعیت برخی از زاغه‌نشینان در بزرگترین زاغه آسیا- بمبئی- هند /عکس: رویترز

 

یک زاغه نشین با میله و دوچرخه ورودی به خانه خود را بسته است /عکس: رویترز

 

ماموران بهداشت در حال آموزش مسائل مربوط به مقابله با کرونا /عکس: رویترز

عکس: رویترز

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بمبئی هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر
  • عکس/سایه آزادی آمریکایی!
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دیدنی های امروز؛ از موج گرما در شرق و جنوب آسیا تا وضعیت رفح
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا