Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@10:18:28 GMT

نزاع بیش از ۹۹ هزار نفر را به پزشکی قانونی تهران کشاند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۷۲۶۶

به گزارش روز دوشنبه اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، در سال گذشته ۹۹ هزار و ۹۰۷نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ که تعداد مراجعان به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی۱۰۱ هزار ۲۸۱ نفر اعلام شده بود، یک ونیم درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش از کل مراجعان به دلیل آسیب های ناشی از نزاع در سال گذشته  ۶۳هزار و۹۷۳نفر مرد و۳۵ هزار و ۹۳۴نفرزن بودند.

توصیه پزشکی قانونی به مراجعان نزاع
پزشکی قانونی به مراجعه کنندگان نزاع به مراکز پزشکی قانونی توصیه کرده است: ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است.

بنابر این معاینه دقیق‌تر ضایعات، نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

در ادامه این توصیه‌ها آمده است: دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.

برای صدور نظریه کارشناسی درخصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

پزشکی قانونی همچنین تاکید کرده است: در مواردی برای بررسی دقیق‌تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم و این امر برای حفظ حقوق مراجعه کنندگان و اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات است، بنابر این صبر و شکیبایی بیشتر مراجعان را می‌طلبد.

در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند و سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در مصلی کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، کارشناس مسئول روابط عمومی آموزشو پرورش کیش، گفت: میز خدمت با هدف پاسخگویی و رفع مشکلات فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا و ارائه اطلاعات و راهنمایی‌های لازم به مراجعان در ارتباط با امور آموزش و پرورش برگزار شد.

عارفه خادم لو گفت: مدیر آموزش و پرورش به همراه شورای معاونان و جمعی از کارشناسان اداره آموزش و پرورش کیش در میز خدمت از نزدیک به سوالات مراجعه کنندگان پاسخگو بودند.

وی افزود: مدیر آموزش وپرورش پس از شنیدن مطالبات و درخواست‌های مراجعان و نمازگزاران، دستور رسیدگی و بررسی لازم درباره آنها را صادر کرد.

دیگر خبرها

  • برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در مصلی کیش
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نزاع در کابینه رژیم صهیونیستی
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است