Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@18:11:48 GMT

اخبار مشروح ۱۳، دوشنبه، اول اردیبهشت ۹۹

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۷۴۱۱

از سرگیری فعالیت پاساژ‌ها و بازار‌های سرپوشیده از امروز در تهران، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، روز‌های تلخ و سخت کادر درمان، و هشدار اصلی آن‌ها به مردم، سفر وزیر امور خارجه به دمشق، از مهمترین عناوین این بخش خبری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  رئیس قوه قضاییه بر لزوم نظارت بر بازار تولید، توزیع و مصرف در آستانه ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در نشست مسئولان عالی قضایی همچنین با اشاره به گزارش دیوان محاسبات درباره نحوه اختصاص ۴/۸ میلیارد دلار ارز دولتی، بر لزوم مشخص شدن وضعیت همه دلار‌های پرداختی تاکید کرد. رئیس قوه قضاییه، همچنین جوجه کشی را اقدامی غیرقانونی، غیرشرعی و غیراخلاقی برشمرد و به سازمان بازرسی دستور داد این موضوع را پیگیری کند.   * کادر درمان کشور، این ایام، روز‌ها و ساعات سختی را پشت سر می‌گذارند. تحمل لباس مخصوص، ماسک و تجهیزات محافظتی، فشار کاری مضاعف و فوت شدن هموطنان در مقابل چشم عزیران، فقط بخشی از مشکلات مدافعان سلامت مردم در این روزهاست. با رعایت دستورالعمل‌های موکد؛ قدردان زحمات این عزیزان باشیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
*فعالیت پاساژ‌ها و بازار‌های سرپوشیده از امروز در تهران آغاز شد. البته فعالیت مشاغل پر خطر، مانند رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها همچنان در این اماکن ممنوع است. بر اساس طرح فاصله گذاری هوشمند، مشاغل کم خطر نیز از اول هفته در تهران آغاز به کار کرده اند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
*کمک و همدلی واژه‌های زیبا و آرامش بخش روز‌های سخت کرونایی است. با همکاری مردم و خیران کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری و در بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده توزیع می‌شود.

*مشکلات کرونا در جهان با بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مبتلا و ۱۶۵ هزار جان باخته، در کشور‌های مختلف متفاوت است. در انگلیس، دولت جانسون با جداکردن سالمندان جان باخته، آمار‌های واقعی نمی‌دهد؛ در آمریکا، فرمانداران با ترامپ، بر سر کوتاهی هایش، چالش دارند؛ و در ترکیه، افزایش چشمگیر آمار‌ها، نگرانی‌ها را زیاد کرده.

*در ایتالیا؛ ۴۳۳ بیمار دیگر به شمار جان باختگان کرونا اضافه شده. عددی که هرچند بالاست، اما برای ایتالیایی‌ها، پائین‌ترین میزان فوتی در یک هفته گذشته، محسوب می‌شود. قرنطینه اجباری در ایتالیا وارد هفتمین هفته متوالی شده است.

*در انگلیس هم، که حالا دیگر با افزایشی ۶ هزار تایی در ۲۴ ساعت ۱۲۰ هزار مبتلا و بیش از ۱۶ هزار فوتیء کروناییء ثبت شده دارد، انتقاد‌ها از دولت جانسون، به دلیل تاخیر در مقابله با ویروس کرونا بالا گرفته. به حساب نیاوردن هزاران فوتی در خانه‌های سالمندان انگلیس در میان جان باختگان نیز، بر شدت این انتقاد‌ها، افزوده.

*در فرانسه هم که ابتلا‌ها هزار، و فوتی‌های کرونا نیز ۴۰۰ مورد در ۲۴ ساعت گذشته افزایش داشته، هرچند برخی محدودیت‌ها برداشته شده، اما ادوار فیلیپ، نخست وزیر گفته: پس از پایان محدودیت‌های کرونایی، زندگی دقیقا مثل سابق نخواهد بود.

*در اسپانیا، که بیش از ۱۹۸ هزار و ۶۰۰ مبتلا و بیش از ۲۰ هزار فوتی کرونایی دارد، برخی قوانین سختگیرانه‌ی تردد، همچنان ادامه دارد. شدت سختگیری‌ها در اجرای این محدودیت‌ها را می‌توان در برخورد خشن پلیس اسپانیا با نقض‌کنندگان قرنطینه دید.

*وزرای بهداشت کشور‌های عضو گروه ۲۰ به منظور مقابله مشترک با شیوع ویروس کرونا نشست مجازی برگزار کردند. کشور‌های گروه ۲۰، ماه گذشته وعده داده بودند ۵ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی تزریق کنند. به گفته کارشناسان، تزریق ۵ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی بسیار دشوار است، زیرا انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی کشور‌های عضو گروه ۲۰ کاهش یابد.

*در آمریکا، با افزایش ۱۵۰۰ نفری فوتی‌های کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونایی در آمریکا از ۴۰ هزار تن گذشت. ۲۵ هزار نفر به هم مبتلایان کرونا در آمریکا اضافه شده است. آمار‌ها، نشان میدهد، اوضاع کرونایی در این کشور وخیم است. واکنش‌ها به جدیدترین سخنان ترامپ هم موید همین موضوع است.
رالف نورتام، فرماندار ایالت ویرجینیا در واکنش به سخنان اخیر ترامپ که گفته بود، در سرتاسر آمریکا به انداره کافی تجهیزات تست کرونا وجود دارد، به سی ان ان گفت: مطرح کردن این کلمات توسط ترامپ هذیان گویی است، این یک تست ساده نیست. باور می‌کنید یا نه، ما ابزار‌های کافی را نداریم.

*سی ان ان هم در ارزیابی نشست خبری رئیس جمهور آمریکا نوشت: کنفرانس خبری رئیس جمهور آمریکا مملو از ادعا‌های کذب بود، چه درباره بحران همه گیری کرونا و چه موضوعات مختلف غیرمرتبط با این بیماری.

*فرماندار ایلینویز و نیویورک هم می‌گویند: ترامپ، مدام وعده‌هایی می‌دهد که عمدتا عملیاتی نمی‌شوند.

*جمعی از مردم آمریکا هم، در اعتراض نمادین به عملکرد ترامپ، در مقابله با شیوع ویروس کرونا، کیسه‌های نمادین اجساد را در مقابل هتل بین المللی ترامپ در نیویورک قرار دادند. روی این کیسه‌ها نوشه شده بود: «این نماد بیش از هزار تن از کارکنان بهداشتی است که بر اثر کووید ۱۹ جان باختند».
*نانسی پلوسی هم، ترامپ را رئیس جمهوری ضعیف توصیف کرد و گفت: او همیشه سعی می‌کند از قبول مسئولیت فرار کند و تقصیر را به گردن دیگران بیندازد. مشکلات اقتصادی کرونا هم در آمریکا، هر روز ابعاد جدید به خود می‌گیرد. شهردار نیویورک تاکید دارد: اگر حمایت‌های مالی دولت به کمک ما نیاید به معنی واقعی کلمه ورشکست می‌شویم.

*برخی کشور‌ها از جمله یونان، که البته با اوضاع بد اردوگاه‌های آوارگان و مهاجران هم دست به گریبان است، محدودیت‌های کرونایی را تشدید کردند. یونان بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ ابتلا و ۱۱۳ فوتی کرونایی دارد.

*در ترکیه هم افزایش آمار‌ها، این کشور را به قطب کرونا در جنوب غرب آسیا تبدیل کرده. در ترکیه، شمار مبتلایان از ۸۶ هزار و ۳۰۰ فراتر رفته و فوتی‌های کرونا به ۲۰۱۷ رسیده.
بیش از بیست هزار نفر به دلیل نقض مقررات ۲ روزه‌ی ممنوعیت خروج از خانه در ۳۱ استان ترکیه جریمه شدند و یا تحت پیگرد قرار گرفتند.
وزارت کشور ترکیه اعلام کرده: ممنوعیت‌های خروج از خانه‌ی افراد کمتر از بیست سال و بالاتر از ۶۵ سال در سراسر ترکیه، همچنان ادامه دارد.
*
در لبنان با ۶۷۳ مبتلا و ۲۱ فوتی کرونا، دولت اعلام کرد: برای بررسی بازگشایی کسب و کار‌ها به چندین هفته دیگر زمان نیاز داریم.
 
*نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد: احتمال دارد انتخابات پارلمانی ونزوئلا به دلیل همه گیری کرونا برگزار نشود.

*و در چین، دولت اعلام کرد: برای دومین روز پیاپی، هیچ تلفاتی در بین مبتلایان کرونا در این کشور ثبت نشده.

*جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد.
ارایه گزارش عملکرد سال ۹۸ و بررسی برنامه سال ۹۹، دستور جلسه امروز ستاد بود.

همچنین صبح امروز نشست ساماندهی ترخیص کالا‌های اساسی در گمرکات کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. در این نشست در خصوص نحوه ترخیص کالا‌های اساسی موجود در گمرکات کشور بحث و تبادل نظر شد. برنامه ریزی برای اقدامات دستگاه‌های مرتبط دولتی و ایجاد تسهیلات برای صاحبان محموله‌های وارداتی از موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

*همایش سراسری فرماندهان ناجا در تهران.
وزیر کشور و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از سخنرانان همایش بودند. در این همایش که فرماندهان نیروی انتظامی در سراسر کشور نیز به صورت برخط با آن در ارتباط بودند، عملکرد ناجا در سال ۹۸ بررسی و اولویت‌های سال ۹۹ تبیین شد

*فرمانده‌ی نیروی دریایی سپاه، امروز ابعاد جدیدی را از حضور پرقدرت دلاوران این نیرو، برای تامین امنیت آب‌های خلیج فارس، تشریح کرد.

*وزیر امور خارجه که پیش از ظهر امروز به سوریه رفته، با رئیس جمهور سوریه دیدار و درباره روابط تهران ـ دمشق و آخرین تحولات سوریه گفتگو کرد. آقای ظریف، با استقبال فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه وارد دمشق شد.

*نائب رئیس مجلس عراق روند مذاکرات مامور تشکیل کابینه را با جریان‌های سیاسی مناسب دانست و گفت: در سطوح پارلمانی و سیاسی بر سر تصویب کابینه مصطفی الکاظمی توافق حاصل شده است.
بشیر الحداد با بیان اینکه مذاکرات به شکلی روان ادامه دارد، افزود: «طرف‌های سیاسی از روند مذاکرات برای تشکیل کابینه جدید ابراز رضایت کرده اند. خبر‌ها حاکیست: در روز‌های آینده نشست مجلس عراق برای رای دادن به کابینه جدید این کشور به ریاست مصطفی الکاظمی تشکیل می‌شود.

*با کناره گیری " عدنان زرفی " از تشکیل کابینه، پنج شنبه ۲۱ فروردین رئیس جمهور عراق کاظمی را مامور تشکیل دولت جدید این کشور کرد. مصطفی کاظمی طبق قانون اساسی عراق یک ماه مهلت دارد کابینه خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

*نیرو‌های مقاومت یمن یک پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را سرنگون کردند. این پهپاد در استان الحدیده هدف قرار گرفت. شبکه المسیره گزارش داد: پهپاد در حال انجام اقدامات خصمانه بود. متجاوزان سعودی در ادامه نقض آتش بس یکجانبه خود، مناطق مختلف یمن را بمباران کردند. سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: بر خلاف ادعای آتش‌بس یک‌طرفه، ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰ حمله هوایی در دو استان مأرب و الجوف انجام داده است. ارتش یمن چندی پیش مناطق وسیعی از استان‌های جوف و مارب را از اشغالگران آزاد کردند.

اگر چه ائتلاف سعودی ده روز پیش از برقراری آتش‌بس دو هفته‌ای در یمن خبر داد، اما هر روز مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی و توپخانه‌ای خود قرار داده است.

*در پی انتشار آماری مبنی بر کاهش مصرف انرژی در آمریکا به کمترین میزان در ۱۶ سال گذشته و افزایش ذخیره‌سازی نفت بر روی آب، بهای جهانی نفت به کمترین رقم در ۲۱ سال گذشته رسید.
*هربشکه نفت خام سبک آمریکا در بازار معاملات نیویورک با ۱۶.۵ درصد کاهش، به ۱۵ دلار و ۲۴ سنت رسید. هر بشکه نفت خام سبک برنت هم در بازار معاملات لندن، یک درصد ارزش خود را از دست داد و ۲۷ دلار و ۸۱ سنت فروخته شد. کار شناسان میزان توافق اوپک پلاس را برای کاهش ده میلیون بشکه در روز، کافی نمی‌دانند. تولید سرسام آور نفت در دو ماه مارس و آوریل باعث شده تا جهان در نفت غرق شود تا انجا که حجم ذخیره سازی نفت بر روی آب به عدد بی سابقه ۱۶۰ میلیون بشکه رسیده است. این در حالیست که در چند ماه گذشته به علت شیوع کرونا و تعطیلی مراکز صنعتی و حمل و نقل، مصرف انرژی به کمترین حد رسیده است

*بازگشت کارخانه شیر جیرفت به چرخه تولید ... این کارخانه که مدت یک سال قعالیت آن متوقف بود، به چرخه تولید و فعالیت بازگشت.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح عناوین رئیس جمهور محدودیت ها آمار ها ۲۴ ساعت کشور ها روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۱۰‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات

ساعت پخش زنده دیدار تیم‌های جنوا، لسترسیتی، بارسلونا و والنسیا در لیگ‌های اروپا از شبکه سه و ورزش، سایت آنتن و آپارات مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدارهای مهم فوتبال امروز دنبال می‌شود که ساعت و لینک پخش همه این دیدارها در ادامه آمده است:

ساعت پخش زنده فوتبال امروز دوشنبه

فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا (اندونزی - ازبکستان) ساعت ۱۷:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا (ژاپن - عراق) ساعت ۲۱:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

سری آ ایتالیا (جنوا - کالیاری) ساعت ۲۲:۱۵؛ پخش زنده از سایت آپارات‌

چمپیونشیپ انگلیس (پرستون - لسترسیتی) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لالیگا اسپانیا (بارسلونا - والنسیا) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

کد خبر 749004

دیگر خبرها

  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • زمان حراج جدید سکه مشخص شد
  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایرانخودرو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۱۰‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات