Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@08:26:23 GMT

اصلاح نظام مالیاتی در جهت رونق تولید مورد توجه قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۷۶۲۸

اصلاح نظام مالیاتی در جهت رونق تولید مورد توجه قرار گیرد

مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور اظهار داشت: موضوع مالیات و شیوه مالیات ستانی در کشور از موانع جدی رونق تولید است که در جهت دستیابی به هدف رونق تولید در کشور باید ساماندهی شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حسن‌پور در خصوص شعار رونق تولید در سال جدید گفت: مقام معظم رهبری در سال گذشته  موضوع حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند و سال جدید را نیز به نام رونق تولید نامگذاری کردند که در واقع هر دو، دو روی یک سکه هستند و درو اقع رونق تولید در بستر حمایت از کالای ایرانی رقم خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت 600 هزار واحد صنفی تولیدی در کشور

وی با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در تحقق روق تولید در کشور گفت: از سه میلیون واحد صنفی فعال در کشور حدود 600 هزار واحد تولیدی کوچک هستند که علاوه بر اشتغال‌زایی قابل توجهی که دارند در تولید کشور نیز نقش ایفا می کنند از این رو در جهت رونق تولید داخل باید این واحدهای تولیدی کوچک نیز تقویت شوند.

حسن‌پور با بیان این که بسیج اصناف کشور در صدد رفع موانع تولید در این بخش است اذعان داشت: یکی از موانع جدی روبروی واحدهای تولیدی  بازاریابی است که بسیج اصناف در حال انجام مذاکرات و اقداماتی در این زمینه است و تاکنون به نتایج مثبت و قابل قبولی نیز دست یافته است.

لزوم اصلاح نظام مالیاتی در کشور

وی با بیان این که بسیاری از کشورهای پیشرفته به سمت ایجاد و گسترش واحدهای تولیدی کوچک حرکت کرده اند و توانسته اند قدرت اقتصادی خود را افزایش دهند اظهار داشت: بوروکراسی اداری و قوانین دست و پا گیر از دیگر موانع رونق تولید در کشور است که در این خصوص نیز باید تصمیمات و اقدامات اساسی گرفته شود. همچنین موضوع مالیات و شیوه مالیات ستانی در کشور از موانع جدی رونق تولید است که در جهت دستیابی به هدف رونق تولید در کشور باید ساماندهی شود.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور  قاچاق کالا را از دیگر موانع تولید در کشور دانست و اظهار داشت: کارگروه مبارزه با قاچاق کالا در بسیج اصناف کشور تشکیل و فعال شده است و با همکاری با سایر دستگاه های مرتبط سعی در به حداقل رساندن کالای قاچاق در سطح بازار است چرا که عدم ورود کالای قاچاق به کشور خود عاملی برای رونق تولید داخلی خواهد بود.

حسن‌پور با اشاره به اقدامات بسیج اصناف کشور برای حل مشکلات واحدهای صنفی تولیدی گفت: چندین سال است که پیگیر مشکلات واحدهای صنفی هستیم و با تشکیل کارگروه های مختلف سعی در حل مشکلات آن‌ها داریم و امسال نیز کارگروه های طلا و جواهر، پوشاک و نساجی و امثال هم باید فعال‌تر کار را دنبال کنند.

منبع: جهان اصناف

 

انتهای پیام/ط

 

منبع: دانا

کلیدواژه: رونق تولید تولید در کشور بسیج اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صیاد زمردی گفت: مودیان مالیاتی و صاحبان مشاغل در گیلان فقط تا ۱۲ اردیبهشت مهلت دارند با مراجعه به سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir، اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را اصلاح و تکمیل کنند.

وی افزود: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، و بر اساس ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدیانی که در مهلت تعیین شده با ثبت خرید و فروش‏هایی که صورتحساب‏های آن‌ها در سامانه مؤدیان صادر نشده، اظهار نامه‌های مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال گذشته خود را تکمیل کنند، ۱۰۰ درصد جرایم تاخیر در پرداخت مالیات برای آن‌ها بخشیده می‌شود.

صیاد زمردی گفت: در صورت تعلل مودیان و ارائه نکردن اظهارنامه در مهلت تعیین شده، جریمه‌ها در اظهارنامه‌های بهار ۱۴۰۳ اعمال می‌شود.

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم