Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی احمد زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : سازمان نظام مهندسی همچنین در این پروتکل توصیه ها و دستورالعمل های ایمنی و بهداشتی را برای کنترل و پیشگیری کرونا مد نظر قرار داده تا دست اندرکاران این بخش برای مقابله با بحران در گارگاه های مرتبط با حوزه ساخت مسکن رعایت کنند.

وی با بیان اینکه پیچیدگی بیماری کرونا نه تنها در حوزه پزشکی، بلکه یکی از مسائل چندسطحی ‌و درهم تنیده در حوزه علوم اقتصادی، اجتماعی و انسانی به شمار می‎آید، تصریح کرد:  انتخاب و ارائه بهترین راهبرد قابل پذیرش و اجرا در کاهش هزینه‌های سلامت، اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، امنیتی ، مواجهه از آسیب در پایین ترین حد ممکن، نیازمند نگرشی جامع، سیستماتیک و چند ‌وجهی می ‏باشد، به گونه ای که راه حل ها از منظرهای مختلف به این مساله در تقابل با یکدیگر قرار نگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: زمان اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند -طرحی که بنا دارد شرایط تدریجی بازگشت جامعه به شرایط عادی را فراهم کند-  بسیار مهم بوده و نباید با عجله و شتاب برای مشاغل پر خطر شروع کرد و باید اطمینان یافت که ویروس تحت کنترل و انتشار آن به شکل پایداری کاهش یافته باشد.
احمد زاده خاطرنشان کرد: در همین راستا ، سازمان نظام مهندسی ضمن تهیه و تدوین پروتکلی جامع برای اجرا در کارگاه های مرتبط با حوزه ساخت مسکن، تاکنون خود را مکلف به استفاده از  تمامی ظرفیت های علمی، فنی مادی و معنوی در انجام وظایف قانونی و ذاتی خود در عرصه های اقتصادی و اجتماعی کرده است.
وی تلاش در یادگیری قوانین، وظایف، نکات ایمنی و الزامات کارگاهی و  همچنین مطالعه ‌و آگاهی درباره روش‌ های صحیح کار کردن در محیط‌ های مختلف را منجر به رشد فرهنگی جامعه و جلوگیری از بروز خطرات و حوادث حین کار عنوان  و تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی گیلان نیز در همین زمینه گام هایی را برداشته است.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با تاکید بر اینکه میزان مشارکت، تعهد و نقش پذیری افراد در تمام بخش های جامعه از جمله مشاغل مرتبط با ساختمان و کارفرمایان در کنترل و پیشگیری از بحران کرونا، معیار ارزیابی در موفقیت گذر از این بحران است، خاطر نشان کرد: حسن انجام کار و برخورداری از اخلاق حرفه ای ضمانت اجرایی برای رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی این حوزه است.

وی تامین ایمنی، آسایش، بهداشت، بهره دهی مناسب و صرفه اقتصادی فرد و جامعه را از اصلی ترین اهداف مقررات ملی ساختمان عنوان و بیان کرد: ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا مورد توجه در این آیین نامه قرار گرفته است.
 وی خاطر نشان کرد: سازنده و سایر کارفرمایان کارگاههای ساختمانی موظفند برای تأمین ایمنی، بهداشت کار، حفاظت محیط زیست؛ وسایل و تجهیزات لازم را تهیه و در اختیار نیروهای کار قراردهند.

احمد زاده اضافه کرد: همچنین باید چگونگی کاربرد این وسایل را به کارگران آموزش دهند و برای بکارگیری وسایل و تجهیزات رعایت مقررات نظارت کنند؛ ضمن آنکه کارگران نیز باید خود را ملزم  به استفاده و نگهداری از وسایل مذکور و اجرای دستورالعملهای مربوط بدانند.

وی خاطر نشان کرد: مهندس ناظر موظف به نظارت بر اجرای مقررات مربوط به حفظ و تأمین ایمنی، بهداشت کار و حفاظت محیط زیست از سوی سازنده در کارگاه می‎باشد و هرگاه در ارتباط با عملیات ساختمانی، مواردی را خلاف این مبحث مشاهده کند، باید ضمن تذکر کتبی به سازنده، مراتب را به مرجع رسمی ساختمان اعلام نماید.
به گفته احمد زاده؛ شهرداری و سایر مراجع صدور پروانه ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز باید برعملکرد سازنده و مهندس ناظر نظارت نمایند و در صورت بروز تخلف باید مراتب از طریق شورای انتظامی بررسی شود.

وی همچنین سلامتی و ایمنی از جمله تامین امکانات، تجهیزات و آموزش  برای مقابله با کرونا در کارگاههای ساختمانی را ضروری خواند و تصریح کرد: پیش بینی های لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا از جمله تامین نیروی کار و مصالح ، مواجهه با ابتلای نیروی کار به  این بیماری  از مواردیست که در این پروتکل به آن توجه شده است.

 عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان نصب راهنمای کنترل محیطی و تابلوهای آموزشی پیشگیری از انتقال بیماری های تنفسی، نصب دستوالعمل های بهداشتی، وجود مواد شوینده، گندزدا، امکانات و تجهیزات نظافت به مقدار کافی در محل شستشو، نظافت و گندزدایی مستمر سرویس های بهداشتی ،استفاده از هواکش و سیستم تهویه مناسب در سرویس های بهداشتی و ممانعت از ادامه فعالیت کارکنان بیمار و مشکوک به بیماری های تنفسی را از عمومی ترین، ساده ترین و در عین حال موثرترین نکات بهداشتی برای مقابله با کرونا در محل کارگاه های ساختمانی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در اختیار قراردادن دو ماسک N از نوع ۹۵ به ازاء هر شیفت کاری و در صورت عدم دسترسی استفاده از هر نوع ماسک موجود، استفاده از دستکش لاتکس در محیط کار تا حد امکان، رعایت فاصله دومتری نیروها از همدیگر،  ضد عفونی کردن تمام سطوح پرتماس محل کار و  ممانعت از ایجاد شرایط ازدحام در محل کارگاه از دیگر مواردیست که به متولیان کارگاههای ساختمانی توصیه  می شود.

عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور همچنین کنترل منابع آب بهداشتی در کارگاه ها و اطمینان از سلامت و قابل شرب بودن آب مصرفی، در نظر گرفتن رختکن مناسب برای لباس های آلوده و تمیز کارگران به صورت مجزا و توجه به کارگرانی که بیماری های زمینه ای ریوی دارند براساس دستور پزشک و پرونده پزشکی آنها در شرایطی که ویروس کرونا  هنوز وجود دارد، را از موضوعات قابل توجه برای جلوگیری از شیوع دوباره این بیماری دانست.

 سازمان نظام مهندسی گیلان بیش از ۲۲هزار عضو دارد.

برچسب‌ها رشت ویروس کرونا گیلان سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت ویروس کرونا گیلان سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور رشت ویروس کرونا گیلان سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور سازمان نظام مهندسی ساختمان احمد زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی

دیدار مدیریت شهری و هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی فارس در ساختمان سپهبد شهید سلیمانی شهرداری شیراز برگزار شد.

شهردار شیراز در این دیدار اظهار کرد: شهر شیراز و استان فارس در ایام نوروز جزو گردشگر پذیرترین شهر و استان کشور بود که خوشبختانه بدون هیچ حادثه‌ای باوجود بارش شدید باران، سپری شد.

محمدحسن اسدی تصریح کرد: موفقیت‌های کسب شده در شهرداری شیراز حاصل تلاش خانواده ۱۳ هزار نفری این مجموعه، تیم همدل و متخصص مدیریت شهری، شورای اسلامی این کلان‌شهر، دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و نظارتی است و وفاق با نظام مهندسی نیز مرهون این همدلی بین مجموعه‌ای است.

او در بخش دیگر سخنان خود به مسائلی نظیر کاهش مدت زمان و فرآیند صدور پروانه ساختمانی سخن گفت.

شهردار شیراز همچنین بیان کرد: بیش از دو هزار پروزه در شهرداری شیراز فعال است و هیچ پروزه تعطیل و نیمه تعطیلی نداریم.

اسدی خواستار همدلی در حفظ عنوان شیراز؛ پایتخت محیط زیست آسیا شد.

 نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بخشی از این نشست با بیان اینکه اکثر مهندسین شهرداری شیراز در بخش‌های مختلف عضو خانواده بزرگ نظام مهندسی هستند، گفت: نظام مهندسی فارس سرآمد نظام مهندسی‌های سراسر کشور است.

محمود صفایی خاطرنشان کرد: کلان‌شهر شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی نیز سرآمد و موجب افتخار است.

او همچنین با تصریح بر این موضوع که منافع عمومی سرلوحه کار این نهاد قرار دارد، عنوان کرد: نظارت بر تخطی کنندگان مسائل فنی از مهمترین موضوعاتی است که باید برای حفظ قداست مجموعه نظام مهندسی در اولویت قرار گیرد.

قائم مقام شهردار شیراز نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: بودجه شهرداری شیراز در سال گذشته و در زمانی که صحبت از تعریف بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی شد، ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

آرش فرج‌زاده با تصریح بر این نکته که در واقع دو برابر کار یکسال، پروژه در شهرداری شیراز تعریف شد، گفت: با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز، این مهم محقق و در بهمن ماه ۱۴۰۲ تقریبا نیمی از پروژه‌ها افتتاح و عملیات اجرایی نیم دیگر پروژه‌ها آغاز شد و عملا شهرداری شیراز سال گذشته با تعامل دستگاه‌های اجرایی بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه را به سرانجام رساند و یا عملیات اجرایی آنها را آغاز کرد.

او با بیان اینکه امسال هم این مهم در حال برنامه‌ریزی است و به زودی اعلام خواهد شد، از تعریف و تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز سخن گفت و افزود: ۴۴ پروژه کلان در این راستا تعریف شد که بسته محرومیت‌زدایی نیز یکی از مهمترین این پروژه‌هاست.

فرج‌زاده همچنین تسهیل پاسخگویی به مراجعین شهرداری را از مهمترین برنامه‌های تعاملی و مشترک شهرداری و نظام مهندسی عنوان کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست تاکید کرد: پروژه‌های شهرداری شیراز به همت مدیریت مطلوب، فعال است.

مهدی قلندری با اشاره به در خصوص برنامه‌هایی که توسط معاونت متبوع در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شده، سخن گفت.

وی همچنین از ارائه آموزش‌های لازم به نیرو‌های متخصص در شش ماهه نخست امسال در رابطه با نرم‌افزار جدید نحوه بررسی نقشه‌های ساخت و تاسیسات خبر داد و گفت: در حال حاضر این مهم به صورت سری انجام می‌شود که با استقرار نرم افزار جدید، آموزش به نیرو‌های متخصص هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس نیز در این جلسه عملکرد شهرداری شیراز در سال گذشته مبنی بر افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از هشتاد هزار میلیارد تومان پروژه را کاری بسیار سخت و تحسین برانگیز عنوان کرد و گفت: این مهم به زبان کاری ساده، اما در عمل بسیار سخت است.

ستار خورشیدی به ارجاع پرونده‌های ساختمانی به سامانه ارجاع و سامانه شفافیت اشاره و تصریح کرد: یکی از ارکان سالم سازی، ایجاد شفافیت است.

او با بیان اینکه در بحث تفکیک نیز نظارت با نرم افزار و ثبت سیستمی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار تمام پرونده‌ها در حال اسکن هستند که ۵۰ درصد آنها انجام شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس عنوان کرد: افتخار سازمان نظامی مهندسس فارس این است که با شهرداری به عنوان یکی از ارکان اصلی در ساخت‌وساز و نظارت، راهکار تعاملی را پیش بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد