Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@12:31:52 GMT

تامین منابع مالی جاده ملی پاتاوه به دهدشت پیگیری می شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۷۸۸۶

تامین منابع مالی جاده ملی پاتاوه به دهدشت پیگیری می شود

میزان اعتبار هزینه شده از زمان اجرای این طرح تاکنون افزون بر ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

حسین کلانتری روز دوشنبه در بازدید از روند اجرایی طرح پاتاوه به دهدشت در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سفر محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و ایجاد تفاهم نامه در تامین منابع مالی مورد نیاز اظهارداشت: با برنامه ریزی‌های انجام شده تامین منابع مالی از سوی بیت رهبری، دولت و برنامه و بودجه به جد پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در روند اجرایی این طرح نیز استفاده خواهد شد.

کلانتری تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه و برای تسریع در روند اجرایی این طرح جز پروژه‌های اولویت دار بخش تولید نیز خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان سال جاری عبور موقت داده شود.

فرماندار کهگیلویه نیز در این بازدید افزود: این جاده جزو مهمترین طرح ‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد است که با افتتاح آن علاوه بر کوتاه‌ تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد.

علیرضا اتابک تصریح کرد: این جاده دارای چهار فاز است که طول قطعه های اول و سوم آن به ترتیب ۲۶ و ۲۰ کیلومتر و قطعه های دوم و چهارم نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.

وی افزود: توسعه راه ها در کهگیلویه زمینه را برای جذب سرمایه گذار در بخش خصوصی فراهم می کند.

وی اضافه کرد: بهره برداری از جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت ، مسیر استان های مرکزی از جمله اصفهان تا بنادر جنوبی کشور از نظر زمانی نزدیک به ۲ ساعت کوتاه تر می شود.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد ارزش ریالی جاده پاتاوه به دهدشت را ۳۰ هزار میلیارد ریال دانست و گفت: با بهره‌برداری از این طرح بخش زیادی از ترافیک مرکز استان کاسته خواهد شد.

عزیز فیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه این محور در آینده یکی از محورهای پر ترافیک کشور است باید برای توسعه آن برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی افزود: فاز اول این طرح که زیربار ترافیک رفت برنامه ریزی لازم برای چهارخطه کردن جاده ترانزیتی پاتاوه به دهدشت باید در اولویت قرار گیرد.

فیلی تصریح کرد: تا برنامه هفتم و هشتم توسعه  این طرح بزرگ به بزرگراه ارتقا یابد.

مدیر کل راه وشهرسازی کهگیلویه و بویراحمد جاده ملی پاتاوه به دهدشت را شامل چهار قطعه دانست و گفت: قطعه یک، ۲ و چهار این طرح تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.

پژمان نیک اقبالی تصریح کرد: قطع سه به طول ۶۳ کیلومتر روند اجرایی خوبی دارد.

وی افزود: در این قطعه پنج هزارو ۱۰۰ متر تونل و یکهزارو ۱۰۰ متر پل که همه تونل‌های این طرح بازگشایی و پردد در آنها انجام می شود.

نیک اقبال پیشرفت فیزیکی این طرح ملی را ۸۷ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، ۲۵ سال از آغاز ساخت جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد می گذرد، چهار دولت در این مدت طولانی تلاش کرده اند این جاده را به پایان برسانند اما همچنان روند لاک پشتی ساخت آن مردم حاشیه این جاده را آزار می دهد.

ساخت جاده ملی پاتاوه به دهدشت در سفر سال ۱۳۷۳رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد مصوب و یک سال بعد عملیات اجرایی آن آغاز شد.

همگان انتظار داشتند احداث این جاده مهم کمتر از ۱۰سال طول بکشد اما گذشت ۲۴سال از شروع عملیات ساخت آن، داد مردم را هم درآورده است.

مسیر اصلی پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۷ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - یاسوج، بخشی از کریدور اتصال مرکز کشور به جنوب و در واقع اتصال بخشی از مرکز کشور از استان اصفهان به بنادر جنوبی در زمان کمتری است.






 

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دهدشت کهگیلویه وبویراحمد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دهدشت کهگیلویه وبویراحمد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دهدشت کهگیلویه وبویراحمد کهگیلویه و بویراحمد پاتاوه به دهدشت روند اجرایی جاده ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از بدهی‌های بانکی شهرداری تهران با مولدسازی تسویه شد

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه با مولدسازی توانستیم بخشی از بدهی‌های بانکی را تسویه کنیم،‌ گفت: همچنین توانستیم منابع جدیدی در جهت حمل‌ونقل عمومی و پروژه‌های عمرانی به کار گیریم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، لطف‌الله فروزنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، اظهار کرد: در سال 1402 شهردار تهران موفق شد علاوه بر تحقق بودجه در پایان دی ماه، متمم حدودا 30 هزار میلیاردی را نیز محقق کند و این امر نشاندهنده عزم جدی و حمایت اعضای شورای شهر و تلاش یکایک مدیران و کارکنان شهرداری است که در طول تاریخ شهرداری بی‌نظیر است.

وی افزود: بی‌تردید تامین منابع 104 همتی نیاز به ابتکار و خلاقیت داشت که بخشی از آن به صورت نقد است که تلاش مناطق در این خصوص چشمگیر بود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به مولدسازی و تسویه بخشی از بدهی بانکی، گفت: خوشبختانه با مولدسازی توانستیم بخشی از بدهی‌های بانکی را تسویه کرده و منابع جدیدی در جهت حمل و نقل عمومی و پروژه‌های عمرانی به کار گیریم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: از سال 96 مساله روش واریز و برداشت در شهرداری سابقه داشته است. سال گذشته طی توافقی که با بانک‌ها صورت گرفت، توانستیم در اقدام ارزشمندی نزدیک 20 همت واریز و برداشت انجام دهیم. همچنین بر اساس ماده 13 و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و با همکاری بانک‌ها، بدهی‌هایی را که از سال85، 88، 91 و 92 باقی مانده بود و نرخ مرکب به آن تعلق می‌گرفت و باعث ضرر مردم شهر بود؛ بخشی را تسویه و حدود 50 درصد مبالغ تسویه را تسهیلات گرفتیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: تلاش کردیم با شناسایی اولویت‌ها در بودجه به ویژه در بخش حمل و نقل، اتوبوس، اورهال کردن واگن‌ها، توسعه خطوط و ایستگاه‌های مترو، رویدادهای فرهنگی و خدمات شهری، توانستیم یک کارنامه خوب در بخش عمران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش هزینه‌ای نیز بیست و ششم هر ماه حقوق‌ها را پرداخت کردیم بدون اینکه کوچکترین دغدغه‌ای برای کارکنان ایجاد شود. همچنین هزینه‌های جاری را نیز کاملا پرداخت کردیم و هیچ دغدغه‌ای جهت پرداخت نداشتیم. در بحث سرمایه‌ای نیز نزدیک 64 هزار میلیارد تومان در پروژه‌های سرمایه‌ای پول تزریق کردیم. همچنین در موضوع مالی نیز نزدیک به 20 عملیات انجام و گام مثبتی در این جهت برداشته شد.

فروزنده ادامه داد: به طور تقریبی 85 در صد منابع جهت کارهای سرمایه‌ای به صورت پروژه‌ای به تمامی معاونت‌ها داده شد و به جهت اهمیت معاونت حمل و نقل که شورا بیشتر روی آن نظر داشت با اولویت همراه بوده است. این قدام به درستی نشاندهنده کارآمدی است. کارآمدی یک مجموعه به این معناست که ضمن تامین منابع لازم، بتواند ماموریت‌هایی را که شورا مشخص کرده را دنبال کند.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه برخی مخالفان بر نمی‌تابند، نمی‌توانند عدد و رقم را هضم کنند، بی‌جهت می‌گویند کارآمدی نیست، تصریح کرد: کارآمدی به افزایش سطح خدمات، اورهال کردن واگن‌ها، خرید اتوبوس، برقی‌سازی، ساماندهی میادین میوه و تره بار، ساماندهی پسماند، رویدادهای بزرگ و فرهنگی مانند اربعین، جاماندگان، غدیر، امام رضایی‌ها، ایام ماه مبارک رمضان و...که مورد تشویق مردم قرار بگیرد. اینها یعنی کار آمدی؛ کارآمدی به این است که شما بتوانید منابع لازم را به دست آورید و خدمات مطلوبی انجام دهید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خیرین ۹۷ درصد از منابع مالی دانشگاه تهران را تأمین کردند
  • انبار‌های هلال‌ احمر نیاز به تقویت جدی دارند/ وزارت کشور منابع مالی را تامین کند
  • بخشی از بدهی‌های بانکی شهرداری تهران با مولدسازی تسویه شد
  • مرتفع شدن مشکل منابع مالی پروژه راه آهن دورود به خرم آباد
  • آغاز اصلاح حادثه‌خیزترین تقاطع جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد
  • پیگیری اقدامات انجام شده برای بیماران تالاسمی
  • اصلاح حادثه خیزترین تقاطع جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد
  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • مرگ موتورسوار در برخورد با کامیون در محور دهدشت-بهبهان
  • سالن جشن آموزش و پرورش در شأن معلم نیست/ لزوم تکریم توسط جامعه