Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید علی آقازاده استاندار مرکزی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر به صورت عمده عملکرد مطلوبی داشته و در بخش خرده فروشی و شبکه‌های توزیع نیز باید اهتمام بیشتری داشته باشد.

آقازاده افزود: توجه به مسایل معنوی و اخلاقی در خانواده‌ها، راهکار اصلی پیشگیری از ابتلای جوانان به اعتیاد است که باید والدین به آن توجه بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد: نشست‌های انجمن معتادان گمنام استان با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار و بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی بر این گردهمایی‌ها نظارت داشته باشند و نباید این نشست‌ها که در روند ترک اعتیاد موثر هستند، تعطیل شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: پروتکل بهداشتی برای قرنطینه و غربالگیری معتادان استان با محوریت پلیس، بهزیستی، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و شورای مبارزه با مواد مخدر استان اجرایی شود.

او یادآور شد: خوشبختانه شمار معتادان استان زیاد نیست، اما این شمار کم باید ساماندهی شود و پروتکل با ساز و کار لازم ابلاغ و اجرایی شود.

آقازاده اضافه کرد: ۲ میلیارد ریال برای قرنطینه و غربالگیری معتادان استان اعتبار موجود است و در صورت نیاز به اعتبار جدید، بهزیستی از ستاد ملی کرونا درخواست کند.

او خاطرنشان کرد: باید تکلیف معتادان متجاهر استان در شرایط شیوع ویروس کرونا مشخص باشد تا این افراد با تردد موجب آلودگی نشوند و از گلایه برخی دستگاه‌ها کاسته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ضروری است معتادان متجاهر استان جمع آوری، قرنطینه و برای درمان این افراد اقدام اصولی و علمی در شرایط شیوع ویروس کرونا اتخاذ شود.

لزوم جمع‌آوری و قرنطینه معتادان متجاهر

«بهروز اکرمی» افزود: معتادان متجاهر ممکن است ناقل بیماری باشند و بهداشت محیط و مردم را به خطر اندازند بنابراین باید این مهم مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

او اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا به معنی تعطیلی سازمان‌ها و نهاد‌ها نیست و در شرایط کنونی باید، «بحران» مدیریت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: چاپ پوستر و برگزاری دوره آموزشی در حوزه مبارزه با مواد مخدر دیگر جوابگو نیست و باید برنامه سازمان‌ها در این بخش کاملا روشن و اثرگذار باشد.

اکرمی افزود: از هیچ دستگاهی در استان مرکزی برنامه معمولی برای مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر، پذیرفتنی نیست و فقط طرح و برنامه‌هایی پذیرفته می‌شود که اثربخشی مطلوب داشته باشد.

او اظهار داشت: برگزاری پنج برنامه اثر بخش در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر از اجرای ۵۰ برنامه پرهزینه با کمترین اثرگذاری، بهتر است.

بحران معنویت و اخلاق در برخی از خانواده‌ها

دادستان عمومی و انقلاب اراک نیز گفت: بزرگترین مشکل، بحران معنویت و اخلاق در برخی از خانواده‌ها است که به افزایش دامنه اعتیاد منجر شده است.

«عباس قاسمی» افزود: ۱۰۰ درصد افراد معتاد به ماده مخدر شیشه و سایر مواد مخدر صنعتی اهل نماز نیستند و والدین با غفلت از معنویت زمینه ابتلا فرزندان و نگرانی را در حوزه تربیت افزایش داده‌اند.

وی اظهار داشت: ۷۰ درصد از زندانیان مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط با مواد مخدر دستگیر شده‌اند و ۲۰ تا ۳۰ درصد در ارتباط با سرقت در زندان هستند.

انجمن معتادن گمنام استان مرکزی بیش از ۶ هزار عضو دارد

فرماندار اراک نیز گفت: بیش از ۶ هزار نفر، عضو انجمن معتادن گمنام استان هستند و به گردهمایی برای ترک اعتیاد، تعصب خاصی دارند و نباید این تجمع تعطیل شود.

«حسین بختیاری» افزود: رها شدن این افراد بدون برگزاری گردهمایی نگران کننده است و لغزش و ابتلا مجدد به اعتیاد در این اعضا دور از انتظار نیست.

وی اظهار داشت: با رعایت نکات بهداشتی باید گردهمایی این انجمن برگزار شود هرچند ۸۰ درصد تجمع این افراد در فضای باز صورت می‌گیرد.

۱۶ هزار و ۴۵۸ معتاد سال گذشته در استان دستگیر شدند

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۱۶ هزار و ۴۵۸ معتاد سال گذشته در استان دستگیر شدند که ۱۰ هزار و ۴۹ نفر از آنان معتاد متجاهر بوده‌اند.

سرهنگ «احمدرضا چگینی» افزود: جلوگیری از ورود ۵۰۰ کیلوگرم هرویین به استان، توقیف۳۳۰ خودرو، کشف ۲۲ باند، تشکیل پنج هزار و ۳۰۹ پرونده، ۶۴ عملیات برون استانی و ۲۰ عملیات درون استانی بخشی از اقدامات پلیس استان مرکزی در سال گذشته بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در شهرستان اراک کارتن خوابی با تلاش دستگاه‌های مربوطه وجود ندارد که این مهم در سایه همکاری محقق شده است.

معتاد متجاهر در اراک وجود ندارد

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی هم گفت: اکنون معتاد متجاهر در اراک وجود ندارد و این موفقیت در نتیجه تلاش ۶۰ روزه همکاران و سازمان‌های مردم نهاد به دست آمده است.

«زهرا امینی» افزود: اقلام بهداشتی شامل ماسک، پد الکل، ماده ضدعفونی، دستمال کاغذی و غذای گرم در شرایط شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا بین معتادان توزیع شده است.

او اظهار داشت: ساماندهی معتادان متجاهر باید براساس پروتکل بهداشتی صورت گیرد تا از شیوع و انتقال آن جلوگیری شود و بهزیستی استان مرکزی در کنار سایر دستگاه‌ها در راستای جمع آوری معتادان متجاهر طبق دستورالعمل همکاری می‌کند.

یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر در ۱۲ شهرستان استان مرکزی ساکن هستند.

منبع: ایرنا
انتهای  پیام/  ش ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد مخدر ترک اعتیاد کرونا ویروس ویروس کرونا معتادان متجاهر مبارزه با مواد مواد مخدر استان مرکزی ویروس کرونا سال گذشته مرکزی گفت دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۷۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان

سرهنگ کیومرث کشوری فرمانده انتظامی آبادان گفت: ماموران کلانتری ۱۳ قدس با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر و به منظور ضربه زدن به باندهای قاچاق کار شناسایی و دستگیری افرادی که در این زمینه فعالیت دارند را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او از دستگیری سه فروشنده مواد مخدر در این عملیات خبر داد و گفت:  در بازرسی از محل اختفای آنان سه کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع ماری جوانا همراه با یک قبضه سلاح جنگی کمری غیر مجاز ،دو تیغه خشاب مربوطه و شش هزار قرص ممنوعه روانگردان را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ کشوری در خاتمه با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند گفت: پلیس به صورت شبانه روزی و با شدت با قاچاقچیان مواد مخدر و مخلان امنیت و آرامش مردم برخورد می‌کند و اجازه جولان به آنها را نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران