Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا علیزاده روز دوشنبه در جمع کارکنان حوزه معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: در سال های اخیر شاهد رویدادهای فرهنگی و هنری متنوعی بوده ایم که فعالیت ها پرکار و پرباری را رقم زده است.

وی بیان کرد: از حیث رویدادها شاهد اتفاقات خوبی به خصوص در عرصه فعالیت‌های هنری هستیم، به طوری که در سال گذشته شاهد برگزاری تمام برنامه های هنری پیش بینی شده در این استان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: یکی از اتفاقاتی که کشور سال ها گرفتار آن است، تحریم بود که این برای ما فرصت هایی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: امروز با شیوع بیماری کرونا شاهد هستیم کشورهای دیگر با چه چالش ها و سختی هایی روبرو هستند و کشور ما بخشی از این تهدیدها را به واسطه همین تحریم ها تجربه نمی کند.

علیزاده اظهار داشت: در همه این سال ها کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته در تمام حوزه های، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی استقلال خود را حفظ نماید و امروز در حوزه بهداشتی کشور در سطح جهان حرف برای گفتن دارد و در موضوع مبارزه و مدیریت بیماری کرونا  پیشرو است.

وی افزود: از اسفندماه که به دلیل شیوع بیماری کرونا وضعیت و سبک و شیوه زندگی افراد متفاوت شده است، توانسته ایم این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنیم و اقداماتی صورت گرفته و هر کس به نوبه خودش شیوه فعالیتش را متناسب با این اتفاق در فضای مجازی و حقیقی  شکل داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه کار فرهنگی تعطیل بردار نیست تصریح کرد: بسیاری از مدیران و مسئولان در این ایام به اهمیت و جایگاه هنر و هنرمند بیشتر واقف شدند که چه جایگاه مهم و تاثیرگذاری است.

وی گفت: کمپین ها، تولیدات در حوزه فیلم، کاریکاتو، تولیدات انبوه فرهنگی و هنری و هنرمندان در خط مقدم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را در جامعه بر عهده داشتند و باعث شدند مردم در خانه بمانند و این نقش هنر در جامعه را نشان می دهد.

علیزاده با اشاره به سخنان وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : در این ایام هنر و هنرمند در خانه های مردم ورود پیدا کرد و نشان داد که عرصه فرهنگ و هنر تعطیل بردار نیست و پرسنل و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش موثری را در این زمینه ایفا کرده اند.

وی افزود: در حوزه فضای مجازی گفت و گوها انجام شد و در همین فضاها هنرمندان وارد عرصه شدند و اتفاقات خوبی رقم زده شد.

علیزاده ادامه داد: فراخوان ها و جشنواره های متعددی در فضای مجازی در سطح استان کرمان شکل گرفت و سطح آگاهی رسانه ای مردم بالا رفت و فضا تغییر کرد.

 وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم دیدگاه ها را متناسب با فضای موجود  تغییر دهیم این روزها و ایام، سبک زندگی شخصی و اداری تغییر کرده  و باید خود را با این شرایط تطبیق دهیم.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان کرمان  افزود: باید این تهدید را غنیمت بشماریم و آن را به  فرصت تبدیل نماییم و  متناسب با این زمان و آینده و روزهای پسا کرونا برنامه ریزی نماییم.

وی تصریح کرد: آموزش و برنامه های هنری را به سمت فضای مجازی ببریم و در این خصوص برنامه ریزی و از ظرفیت ها ی  فضای مجازی و  حقیقی استفاده کنیم.

علیزاده بیان کرد: در سال جهش تولید باید به اقتصاد فرهنگ و هنر که ظرفیت بسیار بالایی دارد بیشتر پرداخته شود تا موجب شکوفایی حوزه فرهنگ و هنر شود.

وی ادامه داد: شاخص های عمومی، واگذاری دولت الکترونیک، بحث زیرساخت ها همه نکات مهم و قابل اهمیتی هستند که  باید در همه حوزه ها چه این ایام که در دوران کرونا هستیم و چه دوران پسا کرونا برای آن برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

  

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان کرمان جامعه سبک زندگی فضای مجازی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ارشاد اسلامی استان فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از مسدودسازی ۴۳۴ تارنمای فعال در حوزه جرائم اقتصادی در فضای مجازی خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی با اشاره به اقدامات شناسایی و کنترلی پلیس امنیت اقتصادی در فضای مجازی گفت:‌ این اقدامات با هدف مبارزه با  قاچاق  وجرائم اقتصادی انجام شده و در جریان طی یک ماه گذشته بیش از ۲۵۶۰ نفر ساعت پایش، کنترل و رصد در فضای مجازی پیرامون پی‌جویی جرائم اقتصادی ، کالای قاچاق و جرائم گمرکی  انجام شده است.

وی با بیان اینکه انجام امور این بخش مربوط به کارشناسان معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی بوده است، گفت: در این مدت با تلاش کارشناسان معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال ۳۰۶ تارنمای فعال در حوزه اقتصادی و اقدامات مربوط به امور گمرکی رصد شدند که از این تعداد تخلف ۱۲۸ تارنما در حوزه جرائم اقتصادی، قاچاق کالا و جرائم گمرکی محرز و این تارنماها مسدود شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به شناسایی و رصد ۲۲۸ تارنما و صفحه فعال پیرامون پدیده قاچاق گفت: این صفحات اقدام به تبلیغ و فروش کالای دخانی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، الکترونیکی و ماهواره‌ای، قطعات و لوازم یدکی، مواد شیمیایی و پتروشیمی، پوشاک و البسه قاچاق کرده بودند که از فعالیت این‌ها نیز جلوگیری شد.

به گفته رحیمی در یک ماه اخیر گذشته ۷۸ تارنما و صفحه فعال در بستر اینترنت که اقدام به اخلال در بازار ارز،  قمار و پولشویی، فروش داروهای غیر مجاز کرده بودند، نیز مورد شناسایی قرار گرفته و از فعالیت آنها هم جلوگیری شد. همچنین به منظور پیشگیری از وقوع برخی تخلفات و جرایم محتمل در حوزه فضای سایبری شش نفر از مدیران صرافی‌های که دارای تراکنش مالی بالایی در حوزه رمز ارز بودند با هدف ساماندهی وضعیت رمز ارز احضار و موارد لازم با آنها مطرح شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره اینکه فضای سایبری توسط معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی فراجا رصد می شود، گفت: به منظور مقابله با اخلال گران اقتصادی در فضای سایبری ۲۴ پرونده قضایی برای  گردانندگان صفحات متخلف در فضای مجازی تشکیل و ۲۷ نفر از مجرمین  فعال در حوزه قاچاق و جرائم اقتصادی نیز دستگیر شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو