Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»،محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به تعیین رقم حداقل دستمز کارگران در سال ۹۹ در شورای عالی کار، عنوان کرد: برای نخستین بار بود که نماینده اتحادیه کارگران در نشست شورای عالی کار رقم تعیین شده برای دستمزد کارگران در سال ۹۹ را امضا نکرد و این موضوع سابقه نداشت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه آیین نامه برای تعیین حداقل دستمزد کارگر در شورای عالی کار به نحوی پیش بینی شده که نسبت نصاب امضاکنندگان به نحوی است که حتی اگر نماینده کارگران در شورا نیز رقم تعیین شده را تأیید و امضا نکند، تعداد امضای سایر اعضا  یعنی نماینده کارفرمایان و نماینده دولت، کفاف تصویب رقم تعیین شده را می‌دهد که این نشان می‌دهد خود آیین نامه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگر دچار ایراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه برای تعیین دستمزد کارگران باید سه جانبه گرایی واقعی اعمال شود، تصریح کرد: چطور می‌شود ما برای کارگران تصمیم‌گیری کنیم و نماینده آن‌ها نیز در جلسه باشد ولی در صورت ناراضی بودن این قشر، باز هم مصوبه، قانونی شود.

پورابراهیمی اضافه کرد: حداقل دستمزد کارگران برای سال گذشته یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان تعیین شد که اگر این رقم با حفظ قدرت خرید مبنا قرار گیرد و مدل نرخ تورم ۴۰ درصدی امسال روی آن اعمال شود، کف حقوق امسال کارگران دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یادآروشد: طی مذاکراتی که با رئیس اتحادیه کارگران کشور داشتم، رضایت نماینده کارگران در نشست شورای عالی کار نیز با این رقم جلب خواهد شد.

وی یادآوری اینکه حداقل دستمزد کارکنان لشکری و کشوری در بودجه سال ۹۹  دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است، گفت: چرا باید یک نیروی کارگری در دولت دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت کند و یک نیروی کارگری در فضای غیردولتی کمتر از نصف آن را بگیرد؛ این اختلاف به هیچ عنوان عادلانه نیست.

پورابراهیمی تأکید کرد: نکته مهم این است که البته شرایط اقتصادی حال حاضر کشور به علت رکود موجب فشار به کارفرمایان نیز شده است لذا نباید با اصرار به ارقام بالا به میزان بیکاری کشور نیز بیفزاییم و در این شرایط غیرعادی باید دولت حمایت جدی‌‎ از کارفرمایان داشته باشد تا منجر به بیکاری کارگران نشود.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار طی ۴۰ روز گذشته با یعنی همزمان با شیوع بیماری کرونا نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر درخواست بیمه بیکاری کردند و این رقم در حال افزایش است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در این شرایط نباید کارفرما را تحریک به تعدیل نیرو کرد چراکه رکود اقتصادی و تعطیلی‌های مکرر ناشی از کرونا به کارفرمایان نیز فشار وارد کرده است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بیمه بیکاری کرونا نماینده شورای عالی کار حداقل دستمزد هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی عصر شنبه در همایش گرامیداشت روز کار و کارگر در جمع کارگران و کارگزاران مجتمع دخانیات گیلان در رشت اظهار کرد: تکریم از کارگران و جامعه کارگری و بهبود پرداخت دستمزد و مزایا موجب شور و نشاط می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در این استان خبر داد و بیان کرد: بالا رفتن ضریب امنیت شغلی در گیلان کاهش نرخ بیکاری را توأم شده است.

آقاجانی با بیان اینکه بازار عرضه و تقاضای کار در گیلان به تعادل نسبی رسیده است، گفت: امنیت شغلی برای کارگران گیلانی نسبت به گذشته تضمین شده است.

وی با بیان اینکه پرورش نیروی ماهر در شرکت‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: امروزه احساس اینکه پشت درب کارخانه‌ها نیروی کار ماهر و آماده وجود دارد، دور از منطق است.

ارتباط مستقیم توسعه کشور با جامعه کارگری

«محمدرضا احمدی سنگری» نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران همچون حافظان امنیت و سلامت و دیگر گروه‌ها در شبانه‌روز برای ارتقای کشور زحمت می کشند.

به گفته وی جامعه کارگری در پایداری امنیت اقتصادی کشور، رشد، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور سهیم هستند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اثر مستقیم حال خوب کارگر با حال خوب جامعه، بیان کرد: اگر حال کارگر و اقتصاد خوب باشد جامعه در مدار پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.

کد خبر 6090374

دیگر خبرها

  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد