Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@22:56:19 GMT

سعید شمس انصاری درگذشت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۸۲۷۵

سعید شمس انصاری درگذشت

سعید شمس انصاری هنرمند باسابقه رشته خوشنویسی امروز ۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ در سن ۸۵ سالگی درگذشت. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، سعید شمس انصاری متخلّص به سعید در سال 1314 خورشیدی در تهران در خانواده‌ای اصیل، متدیّن و هنردوست دیده به جهان گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تحصیلات ابتدایی را در دبستان فرهنگ واقع در بازارچه نایب‌­السّلطنه خیابان ری و دوره متوسّطه را در دبیرستان بدر واقع در کوچه نصیرالدّوله بالاتر از میدان باغ پسته و امامزاده یحیی سپری کرد و در کنار تحصیل، از سنّ هفت سالگی مقدّمات خوشنویسی را نزد پدر فراگرفت.

وی در سال 1329 به کلاس­‌های آزاد خوشنویسی وارد شد و زیر نظر مرحوم استاد سیّدحسین میرخانی به فراگیری و تکمیل خط مشغول شد و از سال 1332 افتخار شاگردی این استاد بزرگ را یافت. او و استادانی چون شمس انوری از نخستین شاگردان مرحوم میرخانی بودند. 

 سعید شمس انصاری در سال 1352 مدرک ممتاز و در سال 1359 مدرک استادی انجمن خوشنویسان ایران را دریافت کرد و بعدها به دریافت گواهینامه درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نایل آمد و عضویت در شورای داوری و شورای ارزشیابی هنری انجمن خوشنویسان ایران را عهده‌دار شد.

وی در طول عمر هنری خود در نمایشگاه‌های فردی و گروهی بسیاری شرکت کرد؛ از جمله آثار خوشنویسی او عبارتند از: دیوان حافظ، کلیات سعدی، پنج گنج نظامی، قرآن مجید و...

سعید شمس انصاری امروز 1 اردیبهشت 1399 در سن 85 سالگی درگذشت. 

لنزهای بی‌باک|عکاسی که کرونا را زمین‌گیر کرد/ روزی که عکاسان دوربین‌هایشان را زمین گذاشتند!برپایی نمایشگاه مجازی خوشنویسی در روزهای مبارزه با کروناهیچ کجای دنیا جز ایران «خط بنایی» را آموزش نمی‌دهند/ الگویی که غربی‌ها از هنرمندان مسلمان فراگرفتندتصویرسازی|«جهش تولید»+عکسصادقی: هنوز موزه مستقلی برای حفظ گنجینه هنر انقلاب نداریم/کرونا بیدارباشی برای فراموشکاران جهان است

انتهای پیام/

R1527/P1397/S4,40/CT1 واژه های کاربردی مرتبط هنرهای تجسمی خوشنویسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنرهای تجسمی خوشنویسی هنرهای تجسمی خوشنویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نمایشگاه عکس وعده صادق با بیش از ۲۰ اثر هنری برگزیده از هنرمندان شهرستان کوهدشت در نگارخانه میرملاس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در معرض دید علاقمندان گرفته است.
 در جشنواره فرهنگی و هنری وعده صادق در بخش تجسمی برگزار شد که بیش از ۴۰ اثر به این جشنواه ارسال شد و۲۰ اثر به مرحله نمایشگاهی راه یافت.
این نمایشگاه تا ۲۰ اردیبهشت  آماده بازدید علافمندان است.
در حاشیه ی این نمایشگاه از صاحبان آثار برگزیده جشنواره فرهنگی هنری وعده صادق تجلیل شد.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • درگذشت بازیگر «تایتانیک» و «ارباب حلقه‌ها» در ۷۹ سالگی
  • «سزار لوئیس منوتی» اسطوره فوتبال آرژانتین در سن 85 سالگی درگذشت
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی