Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان یک تحصیل‌کرده روانشناسی بر ضرورت مدیریت استرس پرسنل بهداشتی و درمانی در مواجهه با کووید19 تاکید کرد و گفت: این نگرش‌های مثبت ما به محیط و پیرامون است که می‌تواند به زندگی و چیستی ما معنا دهد.

صادق شاملو در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نظریات ویکتور فرانکل از روانشناسان برجسته و مولف کتاب انسان در جستجوی معنا اظهار کرد: براساس نظرات فرانکل، فردی که چرایی هستی‌اش را می‌داند می‌تواند با هر چگونگی کنار بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه انسانی که زندگی‌اش دارای معنا است دچار "خود تنظیمی درمانی" می‌شود افزود: انسانی که از "خود تنظیمی درمانی" بهره‌مند می‌شود می‌تواند انرژی روانی‌اش را حفظ کند و فردی که انرژی روانی‌اش را حفظ می‌کند" احساس رضایت" بیشتری کرده و در زندگی "عملکرد"بهتری داشته و در نتیجه برای خود و جامعه‌اش مفیدتر خواهد بود.

روانشناس مرکز خدمات جامع سلامت سیدالشهدا دامغان از جامعه پزشکان و پرستاران به عنوان جامعه‌ای بزرگ نام برد و گفت: خدمات این جامعه در این برهه از تاریخ برای آیندگان و در تاریخ ثبت خواهد شد و در آینده از آنها به عنوان الگوهایی موفق برای جامعه یاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهان امروز در شرایط بحرانی قرار دارد افزود: همواره کار در شرایط بحرانی به مراتب سخت‌تر است چرا که پزشکان و پرستاران و کادر درمانی علاوه بر فشار جسمی سخت در این شرایط با فشارهای روانی هم مواجه‌اند.

وی با اشاره به مصادیقی از این فشارهای روانی ادامه داد: به طور مثال دیدن رنج دیگران و از جمله بیماران و یا نگرانی از مبتلا شدن خود و از طریق آن مبتا شدن خانواده در این شرایط کار را برای کادر درمانی سخت‌تر می‌کند.

شاملو با بیان اینکه در این شرایط نگرش ما به محیط و پیرامون ما می‌تواند یاری‌گر ما باشد اضافه کرد: برخی معتقدند که ما همانگونه که فکر می‌کنیم زندگی می‌کنیم و به نوعی انسان را محصول اندیشه‌هایش می‌دانند.
وی با بیان اینکه زندگی ما را اندیشه‌های ما می‌سازد گفت: این نگاه و نگرش‌های مثبت ما است که به زیست‌مان معنا می‌دهد و از همین رو است که در روانشانسی از "معنا درمانی" سخن گفته می‌شود.

روانشناس مرکز خدمات جامع سلامت سیدالشهدا دامغان با بیان اینکه معنا درمانی به فرد کمک می‌کند که در شرایط سخت بر رنج‌های خود غلبه کند خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت اگر فرد از معنا تهی باشد قادر به زندگی و خدمت در این شرایط سخت نیست و از همین رو است که" فرانکل" در نظریه‌اش معتقد است که افرادی که به چرایی هستی خود واقف‌اند می‌توانند با هر چگونگی کنار آمده و بر آن غلبه کنند.
وی ادامه داد: انسانی که زندگی‌اش دارای معنا است در این شرایط دچار خودتنظیمی درمانی می‌شود و فردی که از خودتنظیمی درمانی بهره‌مند شود توان و انرژی روانی‌اش را حفظ کرده و از همین رو احساس رضایت کرده و عملکرد به مراتب بهتری در این شرایط دارد.

یک تحصیل‌کرده روانشناسی با تمجید از خدمات کادر درمانی کشورمان و خصوصا کادر درمانی بیماران کرونایی گفت: بی‌تردید نام و خدمات شما به عنوان الگویی برای آیندگان جاودانه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس سمنان دانشگاه علوم پزشکی سمنان دامغان روانشناسي استانی علمی و آموزشی کادر درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • راه‌های مقابله با کمبود آرامش در زندگی چیست؟
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ظهور شاه‌کلید قفل‌های دیجیتال/ رایانه‌های کوانتومی رمزگذاری را بی‌معنا می‌کنند
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است