Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از صدا و سما، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با بیان اینکه هفته سلامت را به خانواده بزرگ تامین سلامت کشور و کادر درمانی که در حوزه سلامت جان و روان فعالیت دارند تبریک می گویم، گفت: امروز به قدرت فناوری های روز و با تلاش وزارت ارتباطات و سایر شرکت های دانش بنیان توانستیم، افرادی که در تماس با مبتلایان بودند یا مبتلایان به نحوی در خانواده آنها بوده اند، یا به شکلی با آنها ارتباط داشتند، شناسایی کنیم و مرحله دوم غربالگری را با این افراد آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت ادامه داد: ما چیزی به اسم عادی شدن شرایط نداریم و همچنان باید مراعات کنیم.

وی افزود: خوشبختانه با اتکاء به ظرفیت های داخلی توانسته ایم، در کمترین زمان ممکن نیازمندی های مردم درحوزه سلامت را برطرف کنیم.

ربیعی همچنین گفت: تولید ماسک در روزهای اول شیوع کرونا و در 30 بهمن 98 حدود 400 هزار عدد در روز بود، اما امروز صرف نظر از آمار کارگاه های مختلف تولیدی فقط تولید صنعتی ماسک به بیش از 4 میلیون عدد در روز رسید.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در تولید مواد بهداشتی و ضد عفونی هم علاوه بر تامین مصرف داخلی، خوشبختانه به مرحله صادرات رسیده ایم و امروز فروشگاه های ما درسراسر کشور کلیه اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را عرضه می کند.

وی با تاکید براینکه اصل برای ما تامین نیازهای داخلی است، گفت: حوزه دانش بنیان، اقدامات حائز اهمیت و بسیار مهمی در بخش سلامت انجام داده است از جمله ساخت ونتیلاتورها،کیت های تشخیص بیماری کووید 19 پس از تامین نیازهای داخل از امکان صادرات هم برخوردارند.

ربیعی افزود: مطابق آخرین آمار ستاد ملی مقابله با کرونا و آماری که در جلسه روز گذشته هیات دولت اعلام شد، روند ابتلا و جان باختگان بیماری کرونا رو به کاهش است.

سخنگوی دولت همچنین گفت: هر چند این کاهش در برخی از استان ها با شیب کند ادامه دارد، اما در مجموع روند ابتلا و جانباختگان بیماری کرونا شیب ملایمی دارد.

سخنگوی دولت در ادامه تاکید کرد : اساسا چیزی به نام عادی شدن شرایط نداریم ما همچنان باید مراقبت کنیم، در این دوره ناچاریم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و همچنان تا زمانی که وزیر بهداشت اعلام کند که ویروس را عقب رانده ایم، باید شرایطی اتخاد کنیم که کمترین فشار را به کادر درمانی وارد کند.

ربیعی با بیان اینکه اپلیکیشن ماسک مورد حمایت دولت است، گفت: به همه توصیه می کنم از این اپلیکیشن استفاده کنند.

سخنگوی دولت همچنین با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به تمامی مسلمانان جهان ابراز امیدواری کرد: به برکت این ماه مبارک، بر این ویروس پیروز می شویم، همانگونه که مقام معظم رهبری پویش خیر جمعی و دست یاری را اعلام کردند، این پویش درس گرفتن از سنت حسنه ای بوده که در رمضان های سنوات گذشته داشتیم، امسال باید در ماه رمضان این پویش را به یک پویش سراسری تبدیل کنیم، تا افرادی که ناشی از کرونا درگیر فقر، بیکاری و تنگ دستی شده اند، روزگار را بگذرانند.

357 / 357 علی ربیعی سلامت کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علی ربیعی سلامت کرونا سخنگوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر تولید مودم نسل ششم در داخل کشور گفت: هفته پیش دقیقاً همین‌کار را کردیم. در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتورها قرار شد چهل درصد نیاز اپراتور، در تامین مودم پروژه فیبر، از داخل تامین شود البته به شرطی که تا شش ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.

کد خبر 6092720 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد