Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: از آنجایی که با شیوع کرونا ارائه دروس به صورت مجازی است، برای رعایت عدالت آموزشی، آزمون از مقطع عمومی برداشته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام مجتبی فاضل در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با بیان اینکه علم، تبیین و مفسر بودن اختصاص به قشر و مکان خاصی ندارد، افزود: در طول تاریخ حوزه‌های علمیه با سابقه دیرینه خود توانسته‌اند این مهم را پوشش دهند که تفسیرگر دین باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه خواهران کوچک‌تر بود اما بعد از انقلاب با توجه به ظرفیت‌ها این بعد گسترش یافته است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران از امروز، افزود: علاقه مندان از کشورهای دیگر در صورتی که ساکن در ایران باشند می‌توانند با موافقت و دریافت گواهی از جامعه المصطفی (ص) در حوزه علمیه خواهران ادامه تحصیل دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط بحرانی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا که نظام آموزش را درگیر کرده و ارائه همه دروس در حوزه علمیه خواهران را نیز تحت الشعاع خود قرار داده، دروس با استفاده از ظرفیت فضای مجازی تدریس می‌شوند.

حجت الاسلام فاضل گفت: طلبه‌ای که سطح دو را به اتمام رسانده می‌تواند در آزمون ورودی سطح سه شرکت کند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا طی امسال تدریس به صورت غیر حضوری انجام شد، بنابراین از آنجایی که ارائه دروس بدین شیوه یک طرفه است ممکن است یادگیری را دچار خدشه و آسیب کند؛ برای رعایت عدالت آموزشی، آزمون از سطح دو برداشته شده و در سطح سه نیز به دلیل برگزاری غیر حضوری کلاس‌ها معدل ۱۹ را پایین‌تر آورده‌ایم اما در سطح چهار این معدل به قوت خود باقی است.

زمان پایان پذیرش ورودی حوزه علمیه خواهران مشخص نیست

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای دوران پسا کرونا، افزود: به دلیل شرایط موجود ناشی از شیوع ویروس کرونا زمان پایان پذیرش ورودی حوزه علمیه خواهران مشخص نیست اما با وجود اینکه کلاس‌های درس تشکیل نمی‌شوند، مسئولان مدارس برای پاسخگویی به داوطلبان، حضوری فعال دارند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: اکثر مدارس مقطع سطح ۲ توسط اساتید خانم اداره می‌شوند اما در مقطع تحصیلات تکمیلی با توجه به اینکه فارغ التحصیل هنوز زیاد نیستند از آقایان نیز استفاده می‌شود اما اولویت در تدریس با خواهران است.

وی با اشاره به بکارگیری سیستم آموزش محور، افزود: در حوزه علمیه خواهران تلفیقی از آموزش به همراه پژوهش و تربیت به منظور داشتن خروجی مناسب وجود دارد.

حجت الاسلام فاضل بیان کرد: نظام قاطع در سطح سه و چهار بسیار پررنگ است و در رشته‌های مشاوره و تربیت کودک چون درختواره دانشی در حال تغییر و تحول بر اساس نیازهای جامعه است، امروز شاهد تنوع و تکثر بسیاری در رشته‌های عمومی و تخصصی هستیم و البته پژوهش‌ها بی تأثیر نیست و سطحی که برای مقطع سطح چهار و سطح سه و مقاله برای سطح دو در نظر گرفته شده نشان می‌دهد که بعد پژوهشی مغفول نیست.

وی ادامه داد: در بحث تربیت و اقدامات فرهنگی خدمات بسیاری که توسط خواهران طلبه در حادثه کرونا ارائه شد، نشان از بالندگی این بانوان داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا حوزه های علمیه خواهران حوزه علمیه خواهران سطح سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه علمیه مدیون امام جعفر صادق (ع) است

مراسم عزاداری شهادت صادق آل محمد (ص) امروز در سراسر کشور برگزار می‌شود و شب گذشته هم، در استان‌های کشور مراسم عزاداری برگزار شد.

یکی از مراسم‌هایی که قرار است امروز برگزار شود در میدان امام حسین علیه السلام تهران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرهاد دهقانی، مسئول برگزاری اجتماع طلاب و روحانیون استان تهران در برنامه «سلام خبرنگار» درمورد این اجتماع و عزاداری‌هایی که قرار است امروز در تهران برگزار شود، اظهار کرد: مراسمی در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود چراکه به مدت پنج سال است اجتماع روحانیون را داریم. ان شاءالله، امسال این مراسم با حضور طلاب و مردم پایتخت‌نشین با شکوه‌تر برگزار خواهد شد و آنها در این مراسم حضور خواهند داشت.

مسئول برگزاری اجتماع طلاب و روحانیون استان تهران مطرح کرد: چینش برنامه‌هایی که امسال در میدان امام حسین (ع) داریم به این شکل است که موکب‌هایی در سطح میدان امام حسین علیه‌السلام برقرار است و از مهمانان عزیز و عزاداران پذیرایی خواهیم داشت و علاوه بر این، بخش کلیپ و سخنرانی مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران و مسئول مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) را داریم و هر سال، از مداحان مختلفی برای اقامه عزا استفاده می‌شود که امسال نیز، از بزرگوارانی مثل حاج حسین هوشیار و حاج مجید شعبانی و حاج روح الله بهمنی بهره می‌بریم. ان شاءالله، عموم مردم و طلاب از این برنامه فیض کامل را ببرند.

این مراسم از ساعت ۱۷ بعد از ظهر امروز، شنبه ۱۵ اردیبهشت برگزار خواهد شد و با نماز مغرب و عشاء به اتمام خواهد رسید. 

او درمورد احیای حوزه در نگاه امام جعفر صادق علیه السلام گفت: احیای حوزه علمیه توسط امام جعفر صادق (ع) صورت گرفته به این دلیل است که تأسیس حوزه علمیه با اولْ پیامبر بود و تکمیل آن توسط نبی مکرم اسلام صل الله علیه و آله وسلم، حضرت محمد مصطفی (ص) صورت گرفت و بعد از پیامبر اکرم (ص) که نیاز به احیای حوزه علمیه وجود داشت ائمه اطهار (ع) به فراخور زمان و شرایطی که داشتند این کار را انجام دادند و در زمان امام جعفر صادق علیه السلام با توجه به شرایطی که وجود داشت به تربیت شاگردانی مثل ابوحمزه ثمالی، محمد مسلم و... پرداختند که اگر فقهای ما بخواهند فتوایی دهند و حکم شرعی صادر کنند وقتی برای این دو شاگرد امام جعفر صادق علیهم باشد موردتأیید است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرهاد دهقانی ادامه داد: امام جعفر صادق علیه السلام احیای حوزه علمیه را داشتند و کسانی که به شرف مذهب جعفری مشرف می‌شوند به این دلیل است که احیاء‌گر آن امام صادق علیه‌السلام بوده‌اند و به همین دلیل، خودشان را مدیون حضرت علیه‌السلام می‌دانند. این در حالی است که دشمنان در همه ادوار تلاش کردند حوزه علمیه را بر اساس شایعه‌ها و حوادث مختلف تخریب کنند و در این دوران نیز، این مسائل وجود دارد و اگرچه در زمان امام جعفر صادق علیه السلام فضا مهیا‌تر بود. اما امام جعفر صادق (ع) احیای حوزه علمیه را به نحو احسن انجام دادند. به همین دلیل، حوزه علمیه خودش را مدیون امام جعفر صادق (ع) می‌داند و قواعد و اصول و نکات و روایاتی که از طریق شاگردان امام جعفر صادق (ع) به دست ما رسیده است. 

مسئول برگزاری اجتماع طلاب و روحانیون استان تهران عنوان کرد: یکی از توصیه‌های خاصی که امام جعفر صادق (ع) در فرمایشات خود داشته‌اند و برای همه انبیاء است و اگر همه طلاب و آحاد مردم به این بُعد توجه کنند خیلی از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی ما حل خواهد شد و آن هم، بُعد عقل است. 

امام جعفر صادق (ع) فرمودند: «اکمل الناس عقلا أحسنهم خلقا» «عاقل‌ترین مردم خوش‌خلق‌ترین آنهاست.» 

او افزود: در روایت دیگری است که محمد بن سلیمان دیلمی از پدرشان نقل می‌کنند: پدرم خدمت امام جعفر صادق علیه السلام رسید و عرض کرد: فلانی در عبادتش، فضلش، نماز شب و درس حوزه علمیه خواندنش، دین داریش و... فلان درجات را رعایت می‌کند و بسیار هم، اهل رعایت کردن است.

امام جعفر صادق علیه السلام پرسیدند: عقلش چطور است؟ 

دلیل این بیانات امام جعفر صادق علیه السلام به این خاطر بود که یکی از درجه‌های عقل، خودش را در حُسن خلق نشان می‌دهد.

محمد سلیمان دیلمی گفت: از عقلشان خبر ندارم. 

امام جعفر صادق (ع) فرمودند: ثواب و پاداش عملی که 

خداوند متعال برای عبادات می‌خواهند بدهند به اندازه عقول است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • حوزه علمیه مدیون امام جعفر صادق (ع) است
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ۳۱۳ حوزه امتحانی و ۱۵۴ شهر
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش