Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@02:39:12 GMT

گردشگران فضایی سال نو را در فضا جشن می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۸۷۲۵

گردشگران فضایی سال نو را در فضا جشن می‌گیرند

2 توریست فضایی که در اواخر سال 2021 با فضاپیمای روسیه به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز خواهند کرد، شانس منحصر به فردی برای جشن گرفتن سال نو در مدار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ گردشگران فضایی برای نخستین بار سال نو 2022 را در فضا جشن می گیرند.

2 توریست فضایی که در اواخر سال 2021 با فضاپیمای روسیه موسوم به Soyuz MS-20 به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) که با مشارکت بیش از 15 کشور ساخته شده پرواز خواهند کرد، شانس منحصر به فردی برای جشن گرفتن سال نو در مدار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اسپوتنیک، پرتاب فضاپیمای Soyuz MS-20 با 2 گردشگر و 1 فضانورد روسی به عنوان فرمانده خدمه برای دسامبر سال 2021 و زمان برگشت به زمین برای ماه ژانویه سال بعد (2022) برنامه ریزی شده است. بنابراین گردشگران فضایی قادر خواهند بود تا سال جدید با برای اولین بار در مدار جشن بگیرند.

"پاول ولاساو" مدیر مرکز آموزش کیهان‌نوردی در خارج از روسیه در ماه مارس گفت که شرکت گردشگریِ فضاییِ "ماجراهای فضایی" (Space Adventures) هنوز اطلاعاتی درباره آن 2 گردشگر به آنها ارائه نداده اند.

آژانس فضایی روسی روسکوسموس (Roscosmos) و شرکت ماجراهای فضایی مستقر در آمریکا در فوریه سال 2019 مشرکا قراردادی را برای سازماندهی یک پرواز با 2 گردشگر فضایی در اواخر سال 2021 به ایستگاه فضایی بین المللی امضاء کردند.

روسکوسموس و ماجراهای فضایی از سال 2001 که "دنیس تیتو" اولین توریست فضایی به مدار رفت در زمینه گردشگری فضایی با یکدیگر همکاری می کنند. از آن زمان تاکنون، در مجموع 7 نفر تحت برنامه گردشگری فضایی در فضا بوده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سال 2021 سال نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مهرزاد ظهر سه شنبه به خبرنگاران رسانه‌ها اعلام کرد: روستای پالنگان تفرجگاه‌های زیبا و گردشگرپذیر، مناطق طبیعی و تاریخی دیدنی، سوغات و صنایع‌دستی برجسته و مراکز فرهنگی- اقامتی بسیاری دارد که هر یک از آن‌ها می تواند نقش مهمی در رونق گردشگری و اقتصاد منطقه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در این راستا و با توجه به کثرت گردشگران داخلی و خارجی بازدیدکننده ازاین روستای تاریخی، تعداد ٥٣ تابلوی معرفی امکان گردشگری و خدماتی موجود در روستا به همت این اداره‌کل و با همکاری و مشارکت فرمانداری کامیاران و اهالی پالنگان برای راهنمایی گردشگران به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه و نصب شد.

وی با بیان اینکه تعدادی تابلوی خوشامدگویی و تفسیری در جاده منتهی به روستا نیز نصب شده است، عنوان کرد: این اقدام با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ارائه اطلاعات و معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه به گردشگران ورودی و ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به مردم انجام شد.

مهرزاد یادآور شد: بر روی این تابلوها اطلاعاتی از جاذبه‌های گردشگری و خدمات موجود از جمله مراکز اقامتی، فروشگاه‌های صنایع‌دستی و محصولات روستایی، مسجد، تابلوهای مربوط به شیلات، تعاون روستایی، فوریت‌های پزشکی و … در سایزهای مختلف درج شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف خدماتی و نظارتی بتوانیم خدمات بیشتری به مسافران و گردشگران ارائه و باعث رونق بیش از پیش گردشگری استان شویم.

کد خبر 6093240

دیگر خبرها

  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد