Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درخصوص پرداخت مستمری فروردین ماه بازنشستگان براساس سال ۹۸ و در شرایطی که باید براساس حداقل حقوق پرداخت می‌شد و اینکه چرا دولت به سازمان تامین اجتماعی برای همسان‌سازی حقوق‌ها کمک نمی‌کند، گفت: مستمری بازنشستگان معمولا از فروردین محاسبه می‌شود و نرخ جدید از اردیبهشت یا خرداد پرداخت می‌شود، همیشه همینطور بوده است و مابه‌التفاوت را هم پرداخت کرده‌ایم، لذا پرداخت مستمری فروردین در سال جاری بر اساس سال ۹۸ اتفاق خاصی نبوده است، چرا که حقوق بازنشستگان نیازمند تعیین مزد از سوی شورای عالی کار است و بر اساس تعیین مزد در این شورا پیشنهاد به هیات وزیران ارائه شده و با تصویب هیات وزیران حقوق بازنشستگان مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعیین مزد امسال در فروردین ماه صورت گرفته است، پرداخت مابه التفاوت مستمری فروردین ماه بازنشستگان نیاز به یک فرآیند زمانی دارد و بعد مابه التفاوت پرداخت خواهد شد.

ربیعی در ادامه با اشاره به بخش دوم این سوال، اظهار داشت: دولت بخشی از بدهی خود به تامین اجتماعی یعنی معادل حدود سه سال هزینه اجرای طرح همسان‌سازی را از طریق واگذاری شرکت‌های دولتی و دارایی باید بپردازد، این مسأله تفاهمی است که صورت گرفته و سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی در این خصوص برنامه‌ریزی کرده‌اند که به صورت بنگاه‌داری نباشد.

وی ادامه داد: ما در گزارشی که اخیرا به یکی از رسانه‌ها ارائه دادیم، اعلام کردیم که در بحث خصوصی‌سازی در این دولت ما بیشترین تلاش را کردیم که حتی مرحله دوم خصوصی‌سازی‌ها هم انجام شود و فقط یک ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از صندوق فولاد بود که به قانون مجلس باز می‌گشت.

سخنگوی دولت ابراز داشت: سازمان تامین اجتماعی نیز با تبدیل این دارایی‌ها و اسناد به نقدینگی یا توثیق آن‌ها نزد بانک‌ها یا انتشار اوراق می‌تواند منابع لازم را تهیه کند و امیدواریم بتوانیم از محل این منابع حاصل از وصول مطالبات، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کنیم و البته تاکید می‌کنم این را وظیفه خود می‌دانیم که برای افرادی که سال‌ها کار سخت کردند و بازنشسته هستند شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که زندگی پرکرامت آن‌ها حفظ شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علی ربیعی مستمری فروردین مابه التفاوت فروردین ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است