Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@03:21:36 GMT

گلستان و بوستان سعدی با صدای اسماعیل آذر شنیدنی شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۹۰۷۹

گلستان و بوستان سعدی با صدای اسماعیل آذر شنیدنی شد

همزمان با روز بزرگداشت سعدی کتاب‌های گویای گلستان و بوستان با روایت اسماعیل آذر منتشر شد. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ایران صدا و فضای مجازی رادیو، کتاب‌های گویای گلستان و بوستان سعدی را با هدف اعتلای جایگاه زبان و ادب فارسی در اختیار علاقه مندان و مردم شعر دوست ایران قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل آذر پس از روایت هر حکایت با زبان شیرین خود به شرح و توضیح اشعار و تفسیر آنها پرداخته است که علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب‌ها را به صورت رایگان از روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا دریافت کنند.

کتاب گویای بوستان با تهیه‌کنندگی ویدا بابالو در 10 باب و گلستان نیز با تهیه‌کنندگی مهدی شیبانی‌زاده  در 8 باب و صدابرداری امیرحسین سلیمی و میثم جزی و کارشناسی حسینعلی رحیمی منتشر شده است.

سعدی نخستین اثر خود را به نام "بوستان" یا "سعدی‌نامه" زمانی که در سفر بود سرود و هنگام بازگشت به شیراز آن را به دوستان خود عرضه کرد؛ بوستان 10 باب دارد که هر باب به موضوعی اختصاص دارد.

گفت‌وگو با خدا در ماه رمضان از طریق رادیو/ "اینجا آغاز مهربانی است"بهرام ابراهیمی بازیگر نقش سعدی شد/ پاسداشتی به سبک رادیو

سعدی گلستان را نیز در قالب یک دیباچه و هشت باب تدوین کرد، واژه‌ها در گلستان از نوعی موسیقی جان‌دار برخوردارند به گونه‌ای که خواننده را به وجد می‌آورد. گلستان به سبب نثر مسجع و آهنگین خود زیباترین کتاب نثر فارسی است.

علاقه‌مندان می‌توانند اپلیکیشن تلفن همراه ایران صدا را برای سیستم عامل اندروید و IOS از نشانی IRANSEDA.IR به صورت رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام/

 

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی رسانه ملی رادیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با استاد اسماعیل آشتیانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ استاد اسماعیل آشتیانی که از شاعران و نقاشان بزرگ ایران و با تخلص شعله، از شاگردان کمال الملک بوده است.

آشتیانی در مدرسه مستظرفیه تحصیل کرد و سپس معلم و مدیر آنجا شد و در سال‌های مدیریت او آموزش درس‌های تازه‌ای، چون مینیاتورسازی، تذهیب، کالبدشناسی، تاریخ هنر و ریاضیات به درس‌های مدرسه افزوده شد.

استاد اسماعیل آشتیانی در سال ۱۳۲۶ ش، به استادی دانشکده فنی برگزیده شد.

استاد اسماعیل آشتیانی آثار بسیاری دارد که بخشی از آنها به وسیلهٔ خود وی به کتابخانه مجلس شورای ملی واگذار گردیده‌است و شماری در موز‌ها و مجموعه‌های خصوصی و نزد خانوادهٔ او نگاهداری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • ورزشی‌های دهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • آشنایی با استاد اسماعیل آشتیانی
  • دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس» + علت نامگذاری
  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند