Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:17:26 GMT

راه اندازی پویش «هر خانه یک کانون» توسط ۴ میلیون دانش آموز

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۹۱۹۸

راه اندازی پویش «هر خانه یک کانون» توسط ۴ میلیون دانش آموز

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رمضانی گفت: وظیفه داریم با ارائه برنامه‌های فرهنگی، هنری، مهارتی و … در طول سال و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در راستای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان همچنین آشنا کردن آنان با مهارت‌های زندگی و اجتماعی و مواجهه با شرایط سخت، گام برداریم.

وی افزود: در پی شیوع کرونا ویروس در کشور و برای ایجاد آرامش در خانواده‌ها و تداوم مباحث آموزشی و تربیتی قریب به ۴ میلیون دانش آموز در هزار و ۱۸۲ کانون فرهنگی تربیتی، پویش "هر خانه یک کانون فرهنگی تربیتی" را راه‌اندازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای این پویش را ذکر کرد و افزود: برگزاری کلاس‌های مجازی آموزشی، فرهنگی، هنری، مهارتی، ورزشی، هدایت و رهبری انجمن‌های ۲۲ گانه، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری مختلف، برگزاری مسابقه کتابخوانی و شعر، ایجاد کانال اختصاصی تهیه محتوای آموزشی، برگزاری مسابقه بازی خانوادگی، برگزاری مسابقه مجری‌گری، گویندگی، سخنوری و استندآپ دانش‌آموزی، داستان‌نویسی، قصه‌گویی، نقاشی، نقالی، شاهنامه‌خوانی خاطره، عکاسی، نمایش عروسکی، فیلم ۶۰ و ۱۸۰ ثانیه‌ای، از جمله اقدامات انجام شده از سوی این پویش است.

رمضانی برگزاری مسابقه اوریگامی، کاریکاتور، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری بهار سلامتی، ایجاد کانون فرهنگی تربیتی مجازی و ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌ها، راه‌اندازی نمایشگاه مجازی از آثار برجسته هنری و ارزشمند دانش‌آموزان و مربیان کانون‌های فرهنگی تربیتی، برگزاری مسابقه نامه به مدافغان سلامت، برگزاری جشنواره مجازی هفت سین، راه‌اندازی گردشگری مجازی و معرفی مکان‌های تاریخی، مذهبی و گردشگری استان‌ها، از دیگر فعالیت‌های کانون‌هاست.

وی جشنواره مجازی در خانه بمانیم، جشنواره آقای مهربان به مناسبت نیمه شعبان، برگزاری مسابقه مجازی رباتیک، برگزاری مجازی برنامه جوانه‌ها، مسابقه ساخت کاردستی از مواد دورریز، جشنواره مجازی تعطیلات جداب، آموزش قدم به قدم روباتیک، نجوم، سفالگری و آموزش گل و گیاه را از دیگر اقدامات کانون‌های فرهنگی تربیتی در تحقق این پویش دانست.

رمضانی ادامه داد: در کنار این فعالیت‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی آستین همت بالا زدند و در این شرایط خاص که کشور نیاز به همدلی، همکاری و مشارکت دارد برای خدمت به مردم و خانواده‌ها محلی برای تولید و عرضه ماسک و لباس پرستاری مشخص کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش‌آموزان عضو انجمن‌های ۲۲ گانه کانون‌های فرهنگی تربیتی در کنار مدیران، کارشناسان و مربیان علیرغم تعطیلی مراکز آموزشی و پرورشی با رعایت پروتکل وزارت بهداشت و ضوابط و مقررات بهداشتی در کانون‌های فرهنگی تربیتی حضور پیدا کرده و از زمان شیوع کرونا تا به امروز بیش از ۷۵۵ هزار ماسک و ۱۸ هزار لباس پرستاری تهیه و به صورت رایگان در بین مردم و مراکز درمانی توزیع کرده‌اند.

کد خبر 4905382

منبع: مهر

کلیدواژه: علی رمضانی ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران شیوع کرونا وزارت آموزش و پرورش شهر تهران قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی فاصله گذاری اجتماعی سیدابراهیم رئیسی سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور مترو بازنشستگان کانون های فرهنگی تربیتی برگزاری مسابقه راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان