Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری الجزیره،دادستانی کل ترکیه کیفرخواست کامل متهمان پرونده خاشقچی را که دست به برنامه‌ریزی و اجرای قتل وی زدند، منتشر کرد. تصاویری نیز برای نخستین بار همراه این کیفرخواست منتشر شده است.

در این کیفرخواست آمده که کامپیوتر شخصی خاشقچی دارای مقالاتی درباره دموکراسی،حقوق بشر و زن در عربستان بوده و این نویسنده سعودی قصد داشت این مقالات را منتشر کند اما به خاطر "مگس‌های الکترونیکی" عربستان موفق به این کار نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق کیفرخواست ارائه شده از سوی دادستانی کل ترکیه، تصاویر نامه‌های تهدیدآمیز و توییت‌هایی که او را به کشتن و حذف کردن تهدید کرده بودند در کامپیوتر شخصی خاشقچی یافت شده است.

این در حالی است که دادستانی استانبول اوایل فروردین ماه لایحه اتهامی را علیه ۲۰ تن از افرادی که در قتل روزنامه نگار و نویسنده مخالف ولیعهد سعودی در کنسولگری عربستان در این شهر دست داشتند، تنظیم کرده بود.

به دنبال اعلام این کیفرخواست علیه متهمین به قتل قاشقچی و قبول این کیفرخواست از سوی دادگاه استانبول و آغاز رسمی روند قضایی، اعلام شده که عربستان سایت‌های خبری ترکیه همانند خبرگزاری آناتولی و شبکه تلویزیون دولتی این کشور را فیلتر کرده است.

 خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستان در مهرماه سال ۹۷ زمانی که برای گرفتن برگه‌ای از سرکنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد از سوی یک تیم ویژه به قتل رسید و جسد وی نیز دیگر پیدا نشد.

برچسب‌ها روزنامه نگار ترکیه پروندهٔ خبری پرونده اولین سالگرد قتل خاشقچی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روزنامه نگار ترکیه روزنامه نگار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد

علی اکبر صالحی، رییس پیشین سازمان انرژی اتمی با عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران در حاشیه اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای دیدار کرد. 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • شنول گونش نامزد جدی هدایت تیم ملی کره
  • علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • یک خبر جدید درباره علی کریمی
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • (ویدیو) در ترکیه به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • رهبر حزب سعادت ترکیه از سمت خود کناره گیری می‌کند