Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@03:44:53 GMT

شناسایی عامل هک شدن دانشگاههای علوم پزشکی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۹۵۸۴

شناسایی عامل هک شدن دانشگاههای علوم پزشکی

به گزارش جماران؛ مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره هک سامانه نوید که به آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص دارد، گفت: هکر شناسایی شده و هیچ آسیبی به محتوای آموزش مجازی علوم پزشکی وارد نشده است.

دکتر حسین قنبری افزود: روز گذشته سامانه نوید که سامانه آموزش مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است هک شد و مسئولان امر در زمان اطلاع از این موضوع بلافاصله سرور را خاموش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته با توجه به اینکه سرور چند دانشگاه در آنجا حضور داشته این هک بر روی سیستم چند دانشگاه مشاهده شده است.

وی افزود: اما با تلاش مسئولان آموزش مجازی و فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها هکر شناسایی شده است و از ساعت ۶ صبح امروز اول اردیبهشت ماه نیز مشکل برطرف شد و سامانه نوید فعالیت خود را از سر گرفت.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: هیچ آسیبی به محتوای آموزش مجازی علوم پزشکی وارد نشد و هیچ اطلاعاتی نیز در دسترس قرار نگرفته است اما در جلسه امروز کلان مناطق آمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی تصمیم گرفته شد که ایمنی سامانه افزایش یابد تا از این پس مشکلات اینچنینی بوجود نیاید.

وی با اشاره به جلسه امروز کلان مناطق آمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: این جلسه یک جلسه مشورتی با کلان مناطق آمایشی بود که در آن دبیران کلان مناطق گزارشی از آموزش مجازی و ارتقای کیفیت آموزش مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی و محتواهای خوبی که آماده شده است، ارائه کردند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی هکر دانشگاه های علوم پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی آموزش مجازی کلان مناطق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد

 محمدکاظم مومنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

وی افزود: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند جهت حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

 مومنی گفت: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز شود و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت